Det omöjliga: Att hitta stativ för boxningssäck

Permalänk
Medlem

Det omöjliga: Att hitta stativ för boxningssäck

Letat och letat och letat, men trots det så har jag inte lyckats hitta någon som säljer ett stativ/ställning för boxningssäck som står på golvet. Ska nämligen börja träna hemma men har inte möjlighet att hänga i tak eller vägg och därför är det golvställning som gäller. Visserligen lyckades jag hitta en nätbutik som sålde vad jag är ute efter(decathlon heter butiken), men av någon anledning så skickar dom inte paket någon annanstans än till sina egna butiker vad jag fattat det som, vilket dom tydligen endast har en utav i Sverige, som ligger i Stockholm. Inte direkt lägligt när man bor på västkusten.

Så jag undrar lite, är det någon som har en aning om en butik, fysisk eller nätbutik (fysisk butik måste finnas i västkusten/Göteborgsområdet isf) som säljer golvställningar för boxningssäckar? Tänker på denna typen:

Permalänk
Medlem

Några 3tum2 borde väl funka ganska bra annars, om man kan bygga upp det lite diskret.
Finns ju ockås stående säckar, men har inte testat själv:
http://sbisport.se/produkter/kategorier/slagsackar/fighter-st...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Några 3tum2 borde väl funka ganska bra annars, om man kan bygga upp det lite diskret.
Finns ju ockås stående säckar, men har inte testat själv:
http://sbisport.se/produkter/kategorier/slagsackar/fighter-st...

Tyvärr är stående säckar riktigt tunga (100Kg+) vilket i min situation inte skulle fungera så bra, dessutom är dom dyrare.

Permalänk
Medlem

Hittade ju denna: https://www.vidaxl.se/p/90367/boxningsstallning-2-vags

Dock så väger säcken 20Kg vilket är lite för lite kanske, 30-40Kg är väl rekommenderat vad jag har hört om man är i min storlek (183cm). Men kanske man kan fylla på säcken så den väger mer?

Permalänk
Medlem

Ta ett lämpligt träd i en närliggande skog. Inge skönt att träna i lägenhetsluft i alla fall (provade att träna hemma helt istället för gym/ute) Kan om man öppnar ett stort fönster dock.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kollat XXL? Dom har ju allt mellan hinmel och jord inom sport.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ta ett lämpligt träd i en närliggande skog. Inge skönt att träna i lägenhetsluft i alla fall (provade att träna hemma helt istället för gym/ute) Kan om man öppnar ett stort fönster dock.

Ja kanske går när det blir varmare, fryser fortfarande häcken av mig.

Funderade lite på om balkongen skulle kunna vara en möjlighet, får se hur det blir där.

Skrivet av Adam West:

Kollat XXL? Dom har ju allt mellan hinmel och jord inom sport.

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har en del men lyckades inte hitta boxningsställ, skummade bara igenom lite iofs, ska lägga mig nu så får blir mer tittande imorgon.