Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

http://i66.tinypic.com/1ph2br.jpg[/IMG]]

Tant Smilla...

Permalänk
Medlem

Själv har man 2 huskatter. En vit-döv oddeeye och en helsvart.
Den vita är en riktig demon som river ner saker VARJE natt och för ett jävla oväsen. Vi har nu tagit bort allt vad prynadssaker heter, förstört saker för flera tusen. Dock var sambon lite klantig och köpte en helt ny prydnadssak i glas och glömde ta bort den - nu på morgonen var den självklart nere på golvet och trasig. Förövrigt gillar han att lägga sig samtidigt som oss, men varje natt runt 2 är han igång och röjer till klockan 5-6, riktigt irriterande så sover med öronproppar nuförtiden.

Den svarta är dock jättego och lyssnar alltid, säger man "ner" eller "ut" så går han ut direkt utan protester. Är väldigt sällan på diskbänken nuförtiden även om det finns mat där. Lyssnar även på "kom" "puss" (då tar han sin nos och stryker sig mot ansiktet)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Här är mina två katter. Rövhål 1 (Kalle, vit/orange) visade sig vara en hona men får fortsätta heta Kalle. Rövhål 2 heter Karsten. Väldigt olika katter, Karsten spinner aldrig och har aldrig gjort, Kalle låter som en traktor och vibrerar fram om man kollar på honom (henne)

Fullskaligt krig för det mesta här hemma, de kivas väldigt mycket men blir även några stunder då de ligger tillsammans i trädet eller tvättar varandra. Båda är blandras vanlig bondkatt och skogskatt. Kalle är 9 månader och Karsten snart 4 år.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Nice! Ser ut som en riktig "Egyptisk-Sci-Fi"-katt. Kan inte hjälpa det men kom att tänka på Stargate när jag såg bilden...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Se till att skaffa två katter, så de har varandra när du är borta. Det är inga problem för en katt att vara ensam under dagarna, speciellt inte om de är två och kan leka med varandra. De bör dock ha tillgång till mat och kattlåda...
Däremot hundar har problem med att vara ensamma så länge..

Angående katter från djurhem som varit hemlösa, så är det förstås en fin sak att ta hand om en sådan. Men man ska också vara medveten om att dessa katter kanske inte alltid är som man är van vid att katter ska vara.
Tog själv hand om en katt från ett djurhem och det tog nog ett år innan man kunde klappa den försiktigt på speciella ställen där den kände sig trygg. 3 år innan man kunde klappa den på golvet, utan några större problem och den hoppade upp i sängen och sov vid mina fötter..
För att få detta resultat var jag tvungen att försöka klappa den varje dag.. då menar jag varje dag och ibland flera gånger per dag.
Varje gång man varit iväg några dagar, så var man tillbaka till ruta noll.. där han fräste och sprang iväg så fort man närmade sig.

Idag 7 år senare så är det oftast inga större problem med att få klappa honom och det går fortare att få göra det igen efter att man varit iväg. Räcker med några dagar.. Dock har den hela tiden det skygga beteendet i bakgrunden.

Trots det är det en underbar katt, som jag aldrig ångrat att jag tagit hand om..

https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Linus.jpg

Tackar för ett gott råd.
Go blick på katten... fick nästan känslan av: "vf stirrar du på?"

Jag har haft lite tur för en släkting till mig tog hand om en hund som varit misshandlad. Ingen kunde röra honom. Efter ca ½ år så kunde husse klappa honom, men ingen annan. Jag kom upp på besök. Va där i typ 1 dag... sen kommer denna hunden fram till mig, och hälsar. Och jag försiktigt börjar klappa denna hund... släktingarna trodde inte sina ögon. Va där i 2 dagar till och den hunden var mer glad för mig än någon annan. Tyvärr så insjukna han några månader senare, och de tvingades avliva honom. Är banne mig svårt på psyket att tycka om sina djur... man måste veta att det troligen kommer sluta illa en dag. :=/

En vän hade en katt som också varit herrelös och okänd bakgrund. Samma sak där... tog några besök, men katten tog vid mig också, så jag får både kela och klia den. Vet inte vad det är, men samma är det om jag träffar djur på jobb eller så... de stortrivs med mig direkt i 9/10 fall. Så jag tror jag har goda chanser att få en som jag kan bli vän med iaf.

Min tidigare katt Mando, var typ lite illa behandlad som kattunge. Syrran (äldre) hade barn och de sprang och jagade denna stackars katt och var inte snälla. Tog lite tid innan han vande sig att han var i mer trygghet. Han var dock väldigt ung då... typ 6 mån.

