Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Blir nog att lägga hos Komplett eller Inet istället.

Fick den för 12 500kr hos Proshop då det var utannonseringspriset, de var först ut i Skandinavien, samt en av de första i Europa att ta emot ordrar.

Sen 3 veckor - 1 månad senare annonserades den på den vanliga butikerna och då höjdes priset till 13K...

Köpte min för 12500 på Komplett då jag la min order nån timme efter de la upp den, dagen efter höjde de till 12990, ibland har man lite tur

Permalänk
Medlem

@cfwin: Aha! Det hade jag missat, trodde bara de skjutit fram det första leveransdatumet. Tack för förtydligandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Köpte min för 12500 på Komplett då jag la min order nån timme efter de la upp den, dagen efter höjde de till 12990, ibland har man lite tur

Riktigt surt!

Electro world hade den för 11 400 om jag minns rätt, en eller två gånger. Men de godtar endast kortbetalning.

Vill ha en så här bjässe på postförskott, allra helst faktura. Med tanke på att cirka 2/10 skärmar fortfarande har en del problem vill jag helst inte ligga ute med pengarna. Vill kontrollera den först!

Inte paranoid, bara eftertänksam

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Riktigt surt!

Electro world hade den för 11 400 om jag minns rätt, en eller två gånger. Men de godtar endast kortbetalning.

Vill ha en så här bjässe på postförskott, allra helst faktura. Med tanke på att cirka 2/10 skärmar fortfarande har en del problem vill jag helst inte ligga ute med pengarna. Vill kontrollera den först!

Inte paranoid, bara eftertänksam

Kan hålla med om den känslan, själv tänker jag alltid att ett skärmköp är ett jäkla lotteri , bara svälja osäkerheten och slå på den och hoppas på det bästa (nån aning om Acers pixelpolicy?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Kan hålla med om den känslan, själv tänker jag alltid att ett skärmköp är ett jäkla lotteri , bara svälja osäkerheten och slå på den och hoppas på det bästa (nån aning om Acers pixelpolicy?).

Dessa skärmar ska inte ha några pixelfel. Då pekar jag inte på prislappen. Utan chansen för att en skulle dyka upp med pixelfel är än så länge obefintlig. Av alla skärmar som skickats ut har vissa problem med flickering, blb och några andra saker som att den ej vill starta och återställer inställningar osv.

Men ingen skärm har dykt upp med pixelfel! Givetvis får du dock reklamera om det skulle ske, men knappast trolig att det händer Snarare att man får ett av de tidigare kända problemen. Blue banding är dock som bortblåst!

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Yes, läste att Acer skött det ganska bra med Blue Bandingen som faktiskt var det enda som potentiellt kunde störa mig. Får hoppas på det med pixlarna då (tar i allt trä jag kan hitta ).

Får uppdatera imorgon hur det blir med den 22:a som datum (snackade med kundtjänst igår och han hade inte en susning om de skulle kunna hålla datumet, samt att om den blir 1-3 dagar försenad så kommer de kanske inte ändra datumet heller, får hålla koll på orderstatusen).

Jobbig väntan faktiskt....

Permalänk
Avstängd

Hade mailkontakt med inet.se support i förra veckan. Blev orolig då jag noterade att datumet ändrats till 27e november. Hon på support sa att det datumet bara gällde nya ordrar. Och att min skärm skulle dyka upp i veckan.

Ringde Kundtjänst igår för att kolla om dem fått in skärmarna. Men först fick jag svaret att första batchen skulle komma 27e november. Och när jag bad honom dubbelkolla med inköp fick jag ett nytt svar. (Som i inlägget ovan) Första batchen där min bokning ligger kommer den 5/11. Bra koll dem verkar ha. En på support lovar i veckan, en annan säger först ett annat datum men ändrar sig efter uppmaning att dubbelkolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hahahha Inet har som jag tidigare sagt noll koll på sina produkter, specifikt de dyrare och exotiska grejerna!

Som ni kan se i min signatur har jag ett Deepcool Tristellar som jag köpte i juli.
För skojs skull har jag följt lanseringen i Europa - för att känna mer ångest över den dubbla prislappen.........

Men Inet hade satt ett datum, kommer ej ihåg exakt när. Frågade 3 veckor sedan när de skulle få en leverans, han visste inte ens vad det var för produkt, aldrig hört talas om :S

Sen tror jag det gick en vecka efter deras satta datum och nu kan ni köpa det

Komplett är också större än Inet, så att Inet inte fått information eller brytt sig om att ta reda på fakta från Acer förvånar mig inte - förvånar mig inte att Komplett ligger steget före med att annonsera förseningen.

Så till svar, du lär antagligen inte få en skärm på ett par veckor dessvärre :/

Permalänk
Medlem

Fått svar från Proshop nu.

Det är tydligen Acer som sätter käppar i hjulet. Det är Acer som ej kan leverera till efterfrågan.

Proshop försöker få kontakt med Acer, men de ger inga besked. Därför valde dem att släppa alla ordrar då det idag är ytterst tveksamt att Acer kan få iväg några skärmar över huvudtaget

Kanske endast drabbar mindre butiker?

