Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2008

Garantiärende

Min flickvän köpte en Asus laptop i somras. Nu verkar det som att mSATA SSDn är trasig alternativt anslutningen till SSDn. Efter kontakt med Inet så hänvisas hon till Asus. Är detta rätt, ska inte Inet sköta detta när den är så pass ny?

| Fractal Design R4 | Intel 2500K | 8GB Corsair XMS3 | GB GA-Z77X-D3H | GB GTX670 OC | Fractal Design Newton R2 650W | Corsair H100i | Samsung Evo 250 GB | Samsung F4 2TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

Stå på dig, även Dustin försökte/försöker göra likadant mot sina kunder.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Ahrimanes:

Min flickvän köpte en Asus laptop i somras. Nu verkar det som att mSATA SSDn är trasig alternativt anslutningen till SSDn. Efter kontakt med Inet så hänvisas hon till Asus. Är detta rätt, ska inte Inet sköta detta när den är så pass ny?

Vi kan absolut hjälpa dig och/eller din flickvän. Vi brukar dock alltid upplysa kunder om att möjligheten finns då det är nästan alltid går snabbare för går direkt till reparationsverkstad och man kan i vissa fall till och med få pick-up service till sin bostad, vilket vi inte kan erbjuda

Men önskar ni att det går via oss så är det självklart inga problem. Om någon i våra butiker säger något annat skicka gärna ett PM med mer information så ska vi kolla på det.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Ahrimanes:

Måste bara flika in att när min laptop gick sönder löste asus service det riktigt smidigt. Laptopen hämtades hemma hos mig, skickades till Holland, lagades och skickades tillbaka hem till mig på ca en vecka. Bara ringa dom så fixar dom det åt dig

Skickades från m.sweclockers.com

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ 4.6GHz | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | WD RED 4TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Inet:

Vi kan absolut hjälpa dig och/eller din flickvän. Vi brukar dock alltid upplysa kunder om att möjligheten finns då det är nästan alltid går snabbare för går direkt till reparationsverkstad och man kan i vissa fall till och med få pick-up service till sin bostad, vilket vi inte kan erbjuda

Men önskar ni att det går via oss så är det självklart inga problem. Om någon i våra butiker säger något annat skicka gärna ett PM med mer information så ska vi kolla på det.

Tack för snabbt och informativt svar!

| Fractal Design R4 | Intel 2500K | 8GB Corsair XMS3 | GB GA-Z77X-D3H | GB GTX670 OC | Fractal Design Newton R2 650W | Corsair H100i | Samsung Evo 250 GB | Samsung F4 2TB |