Det som oroar mig är att skaffa 2 vuxna katter, utan att veta om de går tillsammans. Kan jag hitta 2 hemlösa syskon, så ja.. inga problem. Men 2 vuxna katter som tävlar om revir... oboy.

@NaturaL wow... den kan ju agera vakthund och skrämma tjuvar.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag slänger in en bild på min Diskkatt

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tackar för ett gott råd.
Go blick på katten... fick nästan känslan av: "vf stirrar du på?"

Jag har haft lite tur för en släkting till mig tog hand om en hund som varit misshandlad. Ingen kunde röra honom. Efter ca ½ år så kunde husse klappa honom, men ingen annan. Jag kom upp på besök. Va där i typ 1 dag... sen kommer denna hunden fram till mig, och hälsar. Och jag försiktigt börjar klappa denna hund... släktingarna trodde inte sina ögon. Va där i 2 dagar till och den hunden var mer glad för mig än någon annan. Tyvärr så insjukna han några månader senare, och de tvingades avliva honom. Är banne mig svårt på psyket att tycka om sina djur... man måste veta att det troligen kommer sluta illa en dag. :=/

En vän hade en katt som också varit herrelös och okänd bakgrund. Samma sak där... tog några besök, men katten tog vid mig också, så jag får både kela och klia den. Vet inte vad det är, men samma är det om jag träffar djur på jobb eller så... de stortrivs med mig direkt i 9/10 fall. Så jag tror jag har goda chanser att få en som jag kan bli vän med iaf.

Min tidigare katt Mando, var typ lite illa behandlad som kattunge. Syrran (äldre) hade barn och de sprang och jagade denna stackars katt och var inte snälla. Tog lite tid innan han vande sig att han var i mer trygghet. Han var dock väldigt ung då... typ 6 mån.

Det som oroar mig är att skaffa 2 vuxna katter, utan att veta om de går tillsammans. Kan jag hitta 2 hemlösa syskon, så ja.. inga problem. Men 2 vuxna katter som tävlar om revir... oboy.

@NaturaL wow... den kan ju agera vakthund och skrämma tjuvar.

Han är jättego, men allt är på hans villkor.. Var tydligen någon psykiskt sjuk kvinna som hade samlat på sig en massa katter, som djurhemmet i Vaxholm hade tagit hand om.
Djurhem brukar ibland skriva om det är några katter som trivs tillsammans eller är syskon.. och vill då gärna att man tar bägge två.
Katter därifrån är också kastrerade och då brukar det också vara mindre rivalitet om revir..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Enligt mig är det inga större problem att skaffa 2 katter efter varandra! De kommer va bråk i början men efter ett tag blir de polare. Jag hade ju en fullvuxen hane och skaffade en kattunge till senare, den lilla blev misshandlad flera gånger om dagen i flera veckor, men nu är de asbra polare! Snackade med veterinären och de sa till mig att aldrig gå emellan, för då kan de bli problem senare. Men låter man de hålla på så löser det sig - vilket de också gjorde!

De låter ganska hemskt, men han verkade aldrig nå direkt skärrad av "misshandeln" så tror inte han va speciellt hårdhänt.

Och ja, förlora djur är hemskt. Jag och sambon köpte världens goaste kattunge, följde efter oss överallt, kurrade så otroligt mycket och älskade att sova tätt intill bröstet (man var typ stora skeden o han lilla) samt låg i mitt knä flera timmar i sträck när jag satt o spelade. 2 veckor efter vi fick honom fick han problem o andas, veterinären sa att han hade lunginflammation, fick antibiotika och ligga i syrgasbur men var för svag så han fick hjärt- och lungstopp

Detta var snart ett år sedan men tänker fortfarande på det varje dag, och gör riktigt ont de tillfällena man verkligen tänker sig bort.. Bästa katten jag någonsin haft.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Katter som lever tillsammans har en rangordning, där det är en katt som är herre på täppan.
Att de bråkar i början är för att bestämma vem som är störst, bäst och vackrast..
När de väl har tagit reda på det, så vet alla sin rang och livet kan börja leka..

Okastrerade katter har ett starkare behov av att hävda sig och sitt revir och kommer också oftare i bråk med grannkatter.. Men en kastrerad innekatt, brukar inte ha några problem med ett par kompisar, bara var och en vet sin plats i gänget.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tackar för ett gott råd.
Go blick på katten... fick nästan känslan av: "vf stirrar du på?"

