Tips F.LUX - för er nattvandrare

Permalänk
Medlem

Tips F.LUX - för er nattvandrare

Tips F.LUX - för er nattvandrare

Ville bara tipsa om detta fina program.
https://justgetflux.com/

//Håll till godo

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk

Har använt detta program länge och finner det oerhört skönt för ögonen kvällstid.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Guybrush82 , ja, blev rek programmet idag.. skall körde det på jobbet nu oxå, då man sitter & glo på en skärm 8 timmar om dagen,, men som tur jobbar man inte med grafik

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

Twilight till Android är riktigt bra också..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Satt och spelade en tidig morgon då Flux gick från natt- till morgon-läge. Sanslöst vad starkt det "blåa" ljuset kan vara, nära på att jag hämtade solglasögonen för att överleva.

Permalänk
Medlem

Har använt flux ett par månader och jag gillar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Har använt detta program länge och finner det oerhört skönt för ögonen kvällstid.

Har kört med det länge jag med, kör max nattläge dygnet runt i kombination med så låg brightness/contrast jag kan.

Permalänk
Hedersmedlem

ser nice ut, kanske är lösningen om man vaknar på natten

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Har kört med det länge jag med, kör max nattläge dygnet runt i kombination med så låg brightness/contrast jag kan.

Samma här, "nattläget" på dygnet runt, både hemma och på jobbet.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Keeper of Traditions

Har använt det ett tag men stör mig något enormt på att man inte kan ställa in tiderna själv. Känns väldigt klantigt att inte få in en så enkel funktion.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Samma här, "nattläget" på dygnet runt, både hemma och på jobbet.

Har du testat dessa (gunnar) terminal/gamer glasögon? Har fått för mig att vad flux gör på mjukvarunivå gör dessa glasögon meningslösa.

Permalänk
Medlem

har använt detta länge, fantastiskt skönt. Däremot stör jag mig på när det aktiveras och jag spelar, får sjuka frame drops

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Har du testat dessa (gunnar) terminal/gamer glasögon? Har fått för mig att vad flux gör på mjukvarunivå gör dessa glasögon meningslösa.

alldeles riktigt

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Använt f.lux i 2 år, helt oumbärligt. Kör till och med f.lux på under dagtid numera.

Har även Twilight på telefonen men gillar inte riktigt hur svärtan förstörs fullständigt av appen.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Twilight till Android är riktigt bra också..

Skickades från m.sweclockers.com

Tack som fan, testade att ladda ner denna nu och gud vad skönt....

Permalänk
Medlem

Skönaste känslan någonsin när man satte på det för första gången, 10/10 rekommenderas

Permalänk

Kan inget annat än att hålla med om att f.lux är ett suveränt program som skonar ögonen.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

Wow, aldrig hört talas om detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Twilight till Android är riktigt bra också..

Skickades från m.sweclockers.com

Själv tycker jag att Twilight-applikationen använder sig av en alldeles för röd hinna. Jag gillar att anpassa hinnans styrka, så jag använder mig av Blåljusfilter istället. Blåljusfilter-applikationen låter en även att ändra färgen på hinnan, vilket Twilight-applikationen inte tillåter (om jag inte minns helt fel nu). Jag tokgillar dock Urbandroid Teams Sleep as Android Den applikationen har jag använt av och till sedan 2011.

Skrivet av Dunder:

Har använt det ett tag men stör mig något enormt på att man inte kan ställa in tiderna själv. Känns väldigt klantigt att inte få in en så enkel funktion.

f.lux går ju efter när det blir mörkt och ljust enligt den angivna geografiska positionen. Varför vill du använda egen tid för skiftningen?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlsberg 4.2:

Wow, aldrig hört talas om detta..

Prova på det. Det kommer att vara en dröm för ögonenm. Speciellt om du oftast vistas i mörka rum/lokaler/kvällar så är f.lux underbart.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk

Har använt detta program i mer än ett år och testa stänga av det nu när jag såg denna tråd, fy vad skarpt det blev!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Själv tycker jag att Twilight-applikationen använder sig av en alldeles för röd hinna. Jag gillar att anpassa hinnans styrka, så jag använder mig av Blåljusfilter istället. Blåljusfilter-applikationen låter en även att ändra färgen på hinnan, vilket Twilight-applikationen inte tillåter (om jag inte minns helt fel nu). Jag tokgillar dock Urbandroid Teams Sleep as Android Den applikationen har jag använt av och till sedan 2011.

Det var några månader sedan jag använde Twilight men som jag minns det fanns det en slider som gick från gul till röd. Med den ändrade jag så att färgen blev mer gul och mindre röd. Upplevde precis som dig är det var alldeles för röd ton med Twilight.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Airikr:

f.lux går ju efter när det blir mörkt och ljust enligt den angivna geografiska positionen. Varför vill du använda egen tid för skiftningen?

Därför att vi bor i Sverige och den börjar byta färg på tok för tidigt, iom att vi får mörkt så tidigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Därför att vi bor i Sverige och den börjar byta färg på tok för tidigt, iom att vi får mörkt så tidigt.

Den ska visa hinnan när det börjar bli mörkt. Det är ju därför programmet existerar Men ja. Det hade varit gött med ett val för manuell aktivering av hinnan, så att säga.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Airikr:

Den ska visa hinnan när det börjar bli mörkt. Det är ju därför programmet existerar Men ja. Det hade varit gött med ett val för manuell aktivering av hinnan, så att säga.

Poängen är ju att minska ansträngningen genom att tona ner det blå ljuset, men när man inte kan bestämma över det själv så blir man ju bara frustrerad istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Instämmer i kören. Grymt skönt för ögonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Poängen är ju att minska ansträngningen genom att tona ner det blå ljuset, men när man inte kan bestämma över det själv så blir man ju bara frustrerad istället.

Man kan ju skriva in en annan geografisk position, så att skärmen tonas ner när det väl är mörkt här.

När jag kollade när solen går ner på olika ställen på vår planet (SunCalc), så går solen ner vid 18:38 i Beni-Mellal Province, Morocco, medan solen går ner 16:18 nära mig. Då kan du ju helt enkelt bara välja platsen i Morocco (eller någon annan plats, beroende på när du vill att skärmen ska dimmas ner, så att säga), och så får du det du önskar dig med programmet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Har lyse på rummet så är alltid ljust. Kan rekommendera folk att prova det om ni inte står ut med den gula tonen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Halloween-tips: Slå på Darkroom Mode i F.lux

Och till personen som inte är nöjd med tiderna i F.lux är det ju bara att ändra den geografiska platsen tills du tycker att F.lux hoppar igång vid rätt tid.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Halloween-tips: Slå på Darkroom Mode i F.lux

Jag hittar bara Night Mode och Safe Mode. Vart hittar du Darkroom Mode?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.