Permalänk
Medlem

har ni töntmatta?

hur många här inne töntmatta "musmatta"

icemat, osv osv

bara skoj för att se hur många som e desperata att bli bra i cs att dom spenderar 100tals kronor på en matta?

Visa signatur

RIP: IBM 46.1Gb, Geforce 2 PRO, Proview 17" CRT, ATi 9800pro 128mb

Permalänk
Medlem

Herrejösses då, du tror inte att sådana musmattor endast införskaffas för att öka prestationsförmågan hos en person som spelar datorspel? Bättre musmattor har en mängd fördelar mot vanliga tygmattor. För att ta ett enkelt exempel så har vissa personer handsvett, denna svett sugs upp i mattan och gör den allmänt äcklig. Medan du med en plastmatta kan torka av detta med en fuktig trasa. Att man kan skölja och tvätta plastmattorna är väldigt bra. Sedan fyller de även en ergonomisk funktion. Handleder belastas mindre av att föra en mus över en plastmatta än en tygmatta. Detta på grund av den låga friktionen som plastmattor har. Ponera att majoriteten av alla billigare tangentbord skulle ha extremt tröga tangenter som man fick ta i för att skriva på, skulle inte du betala lite extra för att få ett tangentbord vars tangenter fordrade mindre kraft? Nåväl, en lite extrem paralell. Men du förstår hur jag menar.

I grund och botten handlar allt om prioriteringar. Vissa köper mountainbikes för tiotusentals kronor medan andra köper kronan-cyklar. Dock bör man ha förstående och respekt för den motsatta parten, oavsett om man själv cyklar en lyxmountainbike eller en kronan-cykel.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

IKEA matta, väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Reklammatta från Nordbanken...helt suverän

Permalänk
Medlem

Func här. Den har förbättrat min datormiljö avsevärt! Jag vet ingen annan trehundrakronorsprodukt som skulle kunna ge likvärdig förbättring.
KNAS hade även en väldigt bra poäng.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en fUnc sUrface. Jag spelar inte cs,
däremot kan det hända att man spelar något
spel nån gång. Och jag köpte inte mattan
bara för att bli "bättre" i cs, Q3 etc. Jag tycker
den mattan är skön, mycket skönare än en
IKEA-matta t.ex.

Men om du vill kalla mig för en desperat tönt
som vill bli bättre i cs, så visst - I don't care.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

kör med biltemas blåa i plast.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

har en speedpad, väldigt stabil!

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem

ikea blå 5kr, tvättar den och den blir som ny. Bästa musmatta jag provat!

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk
Medlem

Fluke reklammatta. 1 mm tjock och med ett glid som en inoljad gädda (ni som har hållit i en nyfångad gädda förstår vad jag menar).

Permalänk
Medlem

En reklammatta från Compaq här.
Plastyta med ett tunt skumlager under. funkar minst lika bra som en 300:- matta och kostade mig inte ett öre.

Permalänk
Medlem

ALLSOP står det på min.
prydlig sak, väldigt bekväm.
har även en razor pad, fast bara som underlag för min andra matta

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Har nån musmatta med en blump på.. nån ergonomishit, men den är skön, kostade kanske 50:-

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Har en "Riven - The sequel to myst" musmatta...

Permalänk
Medlem

Everglide Swec musmatta, och den är minsann ingen töntmatta, den är stenhård

Permalänk

självklart en IKEA matta, grå å ful men den funkar.

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

Musmatta? Nee, kör naket.

Permalänk
Medlem

Kör med en matta som jag köpte från db för 15kr.
Tyvärr så lossnade tyget rätt snart, så då tejpade jag fast det med silvertejp i sidorna. Då började mattan glida nåt förbannat, så då tejpade jag fast den i bordet
Så min musmatta är ett par centimeter mindre än normalt, men den funkar bra ändå

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk

En jävligt tunn Rayman M musmatta. Den är otroligt bra.

Permalänk
Medlem

Har haft både Everglide Giganta och Ratpadz, men de har åkt ut då de slitet för mycket på musen. Men de är väldigt bra annars. Men någon cs-lamer är jag inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

designade min egen musmatta som kostade 150kr

Permalänk
Medlem

Har en ratpadz GS.
SÅklart man kör rolls royce istället för volvo 240

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Medlem

ikea matta för 5 kr här.. har fungerat bra så jag ser ingen anledning att byta. Men som knas påpekade så har tygmattor en tendens att bli lite äckliga efter ett tag. För några veckor sedan satt jag med ett knivblad och skar i en pappkartong på skrivbordet, och så fick jag ett infall att skrapa på musmattan, vet inte varför. Men jag skrapade vidare när jag såg att det lossade smuts och det tog nog någon halvtimme att få den ren igen, körde även med vatten då.

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Kan man fortfarande köpa "stora" fyrkantiga musmattor på ikea? Sist jag var där hade dom bara runda med fula cirklar i.

Permalänk

Everglide Giganta med Q3-Logga. Spelar dock mer CS, dock är jag inte stolt över mitt CS-spelade så valet av musmatta var självklart!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

Kör med nån skärmatta från Clas Ohlsson. Funkar alldeles utmärkt, bra glid och utmärkt precision.

Mattan är cirka 30x50cm från början så man får ut två mattor ur den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Billig musmatta som liknar ikea:s men med ett plastöverdrag som gör att allt glider lite lättare, sedan så är det en ful ko på den!
Har en kompis som kör med en persisk musmatta, ta den

Med en mx mus så behövs egentligen ingen musmatta men det är en gammal vana...

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Musmatta hjag fick av en kompis, Reklamtryck för sandagymnasiet på den, tycker den är väldigt bra, den ligger stabilt mot underlaget!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Kör med min gamla hederliga Icemat. Den funkar kanon med min logitechmus tycker jag. Optisk mus är överreklamerat.