Permalänk

Stationär dator budget runt 9000

Hej!
Har en "kompis"(snubbe på skolan) som vill ha hjälp med att få en bra dator. Jag har då slagit ihop en liten lista på grejer som jag tror skulle passa honom. Han spelar tydligen ARK: survival evolved. Jag har själv aldrig spelat det, så jag vet inte om det är särskilt krävande eller inte. Därför har jag lagt till en 970 för att han lätt ska kunna "maxa" och använda länge och kanske kunna sälja i framtiden. Så vad tycker ni om detta, ja eller nej. Skulle gärna vilja ha hjälp på vad jag kan dra ner på.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8620819/vidars-dator

Permalänk

@AdamLindgren: Välj G2-versionen av samma nätagg, mycket bättre.
RAM-minnena kan du hitta för en hundring mindre.
Lär er montera själv så par ni in en massa. Det är både kul och lärorikt att bygga ihop sin egen burk, och inte särskilt svårt med hjälp av lite guider på internet.
Ingen SSD?
Osäkert om CPU-kylaren får plats i chassit.

Edit: Så räcker det nog med EN licens av Windows 10

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar inte det grafikkortet, välj Strix/MSI versionen istället.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdamLindgren:

Har en "kompis"(snubbe på skolan) som vill ha hjälp med att få en bra dator. Jag har då slagit ihop en liten lista på grejer som jag tror skulle passa honom. Han spelar tydligen ARK: survival evolved. Jag har själv aldrig spelat det, så jag vet inte om det är särskilt krävande eller inte. Därför har jag lagt till en 970 för att han lätt ska kunna "maxa" och använda länge och kanske kunna sälja i framtiden. Så vad tycker ni om detta, ja eller nej. Skulle gärna vilja ha hjälp på vad jag kan dra ner på.

Jag har ett nytt Gigabyte 980ti och ARK laggar fortfarande på High. Vill din polare spela det får han spotta upp en massa pengar för GPUn.