Söker feedback på datorköp (budget ca 20k)

Permalänk

Söker feedback på datorköp (budget ca 20k)

Hej,

efter 4 år har trotjänaren gjort sitt. Dags att köpa nytt. Behöver snabb processor med många cores och en snabb ssd. Slipper gärna krångel med överhettning. Tyst är en bonus. Har i nuläget 3 gamla dell 20" 1600x1200 bredvid varann, men funderar på att uppdatera skärm till en 4k skärm. Dell-skärmarna har inga hdmi eller displayportar vilket är rätt oldschool och kräver adapters om jag ska köpa nyare grafikkort.

Tittar på komplett för tillfället. Köpt där förut och varit ganska nöjd. Här är min nuvarande fundering :

Komplett Home Xtreme
Art. nr: 849433
Fractal Design Define R5 Titanium
Corsair RM650, 650W PSU
Intel Core i7-5930K, Socket-LGA2011-3
Corsair H75 Hydro Series CPU Kylare
MSI X99A RAIDER, Socket-2011-3
Crucial DDR4 Ballistix Sport 32GB
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB
Samsung 850 EVO 500GB SSD
Seagate Barracuda® 2TB
MS COA Windows 7 Pro Nordic
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit

23094 kr. Lite dyrare än jag tänkt men inom rimlig gräns.

Tittar på Asus 28" 4k PB287Q. Gillar att den går att höja, sänka och vrida, men har ingen koll direkt annars. 32" är ganska mycket dyrare - ni som har erfarenhet - blir 32" mycket bättre att jobba på än 28"?

Tacksam för all feedback!!

Permalänk
Medlem

Skaffa Z97 istället eller skylake och lägg pengarna du sparar på det på ett 980ti(eller 2) istället om du ska köra 4k

Permalänk
Skrivet av Pathway:

Skaffa Z97 istället eller skylake och lägg pengarna du sparar på det på ett 980ti(eller 2) istället om du ska köra 4k

Glömde säga att det främst är en jobbdator. Kan jag spela ok på den så är det mer av en bonus så hellre snabb processor än top-end grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com