HJÄLP vid uppdatering av datorn!

Permalänk

HJÄLP vid uppdatering av datorn!

Jag skulle behöva hjälp med eventuell uppdatering av datorn då den inte riktigt pallar med de spel jag vill köra, typ Dirtrally och CS:Go.
Jag spelar CS:go nu och den pallar hålla ca 120fps stadigt men inte mer. (med något nerställd grafik i spelet). Jag tänker att Dirt rally kan bli problem då.

Bild på kvitto från datorn

Har dock bytt processor kylaren till sånhär
cpu kylare

och så brände jag nätagget för nån månad sen så nu sitter de ett TX 650w agg.

har tänkt köpa en 144hz skärm med framöver.

Vad tror ni framförallt att jag behöver uppdatera för att få det att flyta fint?

all hjälp uppskattas

Permalänk

Vad har du nu för grejer? svårt att säga om det är en värd uppgradering eller inte om vi inte vet vad du har

Nvm, fattade nu att kvittot var på den datorn du HAR nu

Kasta dit ett nytt grafikkort, 4GB minne till så du har 8gb och en SSD är iaf en bra start

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk

Jag länkade en bild på kvittot köpt för ca 5 år sen.

Permalänk
Skrivet av Lineri:

Vad har du nu för grejer? svårt att säga om det är en värd uppgradering eller inte om vi inte vet vad du har

Nvm, fattade nu att kvittot var på den datorn du HAR nu

Kasta dit ett nytt grafikkort, 4GB minne till så du har 8gb och en SSD är iaf en bra start

Ja, jag funderade också på om de är grafikkortet som är begränsningen. Vad skulle du rekommendera för kort då? helst inte allt för dyrt.
De sitter 2x ddr3 4gb minnen så totalt 8gb i nu. Men de finns ju 2 slots över i moderkortet? kan de va värt att sätta i mer?

Permalänk
Medlem

Skulle också säga grafikkort å lite mer minne. SSD ökar ingen fps, men är mest trevligt då det mesta går fortare

Visa signatur

corsair 750d : asus a170-deluxe : asus gtx 980ti poseidon : i7 6700k : samsung 950 pro nvme 256gb + crucial 480gb msata : corsair ax860i : 16gb dominator platinum : ekwb custom loop för cpu + gpu : razer blackwidow chroma + mamba : win10 : sennheiser g4me zero : asus pg348q

Permalänk
Skrivet av Fredrik_mbox:

Ja, jag funderade också på om de är grafikkortet som är begränsningen. Vad skulle du rekommendera för kort då? helst inte allt för dyrt.
De sitter 2x ddr3 4gb minnen så totalt 8gb i nu. Men de finns ju 2 slots över i moderkortet? kan de va värt att sätta i mer?

okej, kanske kolla runt på Nvidias 960 kort, eller AMD's 380kort, ligger väl runt 2000-2500 beroende på tillverkare.
kolla även på Swec marknaden om det finns några begagnade.

lägga i mer än 8GB minne är inte till någon nytta i dagsläget.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

https://www.asus.com/se/Motherboards/P8P67_LE/

det moderkort har du allså stöder upp till 32Gb ddr3 få tag på en starkare processor med som core i7 2600K/2700K finns på tradera rätt som det är.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

@Fredrik_mbox:

550 TI är inget monstergrafikkort direkt, visst kommer du kunna lira nya titlar med ska du ha runt 60fps så räkna med low/medium som max och då precis ligga vid gränsen.

970 kort lär prisdumpas ganska hårt nu innan pascal släpps, jag hade klippt ett begagnat

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället