Permalänk

Black Gold

Sålde mitt gamla bygge "Project Black & Red" och bestämde mig för att göra ett nytt bygge med ett annat färgtema.

Skall rätta till kablarna lite och sätta dit nya cablecombs som ännu ej har kommit, så kommer att göra en liten uppdatering senare.

Komponenter:

Dator:
Chassi: Cooler Master Mastercase 5 pro
PSU: Corsair AX 860i
MB: Asus Rampage V Extreme
CPU: Intel Core i7-5960X
GPU: 2x Asus GeForce GTX 980 Ti Strix Gaming DirectCU III OC (SLI)
RAM: Corsair Dominator Platinum DDR4 PC21300/2666MHz CL15 4x4GB
SSD: Samsung 850 EVO 500GB
Fläktar: 5x Fractal Design Venturi HP-12 PWM 120mm
SLI-brygga: Nvidia 2-way spaced SLI bridge
Belysning: Darkside led

Vattenkylning:
CPU: EK-FB ASUS R5E Monoblock
GPU: 2x EK-FC980 GTX Ti Strix - Acetal+Nickel
Pump: D5 + Bitspower modkit, pumptop
Res: Bitspower Water Tank Z-Multi 200 - True Brass
Radiatorer: Alphacool Nexxxos ST30 360 mm + 240 mm
Anslutningar: Bitspower true brass samt en del Ek och övrigt jag hade liggande under mittenplattan.
Rör: Bitspower Crystal Link Tube

Kommentera gärna!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Ser lyxigt ut, utan att se ut som snoop doggs halsband. Om jag ska ge lite konstruktiv kritik så borde du lägga lite tid på belysningen. Mycket försvinner i belysningen. Kanske prova att belysa från olika håll? Men snyggt som fan i alla fall! 5/5

Permalänk
Medlem

ja jäklar detta har du lyckats kalasbra med! 5/5

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Topp klass

Mycket tjusigt!

Har nominerat detta bygget till Nils Papke på MDPC.
Lycka till!

PS.
Cooler Master loggan kanske borde bytas ut mot en snygg custom "Black Gold" logga.

/fiz

Permalänk
Skrivet av pwntato:

Riktigt snyggt! Ser lyxigt ut, utan att se ut som snoop doggs halsband. Om jag ska ge lite konstruktiv kritik så borde du lägga lite tid på belysningen. Mycket försvinner i belysningen. Kanske prova att belysa från olika håll? Men snyggt som fan i alla fall! 5/5

Tackar och tack för tipset! Jag har faktiskt funderat på att ha belysning även från sidorna. Det var lite svårt att ta en bild som visar hur belysningen ser ut i verkligheten.

Skrivet av Marticus:

ja jäklar detta har du lyckats kalasbra med! 5/5

Tackar

Skrivet av fizfix:

Mycket tjusigt!

Har nominerat detta bygget till Nils Papke på MDPC.
Lycka till!

PS.
Cooler Master loggan kanske borde bytas ut mot en snygg custom "Black Gold" logga.

/fiz

Tackar! Ojdå, så spännande!
Bra idé angående loggan. Skall klura på det.

Permalänk
Medlem

Oförskämt vackert! 5/5

Permalänk
Medlem

Fyfan va snyggt! 5/5 helt klart, ett av de finaste byggen jag sett här på galleriet

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Supersnyggt! Du har verkligen lyckats med finliret och sista touchen. 5/5

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, riktigt snyggt! Har gått och funderat på svart/guld tema själv och nu blev jag övertygad.

Ser det väldigt dumt ut om du tar bort det yttre gallret i fronten? Guldet under syns ju inte nu.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av teflontanten:

Tackar! Ojdå, så spännande!
Bra idé angående loggan. Skall klura på det.

...eller plocka väck den helt.

Permalänk
Skrivet av Ringu:

Oförskämt vackert! 5/5

Tackar!

Skrivet av Vinolik:

Fyfan va snyggt! 5/5 helt klart, ett av de finaste byggen jag sett här på galleriet

Tackar!

Skrivet av biorrith:

Supersnyggt! Du har verkligen lyckats med finliret och sista touchen. 5/5

Tack tack!

Skrivet av Henrik-W:

Bra jobbat, riktigt snyggt! Har gått och funderat på svart/guld tema själv och nu blev jag övertygad.

Ser det väldigt dumt ut om du tar bort det yttre gallret i fronten? Guldet under syns ju inte nu.

Tackar! Ja nu gav du mig en idé. Skulle kanske kunna sätta ett dammfilter bakom gallret och på det viset få guldet mer synligt.

Skrivet av fizfix:

Oh, den idén gillar jag skarpt. Frågan är bara hur man kan kan tillverka ett sådant loggomärke eller var man kan få det tillverkat.

Permalänk
Medlem

Rejält snyggt! 5 poäng!

Permalänk
Medlem

Jävligt fint bygge, full pott!

Ett tips bara är att inte fylla reservoaren till max, vattnet behöver kunna expandera när det blir varmt så någon cm luft i reservoaren är bra, men du har nog testat och sett att det funkar så never mind.

Permalänk
Medlem

Damn... Oerhört cleant och snyggt. Solklar femma
Älskar sandpapperslooken, väldigt vacker textur. Som andra sa bör du kika på att förbättra belysningen. Annars har du lyckats bygga något oerhört snyggt i ett annars (enligt mig) fult chassi!

Permalänk
Medlem

Måste vara ett utav dom snyggaste byggerna jag sett. Otroligt vackert 6/5

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Fy helvete va snyggt!
5/5

Permalänk

Oj, ett extremt stiligt bygge. Riktigt bra jobbat ∞/ ∞

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P

Permalänk
Medlem

Känns lite "overkligt" snyggt tbh.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Totte skriver "cool man", och sprayar med guld och svart.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Sååå.. hittar man denna på guldfynd snart eller?

Goigt bygge, stilrent och snyggt.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygg i ett annars rätt tråkigt chassie imho. Riktigt snyggt med den guldiga bakom frontgallret!

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

En klar 5:a

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi ***bort/mod***.

§1 (lite väl hård ton) /screamin-daemon, moderator
Permalänk

Tack för alla kommentarer!

Skrivet av micke7406:

Snyggt chassi ***bort/mod***

Hahaha ja jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Efter att jag la ut galleriet har jag dock fått hjäp av MetallicAcid att fixa till vitbalansen. Skall ta och uppdatera galleriet, har bara inte kommit mig för än.

På denna länk finns bättre bilder:

http://www.smpc.se/blog/2016/01/10/modding-highlights-black-g...

Permalänk
Medlem

Galet snyggt detta

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! snyggt ! en sån där skulle jag vilja ha alltså. Så snyggt när det inte är några kablar överallt som i min burk haha

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Jag gillar framför allt lacken du valt. Mycket smakfullt.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt och städat med sladdar som brukar strula till det!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!