Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd 2500-3500

Min LG optimus x4 har börjat ge vika efter två och ett halvt års användande, mestadels allmänt strul. Har också haft problem med att andra har ringt mig men inte kommit fram fast den varit påslagen och i standby. Knappen för att styra volym försvann rätt nyligen och det är rätt avgörande för mig och nu letar jag efter en ny mobil i prisklassen 2500-3500 kr.

Krav
Bra batteritid.
Hygglig kamera.
Hålla två år. Om den kan få uppdateringar så är det ett enormt plus.
Fungera "out of the box" så att säga. Tänker inte roota och är inte intresserad utav det.

Spelar nästan inget, kollar mest på video så jag vill att mobilen klarar 1080x1920 utan problem. Om den har hyggligt ljud så är det ett plus då jag lyssnar mycket på podcast. Om det går att undvika allt för mycket plast så är jag jätteglad!

Har tittat på följande mobiler:
Google Nexus 6 32GB
Google Nexus 5X H791 16GB
Motorola Moto X Style 32GB
Motorola Moto X Play 16GB

I den här listan är det mest 5X jag är tveksam över då det jag har läst om den verkar rätt dåligt. Är mest sugen på N6 eller Style. Men jag vet inte, den första är rätt gammal.

Förslag om OnePlus undanbedes. Kan inte bry mig riktigt heller över fingeravtrycksläsare.

Permalänk

Finns en hel del kinesiska telefoner som är bra, Meizu MX4 till exempel, eller Xiaomi. Om man vill ha frekventa uppdateringar så är Samsung rätt duktiga på det (om inte ganska ensamma om att ha frekventa uppdateringar)