Jag har haft lite tur för en släkting till mig tog hand om en hund som varit misshandlad. Ingen kunde röra honom. Efter ca ½ år så kunde husse klappa honom, men ingen annan. Jag kom upp på besök. Va där i typ 1 dag... sen kommer denna hunden fram till mig, och hälsar. Och jag försiktigt börjar klappa denna hund... släktingarna trodde inte sina ögon. Va där i 2 dagar till och den hunden var mer glad för mig än någon annan. Tyvärr så insjukna han några månader senare, och de tvingades avliva honom. Är banne mig svårt på psyket att tycka om sina djur... man måste veta att det troligen kommer sluta illa en dag. :=/

En vän hade en katt som också varit herrelös och okänd bakgrund. Samma sak där... tog några besök, men katten tog vid mig också, så jag får både kela och klia den. Vet inte vad det är, men samma är det om jag träffar djur på jobb eller så... de stortrivs med mig direkt i 9/10 fall. Så jag tror jag har goda chanser att få en som jag kan bli vän med iaf.

Min tidigare katt Mando, var typ lite illa behandlad som kattunge. Syrran (äldre) hade barn och de sprang och jagade denna stackars katt och var inte snälla. Tog lite tid innan han vande sig att han var i mer trygghet. Han var dock väldigt ung då... typ 6 mån.

Det som oroar mig är att skaffa 2 vuxna katter, utan att veta om de går tillsammans. Kan jag hitta 2 hemlösa syskon, så ja.. inga problem. Men 2 vuxna katter som tävlar om revir... oboy.

@NaturaL wow... den kan ju agera vakthund och skrämma tjuvar.

Pappa och faffa har också någon magisk kontakt med hundar och katter.

Pappa var och hälsade på någon som hade katt. Han blev varnad om att den inte tycker om någon. Han kommer dit och sätter sig i en fåtölj och efter en liten stund har han en spinnande katt i famnen. Ägarna kunde inte tro sina ögon.

Mamma och pappa hade en katt förrän jag föddes, han vägde ca 7 kg så samma dag som jag kom från BB gavs han bort till någon som hade en bondgård vilket ju även var en förbättring från en lägenhet. Någongång förrän den dagen så var faffa och målade eller tapetserade hos oss. Det var en väldigt varm dag så han hade ingenting på överkroppen....förutom en stor katt som klängde sig fast runt halsen

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sån där påse med MUSH Vaisto cat kattmat i veckan som en person rekommenderade, men tyvärr blir det bara att kasta maten. Inte en tugga ens kräsne kattjävel. 59 kr å sjön!!!!! däremot ska katten alltid komma och nosa på min egen mat jag sitter och äter

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken dag, kom hem och fick ett samtal av morsan att katten var påkörd och de var tvungna och avliva den.

Fick "Simba" när han var 8 veckor gammal och var "kattmamma" under sista året jag bodde hemma, han var aldrig längre bort än han kunde se mig när han var inne.

Väldigt "konstig" katt som mer var som en hund;

Gick man på promenad skulle han gå med.
När han ville gå och lägga sig på kvällarna satt han sig i ena hörnet på rummet och blängde på en tills man hoppade ner i sängen själv innan han hoppade upp och la sig jämte.
Var det gäster hemma skulle han alltid ha en egen stol så han var med i gemenskapen, osv.

Så många underbara minnen men stund som denna är de svåra att uppskatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Fy fan vilken dag, kom hem och fick ett samtal av morsan att katten var påkörd och de var tvungna och avliva den.

http://i.imgur.com/QIRXnjL.jpg

Fick "Simba" när han var 8 veckor gammal och var "kattmamma" under sista året jag bodde hemma, han var aldrig längre bort än han kunde se mig när han var inne.

Väldigt "konstig" katt som mer var som en hund;

Gick man på promenad skulle han gå med.
När han ville gå och lägga sig på kvällarna satt han sig i ena hörnet på rummet och blängde på en tills man hoppade ner i sängen själv innan han hoppade upp och la sig jämte.
Var det gäster hemma skulle han alltid ha en egen stol så han var med i gemenskapen, osv.

Så många underbara minnen men stund som denna är de svåra att uppskatta.

Hemskt! Beklagar sorgen verkligen.

Skulle själv bli helt knäckt om något skulle hända med min katt Zelda. Nu är hon innekatt så hon är i alla fall förskonad från bilar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Fick till en bra bild och som tidigare skrivits i tråden så kan ju inte kattägare låta bli att lägga upp bilder på nätet konstant...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Katten är tre gånger så stor nu, har inte tagit några bilder sen dess direkt.

