Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax31415926
Har en egendesignad från Claes Olson, med Astral Projection som motiv. Jag blir så trött på detta jävla CS. Snacka om att folk har fastnat i antika grafikens tid. Sitta å spela ett spel där man ser fyrkanter om man är nära väggen, när man t.e.x har en 1.4 mhertz procesor å G-force 3....patetiskt....

Japp det är så patetiskt så det är inte sant.
Hur kan folk sitta och spela spel som inte har den allra senaste grafiken? Helt absurt tycker jag.
Alla vet väl att grafiken är det viktigaste i ett spel? Hur kan folk bry sig om såna skitsaker som spelkänsla?
Vi som kan det här vet ju att lite äldre spel blir fruktansvärt tråkiga och ospelbara om det kommer ett nytt snyggare spel.
Själv bränner jag upp mina gamla spel så fort det kommer ut ett nytt spel med bättre grafik. Jag funderar även på att bränna upp alla mina kompisars spel som inte har tillräckligt bra grafik.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Har en silicon graphics musmatta som har cirka 10 år på nacken. Den består av tunt och kompakt skumgummi med något syntet material som en filt på ovansidan. Klart den bästa mattan jag använt

Sån har jag också haft

Fast den blev äcklig och tyget släppte. Efter det testade jag en ice-mat och en everglide giganta. Min ice-mat var bättre, men det gick inte ihop sig med min optiska mus. Hursomhelst är både ice-mat och gigantan bättre än silicon graphics-mattan enligt vad jag tycker. Och nej, jag spelar inte spel över huvud taget.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

funC aeger serrö

Permalänk
Medlem

har en func.. men den ligger under min 9:95krs musmatta från gekås.. visst.. det glider bra på funcen.. men jag gillar den inte.. kan lika gärna köra utan musmatta och köra på skrivborde då kan bero på att jag inte har några skates som man får till funcen dock.. har lånat mattan av en kompis..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Japp det är så patetiskt så det är inte sant.
Hur kan folk sitta och spela spel som inte har den allra senaste grafiken? Helt absurt tycker jag.
Alla vet väl att grafiken är det viktigaste i ett spel? Hur kan folk bry sig om såna skitsaker som spelkänsla?
Vi som kan det här vet ju att lite äldre spel blir fruktansvärt tråkiga och ospelbara om det kommer ett nytt snyggare spel.
Själv bränner jag upp mina gamla spel så fort det kommer ut ett nytt spel med bättre grafik. Jag funderar även på att bränna upp alla mina kompisars spel som inte har tillräckligt bra grafik.

väldigt bra sagt! WORD!

Permalänk
Medlem

Köpte en musmatta för 2 år sen... En liten svart sak av "tyg" med ett gel-stöd för handleden.... Den funkar bra för mig och min lilla optiska MS-mus. Innan jag införskaffade den hade jag ofta ont i handleden efter att ha suttit vid datorn ett tag. Inga sådana problem nu dock.

Visa signatur

C2D E6850 | 4GB Corsair XMS2-6400 TWIN | Gigabyte GA-P35-DS3 | Asus Extreme GeForce 8800GTS 640MB | WD Raptor 74GB | HP w2207 | JBL Creature II

Permalänk
Medlem

black icemat förstås :)..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solo
Icemat. Självklart val då jag har en explorer 3.0 och vill få ut högsta prestanda av både musen och mattan.

Ha, så sant som det är sagt Håller med till fullo..

Permalänk
Medlem

Angående "Ikea-mattorna":

Vad är bäst- en matta som absorberar svetten och kan bytas en gång i veckan i ett år om man så vill till samma pris som en Radpad? Eller en Ratpad som skaver bort fötterna på musen totalt? Så att efter en månad så glider musen som på sandpapper på den där elajjta mattan? En matta som ger ett mjukt stöd åt handleden eller en som förutom att vara iskall eller svettblöt, skaver märken på klockor osv...?

Mjukisflärpmatta forever

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Vad är bäst, en matta med mycket friktion eller en matta med lite friktion? Jag tycker lite friktion. Jag ångrar inte en sek. att jag köpte en steelpad...

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Jag kör en egenhändigt gjord glassmusmatta. Köpte en 30x25 cm2 stor frostad glasskiva för 50 spänn och slippade den lite lenare med vanligt sandpapper... klart...

Älskar den och ska jag fixa pappas dator eller nåt tar jag självklart med musmattan. Ger ju ökad precision i allt och är inte alls lika jobbigt för handleden.

Permalänk
Medlem

...Sedan fyller de även en ergonomisk funktion. Handleder belastas mindre av att föra en mus över en plastmatta än en tygmatta. Detta på grund av den låga friktionen som plastmattor har...

Ha... Ska handleden glida runt på musmattan? Tror jag blir svårt om den inte är insmord med analglidmedel eller nått. Kanske glider musen bättre men det man tjänar i ergonomi måste vara försvinnande lite...

Ställ upp hastigheten istället. Det är ju allmänt kännt att l33t cskrigare får lyfta musfan fyra gånger för att ta sig från ena sidan på skrämen till den andra och avverkar således dubbelt så mycket väg på mattan som muspekaren avverkar på skärmen.