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Mer än lovligt jobbigt, men är Proshop så "liten"?

Tror (ok, hoppas ) inte Komplett kommer svika

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

@eucalyptus: Mer än lovligt jobbigt, men är Proshop så "liten"?

Tror (ok, hoppas ) inte Komplett kommer svika

Proshop hade en helt lista med folk de försökte kontakta angående detta.

Så för nu så kommer jag ej beställa innan någon butik i Europa får leverans.

Vem vet, kanske blir rea vid jul? Det välkomnas ju! ahaha

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Vänta till jul, starkare än mig. Känns som att dags att överväga om det går att byta en njure mot denna skärm om jag kunde få den idag . Längtat sen i juli...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

@eucalyptus: Vänta till jul, starkare än mig. Känns som att dags att överväga om det går att byta en njure mot denna skärm om jag kunde få den idag . Längtat sen i juli...

Yeah, har väntat sen juli med.

Men nya burken är inte klar förens om den månad iaf så För mycket att bygga.

Är mest hypad över 21:9 formatet, kanske blir en så pass bra känsla att man slipper betala dyra biobiljetter hädan efter?

Permalänk
Medlem

Jag lade min beställning idag hos Alina. De trodde också att de skulle få in dem den 27e Nov. Mycket kan hända fram tills dess. Dessa skärmar verkar gå åt som smör, trodde priset skulle avskräcka men många har bra betalt

Passade på att beställa ett nytt grafikkort samtidigt, Asus GTX 980 TI STRIX Dc3 OC Gaming 6GB. Star Wars kommer flyta på Ultra!

Medan vi går i väntans tider så kan vi läsa andra ägares betyg på skärmen här:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168240098...

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt köpa X34:an men har bestämt mig för att invänta Asus PG348Q som kommer Q1 2016.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Jag lade min beställning idag hos Alina. De trodde också att de skulle få in dem den 27e Nov. Mycket kan hända fram tills dess. Dessa skärmar verkar gå åt som smör, trodde priset skulle avskräcka men många har bra betalt

Passade på att beställa ett nytt grafikkort samtidigt, Asus GTX 980 TI STRIX Dc3 OC Gaming 6GB. Star Wars kommer flyta på Ultra!

Medan vi går i väntans tider så kan vi läsa andra ägares betyg på skärmen här:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168240098...

Till o börja med, nej du kan inte basera något efter vad som står på Newegg! Det är bevisat i tråden på Overclock att Newegg väljer sina recensioner. Finns en del folk som postat om problemen, och de har Newegg valt att ta bort!

Samt, bli inte besviken om ett 980 Ti inte presterar som du hade hoppats på. Kommer själva lira single 980 Ti. Men man får endast ut cirka 50 fps i de nyaste spelen, Far Cry, Witcher 3 etc på ultra. Helst ska man ha SLI, och kan då fightas om 100 fps toppen.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Samt, bli inte besviken om ett 980 Ti inte presterar som du hade hoppats på. Kommer själva lira single 980 Ti. Men man får endast ut cirka 50 fps i de nyaste spelen, Far Cry, Witcher 3 etc på ultra. Helst ska man ha SLI, och kan då fightas om 100 fps toppen.

Mja, jag vet inte om man kommer upp i 100Hz på witcher 3 ens med SLI: jag kör 2x Asus gtx980Ti strix i SLI; och med min 4K-skärm (ca 8 miljoner pixlar) kommer jag upp i 54-56 fps med allt på ultra: och då kör jag korten i overclock mode.

X34 kommer att ha ca 5 miljoner pixlar: alltså kommer man upp i 55*(5/8)= 88 fps.

(Detta med reservation för att man kanske inte alltid har en rak korrelation mellan antal pixlar som ska renderas och antal bildrutor per sekund, men det bör väl ge en ungefärlig fingervisning?)

...med det sagt; har lagt en beställning i början av oktober på inet; så om jag har tur är det 14 dagars väntan kvar. Hoppas jag, om det inte blir ännu mer förseningar. =P

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Finns mycket videos på youtube, tycker det är bättre än att kolla siffror svart på vitt, om man kollar på youtube så får man då se det med egna ögon.

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Finns mycket videos på youtube, tycker det är bättre än att kolla siffror svart på vitt, om man kollar på youtube så får man då se det med egna ögon.

Fast i länken ovan så körde de testerna med AA disabled: och det känner jag mig lite tveksam till på en skärm med den upplösningen: till och med på 4K-skärmen brukar jag köra med 4xMSAA, eller möjligen 2X, beroende på spelet.

EDIT: länk till tester på babeltech där de körde med AA påslaget: witcher 3 finns längst ner på sidan: på QHD; dvs 2560x1440, fick de mellan 72 och 85 fps, med 980Ti SLI och win10. Den här skärmen har högre upplösning: och borde därför ge ännu lägre fps.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

Fast i länken ovan så körde de testerna med AA disabled: och det känner jag mig lite tveksam till på en skärm med den upplösningen: till och med på 4K-skärmen brukar jag köra med 4xMSAA, eller möjligen 2X, beroende på spelet.

Var det inte i högre upplösning som det kvittade mer än det lönade sig att köra med AA?

Permalänk

@eucalyptus:

på en 4K-skärm med en pixelstorlek på runt 0,1 mm (om man tänker sig en 27-tummare) är jag böjd att hålla med dig (0,2 mm lär vara det minsta som det mänskliga ögat kan uppfatta).

På en skärm av samma storlek med 1440 punkter istället för 2160... där har vi en pixelstorlek på runt 0,21mm.... så jag gissar att man kommer att få lite jagged edges om man slår av AA helt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

@eucalyptus:

på en 4K-skärm med en pixelstorlek på runt 0,1 mm (om man tänker sig en 27-tummare) är jag böjd att hålla med dig (0,2 mm lär vara det minsta som det mänskliga ögat kan uppfatta).

På en skärm av samma storlek med 1440 punkter istället för 2160... där har vi en pixelstorlek på runt 0,21mm.... så jag gissar att man kommer att få lite jagged edges om man slår av AA helt.

Tackar för ditt kloka svar

Finns en del smartskaft här iaf På overclock är var och varannan kotte experter, du kanske skulle ta dig en titt i X34 tråden?

Permalänk
Medlem

Här har ni ett exempel. I snitt cirka 50 fps på ultra Witcher 3. Tilläggas är att denna har dock inte G-sync!

https://www.youtube.com/watch?v=esXYccUTJcc

Permalänk

@eucalyptus:

Jag mindes fel...[rodnar generat]... såhär skulle det vara:

4K, 27 tum: 0,16mm pixelstorlek
QHD, 27 tum: 0,25mm pixelstorlek

med det sagt så tvivlar jag på att man behöver 100Hz för en bra upplevelse: redan 75-85Hz påstås vara en himmelsvid skillnad mot 60Hz.

Med sån fps, curved screen och en 21:9-panel så tror jag ändå vi börjar närma oss den perfekta spelskärmen.
Dessutom: snyggaste skärm jag sett. It's a sexy beast!

Jag sitter och gnager på naglarna och räknar dagarna nu, får jag erkänna... det här ska bli ruskigt kul

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finurliig:

@eucalyptus:

Jag mindes fel...[rodnar generat]... såhär skulle det vara:

4K, 27 tum: 0,16mm pixelstorlek
QHD, 27 tum: 0,25mm pixelstorlek

med det sagt så tvivlar jag på att man behöver 100Hz för en bra upplevelse: redan 75-85Hz påstås vara en himmelsvid skillnad mot 60Hz.

Med sån fps, curved screen och en 21:9-panel så tror jag ändå vi börjar närma oss den perfekta spelskärmen.
Dessutom: snyggaste skärm jag sett. It's a sexy beast!

Jag sitter och gnager på naglarna och räknar dagarna nu, får jag erkänna... det här ska bli ruskigt kul

ÄNTLIGEN!! Någon som förstår sig på konstan av design! Håller fullständigt med - den är helt makalöst snygg, bara designmässigt smälter man av att titta på den.

Skulle nog säga att den är absolut perfekt när allt fungerar, den har allt man kan tänka sig.

Ser mest fram emot att kolla film på 21:9, hoppas också skärpan på bland annat film blir bättre i 1440P.

Och de där 100Hz'en blir kanon när man skalar ned till 16:9 och ska bli cs proffs

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Till o börja med, nej du kan inte basera något efter vad som står på Newegg! Det är bevisat i tråden på Overclock att Newegg väljer sina recensioner. Finns en del folk som postat om problemen, och de har Newegg valt att ta bort!

För mig blir det (rättelse: är det ) Titan X SLI, borde bli bra upp mot 100fps (kanske med lite mer OC )

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Skrivet av cfwin:

För mig blir det (rättelse: är det ) Titan X SLI, borde bli bra upp mot 100fps (kanske med lite mer OC )

Ja där ser man, men idag sitter jag med 3 st FHD 23":are i EyeFinity med ett ruggigt gammalt Asus HD7970 MATRIX, så jag hade ju räknat med en rejäl boost att gå ner i upplösning från 5760*1080 till 3440*1440, samt nyare graffikort. Men det blir enligt tabeller inte 100 FPS i Ultra... jaja, tänker inte ge mig in SLI-verksamheten igen. Alltid massa värmeproblem och fläktar som går på max i Big Towern.

Permalänk
Medlem

Sitter och sneglar på denna. Provkörde en Acer XB270Hu och den var trevlig, uppfattade den lite laggig jämfört med min ASUS VG278HR (144hz).

Eftersom X34:an kör G-Sync, så borde ju inte FPS:en spela någon större roll? Sure, ju högre desto bättre. Eller tänker jag fel?

Kör mycket FPS-spel och vill inte få känslan av att det släpar omkring på skärmen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

En annan fundering som jag säkert skulle kunna googla fram, men frågar experterna här istället.

Funkar G-Sync även i Windowsmiljön? Kommer jag ha 100 HZ när jag skrollar i Chrome eller flyttar mappar och chattfönster fram och tillbaka på skärmen?