Permalänk
Medlem

@Ibymafayhas: Vet precis hur det känns, likadant hände med en av mors katter (Bullen) 1 år tillbaka (nästan exakt ett år sedan han gick bort, tre dagar till). Hade blivit påkörd men lyckats DRA sig själv hem och hoppa till loftet för hö och halm, spann som en motorcykel när mor fann honom. Hon fick panik, ringde veterinär och tyvärr fastslog att han är paralyserad och kraftigt skadad ryggmärg.

Det fanns inget alternativ, det var avlivning på plats. Bullen var av rasen Korat, hans bortgång slog slint på både mig och mor då han var väldigt speciell i sitt beteende. Han var inte tränad på något sätt i association eller språkförståelse och trots det så hade han vissa tendenser av det.

Det är grymt hur när ett djur man är nära med går plötsligt bort, jag är fortfarande arg över det för det var varken sjukdom eller naturlig bortgång utan ett "Shit happens"-scenario där ingen är accountable.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Pappa ringde precis och berättade att de fått ta bort min katt Ziggy (passande namn, ändå) nu alldeles nyss då han tydligen fått både njursvikt och något med levern så det fanns inget de kunde göra.

Trist ändå, även om han inte bodde hos mig då jag inte tyckte det var schysst att ha honom i lägenhet så har det alltid varit en myskamrat. Lite vemodigt.

Ziggy

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Lova Ludenben

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Varning, detta är ett extremt löjligt inlägg, läs på egen risk!

Min katt Zelda har nu officiellt fått ett efternamn. Hon heter nu Zelda Finakissen. Med officiellt menar jag ett dop i köket med lite vattenplask under kranen vilket faktiskt uppskattades av Zelda Finakissen. Rinnande vatten är alltid intressant och jag får dagligen slåss om tvättstället när jag ska borsta tänderna.

Jag vet att jag är mer eller mindre störd när det gäller min katt...

Här är i alla fall ytterligare en bild på Zelda Finakissen, ingen vidare kvalitet dock då den är tagen med min Surface Pro 4 då min stationära dator med Photoshop har dött (om hur det gick till kan ni läsa om här).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666:

Ja nu ser det faktiskt ut som om hon ångrar att hon klättrade runt i datorn där hon ligger och begrundar sitt öde.

Antagligen skrämd av hotet om kattsand av billig skräpkvalitet och inget kattgodis på 15år.

Permalänk
Inaktiv

Mina älskade katter Tizzel och Tazzel.

Tizzel är rätt avslappnad..

Understa tassen är Tazzels baktass... Ser... Bekvämt ut....

Permalänk
Medlem

Stilig katt! Jag och frugan har två, en ragdoll och en bondkatt. Båda är sådär överdrivet jävla mysiga, och älskar folk. Ragdollen lämnar dock en sjuhelskottas massa hår efter sig, så datorn plockas ner var sjätte vecka för rengöring. En hel del jobb men värt det. Återkommer med bilder

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk

Visst ser han arg ut men han gör bara det han är bäst på, prata hela tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolfmamma:

Visst ser han arg ut men han gör bara det han är bäst på, prata hela tiden...

http://i.imgur.com/ww6KCwa.png

Väldigt nice bild! Min katt Zelda Finakissen snackar också hela tiden vilket kan vara både extremt underhållande och ibland irriterande.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airborne:

@Bascule666:

Ja nu ser det faktiskt ut som om hon ångrar att hon klättrade runt i datorn där hon ligger och begrundar sitt öde.

Antagligen skrämd av hotet om kattsand av billig skräpkvalitet och inget kattgodis på 15år.

Jag är en mjukis och har lagt ner Zelda Finakissens straff. En glad kisse är lättare att
leva med än en missnöjd katt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Hedersmedlem

Min älskade Pytt, 11år, 3/4-delar abessinier. Vild, galen, fantastisk jägare och oerhört tillgiven. Sover bredvid mig varje natt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Min katt är aningen retsam, detta händer ganska ofta då hon glömmer tungan ute
Trixxi, snart 5 år

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag är en mjukis och har lagt ner Zelda Finakissens straff. En glad kisse är lättare att
leva med än en missnöjd katt.

Curlingförälder....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av DaBone:

Curlingförälder....

Snarare förälder som skyller på barnen när något går sönder han ess dödade själv det moderkortet. Dock hur han inte körde det på garanti/hemförsäkring kan jag inte förstå ^^

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Vilka normala katter ni verkar ha alltså.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x