Jag tror inte materialet i musmattan bidrar till ergonomin. Snarare hastighet och existensen av ett handledsstöd. Bra ergonomisk hastighet torde vara när handleden ligger kvar på samma ställe.
Att plastmattan skulle vara mer ergonomisk tror jag inte ett skit på, såtillvida den inte har handledsstöd.

Inget ont sagt om dyra musmattor för det... Folk får kasta sina pengar på vad faen dom vill. IKEA kostar väll en tia eller så...

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem

på tal om just "1337" så kan jag statuera ett exempel :] en fin rund från Ikea à la special design by piratfarfar
dagsfärsk bild

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Team 49 musmatta ;), vi fick den gratis av skolan.

Tar alla "töntmattor" lätt.

Permalänk
Medlem

Jag har en intellimouse explorer 3.0 och testat på många underlag och musmattor... Men inget slår en dustin tidning... Helt gratis oxå;) 12 ggr om året:P Det tar alla "töntmattor" jolt_tomten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Everglide Swec musmatta, och den är minsann ingen töntmatta, den är stenhård

Prova sandpapper istället. Ungefär samma sak, men mycket billigare.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

icemat...mkt bättre än wei's lösning:D

btw like your sign hehe

Visa signatur

I am buttercup the coolest powerpuff girl in town, eat my powerpussy.
SWECLOCKERS.COM

Permalänk

Bastant träbord ska man köra på.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Judas_I
Ha... Ska handleden glida runt på musmattan? Tror jag blir svårt om den inte är insmord med analglidmedel eller nått. Kanske glider musen bättre men det man tjänar i ergonomi måste vara försvinnande lite...

Jag vet inte hur du använder din mus, men jag flyttar i alla fall inte på handen. Skulle jag göra det, hade jag nog haft musarm för länge sedan.

Jag märker en himla skillnad på mattor, står knappt ut med skolans mattor. Man måste använda lite mer kraft när man använder dem. Så ligger de inte helt still heller, vilket väldigt få musmattor gör. Nu tror du säkert att jag är gamer, men tji fick du, det är jag inte.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Silicon Graphics - musmatta från jobbet, rockar fett.

Permalänk
Medlem

Har en musmata från MAXI som kostade 29.90:-, den er hur skön som helst tycker jag, den er mellanmjukhård, för jag tycker icemat, surface och dom andra sånna "Royce Rolls" matternar som nån kallade dom er för "glidiga", som att dra musen på en isbana, va fan, lite friktion ska det va så man känner att man rör det, sen får man ju väldigt stora "musmuskler" om man har en matta med mycket friktion )!

Permalänk
Medlem

Läs Swec-recensionen på musmattor nu !!! så inser ni skillnaden på neopren skit från ikea och en REDIG matta

Visa signatur

[Asus P5N-E SLI Deluxe][C2D E6600 @ 2x3150mhz][2Gb Corsair XMS2 6400][Asus GF8800GTS][WD Raptor]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmuckeN!
Har en musmata från MAXI som kostade 29.90:-, den er hur skön som helst tycker jag, den er mellanmjukhård, för jag tycker icemat, surface och dom andra sånna "Royce Rolls" matternar som nån kallade dom er för "glidiga", som att dra musen på en isbana, va fan, lite friktion ska det va så man känner att man rör det, sen får man ju väldigt stora "musmuskler" om man har en matta med mycket friktion )!

Hehe, menar du inte "ru-k muskler" ;D

Visa signatur

[Asus P5N-E SLI Deluxe][C2D E6600 @ 2x3150mhz][2Gb Corsair XMS2 6400][Asus GF8800GTS][WD Raptor]

Permalänk
Medlem

Jag har ingen musmatta här hos min flickvän men hemma har jag en Maxell musmatta från 80-t. Fick med den till 286:an jag köpte i sjuan. Beg redan då.. luktar inge vidare

Visa signatur

K#

Permalänk

Kör med en func 1030 matta.
Hade dock en IKEA matta med handledsstöd före som jag älskade, tyvörr e den för liten för min nya mus, så jag var tvungen att fixa en ny.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Sitter med en Icemat V2.0

Förstår inte riktig Swecs "Musmatte-guide" och alla andra guider som nervärderar Icematen totalt. Min MX500 Funkar extremt bra på min icemat.. tilocmed bättre avläsning av underlaget än på en func. (vad jag tycker)

I Love Icemat

Visa signatur

Intel Core2Duo E6400 2.13ghz @ 3.4ghz | Asus P5B-Deluxe | 3GB Corsair TWIN2X PC2-6400 | Gainward 8800GT @ 700 mhz / 2100 mhz |

Permalänk
Medlem

Musmatta av modell AMD Duron reklamartikel. Kostade en telefonmarkering. Har länge velat ha en icemat, men funderar nu på att beställa något annat då jag börjat leka med lysande råttor.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Jag har utan tvekan mest 1337 musmatta här. Jag kör med en gigantisk jättetunn skärbräda, alltså såna där millimetertjocka som man kan böja. Kostade 50kr och ojojoj vad bra den är.

Permalänk
Medlem

Biltema matta
Min är mörkblå dock, grått ser ju inte klokt ut...

Permalänk
Medlem

GLOWPAD...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |