Permalänk
Medlem

Dark Cube

Tjenare! Påbörjade ett litet miniprojekt under veckan och kände att jag skulle dela med mig av slutresultatet. Chassit fick sig ett par rejäla modifieringar bland annat en helt ny topp och akrylskiva så att man kan se in i chassit, vi bytte även ut orginal sidopanelen mot tjockare akryl.
Grafikkortet ska snart uppgraderas så vi gjorde endast en liten backplate till det för att täcka upp den blåa PCBn. Tyvärr blir det ingen bygglogg på själva datorn då projektet bara varade i några dagar. ni får nöja er med ett galleri!

Specifikationer:
Chassi: Fractal Node 804
PSU: Cooler Master G750M
SSD: Kingston V300 128GB
HDD: WD Green 1TB
HDD: WD Blue 500GB
GPU: Radeon HD 7850
CPU: Intel i5 4690k
MOBO: MSI Z97m Gaming
RAM: 8GB Crucial DDR3 1600MHz

Blir ett relativt litet galleri då vi ej dokumenterade själva processen av bygget utan endast slutresultatet. Bygget har relativt många små modifikationer. Här har vi en lista på saker som har utförts:

• Akrylfönster i toppen

• Nytt akrylfönster på sidopanelen.

• Fläktgaller borttagna för en renare look.

• Svarta custom backplates till grafikkortet.

• Mobo kylflänsar omgjorda och slipade för silvriga diskanter.

• Målat PCB kanten svart.

• Sleevat alla kablar till nätagget.

• Lackerat fläktringar

• Gjort en egen infästning för förvaringsdiskarna.

Skriv gärna feedback om vad ni tycker om bygget, tack för att ni kikar in!

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av facit:

Tack!

Permalänk
Medlem

Riktigt nice finish och hög kvalité på bilderna! 5/5
Blir bara förundrad över hur ditt fönster ovanpå sitter fast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxxen:

Riktigt nice finish och hög kvalité på bilderna! 5/5
Blir bara förundrad över hur ditt fönster ovanpå sitter fast?

Fönstret på toppen är formslipat så det passar precis i försänkningen av panelen, sen så har vi limmat fast den då infästningen är synlig.
Sidorutan som vi bytte är fäst med dubbelhäftande tejp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Fönstret på toppen är formslipat så det passar precis i försänkningen av panelen, sen så har vi limmat fast den då infästningen är synlig.
Sidorutan som vi bytte är fäst med dubbelhäftande tejp.

Ah, då förstår jag!
Väl utfört!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxxen:

Ah, då förstår jag!
Väl utfört!

Tack!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.

En fråga bara, hade det inte vart bättre för agget att vända på det? Då både agget och den bakre fläkten suger luft?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz