Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av kentan900:

Hejsan!

Jag har precis köpt mig en Nintendo Switch men jag letar efter en speciell kabel. Jag vill nämligen inte avvända mig utav docken som ingår, men vill fortfarande kunna spela via tvn.

Detta är vad jag har funnit, men frakten är dyr och leveransen tar för lång tid.

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B01FM4ZWV0/ref=ox_sc_act_image...

Har ni några förslag på vad jag annars kan köpa?

Vänliga hälsningar

Christopher

Skickades från m.sweclockers.com

Dockan är i princip en usb-c till usb och hdmi-adapter med laddning, så vill du kan du köpa skal på aliexpress eller liknande att montera kretskortet från dockan i.

Sen fattar jag inte vad felet med dockan är, supersmidigt att bara peta i switchen och spela på större skärm med prokontroll (som för övrigt kostar 649:- 679:- i webhallens julkalender idag)

vilse i pannkakan gällande priset, rättade till det
Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Agreed, sök på "nintendo switch, på aliexpress. Tog inte många minuter att hitta en ersättare till dockstationen 🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Dockan är i princip en usb-c till usb och hdmi-adapter med laddning, så vill du kan du köpa skal på aliexpress eller liknande att montera kretskortet från dockan i.

Sen fattar jag inte vad felet med dockan är, supersmidigt att bara peta i switchen och spela på större skärm med prokontroll (som för övrigt kostar 649:- i webhallens julkalender idag)

Hade gärna haft en liten portabel USB-C->HDMI-adapter som funkade med Switchen. Om ni känner till en bra som ni testat så är jag grymt intresserad!

Kollade kalendern hos Webhallen, men för mig så står det märkligt nog bara sänkt till 679.-?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Hade gärna haft en liten portabel USB-C->HDMI-adapter som funkade med Switchen. Om ni känner till en bra som ni testat så är jag grymt intresserad!

Kollade kalendern hos Webhallen, men för mig så står det märkligt nog bara sänkt till 679.-?

Står 679:- för mig med + frakt 19:- det var fri frakt på xbox elite kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hade gärna haft en liten portabel USB-C->HDMI-adapter som funkade med Switchen. Om ni känner till en bra som ni testat så är jag grymt intresserad!

Kollade kalendern hos Webhallen, men för mig så står det märkligt nog bara sänkt till 679.-?

Läste det i morse när jag precis vaknat, så kan mycket väl varit 679. Ursäktar misstaget, prissänkt var den iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Läste det i morse när jag precis vaknat, så kan mycket väl varit 679. Ursäktar misstaget, prissänkt var den iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem. Lätt hänt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Inga problem. Lätt hänt!

Fast använder man paypal blir det 50:- billigare så 629:- + frakt 19:- = 648:-

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Fast använder man paypal blir det 50:- billigare så 629:- + frakt 19:- = 648:-

Jag testade betala med Paypal, men även vid slutliga fasen stod det ingenting om avdrag på 50 kronor någonstans? Vad har jag missat?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag testade betala med Paypal, men även vid slutliga fasen stod det ingenting om avdrag på 50 kronor någonstans? Vad har jag missat?

Det gäller på den nya sidan och det dras av på paypal och det måste vara över 490:-

PayPal är med och firar att Webhallen äntligen fått en ny hemsida!
Fram till och med tionde december får du 50 kr rabatt när du handlar för över 490 kronor och betalar med PayPal!

Jag fick min rabatt på paypal innan jag bekräftar den.

Permalänk
Medlem

Köpte precis Xenoblade i e-shoopen, har inte lirat något spel i den serien förut men hoppas att jag kommer gilla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Köpte precis Xenoblade i e-shoopen, har inte lirat något spel i den serien förut men hoppas att jag kommer gilla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har spelat Xenoblade cronicles och Xenoblade X, och är nu ca 9 timmar in i mitt utforskande av Xenoblade Cronicles 2.
Jag är iaf inte missnöjd, och tror inte du kommer bli det heller.

Spelen är fristående från varandra så du behöver inte ha spelat dom andra spelen innan!

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

@martinot:

Jag köpte en från aliexpress för 170 kr, Tog ca 3 veckor och få hem den men funkar perfekt dom få gångerna jag använt den

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en switch, men vill att det ska komma youtube osv till den

Permalänk
Medlem

@Obazs74: Jag har förvisso redan switch, men det hade inte susttit fel med twitch, youtube och webbläsare för mig som inte har surfplatta i övrigt. Har aldrig sett poängen med ren surfplatta, spec. då mobilspel över lag är rätt kassa.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossitoker12:

@martinot:

Jag köpte en från aliexpress för 170 kr, Tog ca 3 veckor och få hem den men funkar perfekt dom få gångerna jag använt den

Fint! Har du kvarlänk till den?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

CDON tar 244 kr för Battle Chasers idag tack vare deras julkalender.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett Switch nu men ser på elgiganten att dom har en "EU-mod" utav Switch där. Vad är skillnaden på den och en vanlig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rubby:

Tänkte köpa ett Switch nu men ser på elgiganten att dom har en "EU-mod" utav Switch där. Vad är skillnaden på den och en vanlig?

Grå-import från EU-land troligen. Min Xbox One var sån och av text på kartongen att dömma så var den ämnad för östeuropa.

UK-modeller får inte säljas här pga deras felaktiga kontakter.

Bör vara lugnt men kan vara bra att kolla med Elgiganten vad de menar med produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fint! Har du kvarlänk till den?

Jag har denna https://www.aliexpress.com/item/For-Coov-SH350-Portable-Dock-...

Tänk dock på att switchen inte bör ligga ner på rygg längre perioder när du använder dockan. Det täcker lufthålen. Och anslut ström/hdmi till dockan först innan du ansluter den till switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

@Obazs74: Jag har förvisso redan switch, men det hade inte susttit fel med twitch, youtube och webbläsare för mig som inte har surfplatta i övrigt. Har aldrig sett poängen med ren surfplatta, spec. då mobilspel över lag är rätt kassa.

Jag håller med dig. När jag reser saknar jag att kunna göra lite mer på switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Grå-import från EU-land troligen. Min Xbox One var sån och av text på kartongen att dömma så var den ämnad för östeuropa.

UK-modeller får inte säljas här pga deras felaktiga kontakter.

Bör vara lugnt men kan vara bra att kolla med Elgiganten vad de menar med produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade med elgiganten och eu-mod va helt enkelt att handböcker m.m. var på engelska typ. Den ordinarie switchen är en "nordic" där det står på svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Spelen är fristående från varandra så du behöver inte ha spelat dom andra spelen innan!

Helt fel, spelet är INTE fristående, faktum är att detta spel en bra bit spoiler hela Xenoblade Chronicles 1, så var beredd på detta.

När det gäller Xenoblade Chronicles X så är den fristående ja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Någon som har Hori Switch kontrollen? Hur jämför den sig med den originala kontrollen förutom att den är trådad? Är den sämre på något sätt?

Och hur lång är kabeln till Hori kontrollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Helt fel, spelet är INTE fristående, faktum är att detta spel en bra bit spoiler hela Xenoblade Chronicles 1, så var beredd på detta.

När det gäller Xenoblade Chronicles X så är den fristående ja.

Oj! Är det uppenbart vad och hur det spoilas, eller måste man mer aktivt koppla det till händelserna i XC1? (Jag har inte spelat klart XC än..)

Permalänk
Inaktiv

Lite intressanta nyheter idag:

Ryktas om Xenosaga (ingår i Xeno, samma "serie" som Xenoblade Chronicles och Xenogears) portas till Switch, samt Dark Souls. Låter nästan lite för bra i mitt tycke men FROM Software har varit med sedan början samtidigt. Äger Monolith Software rättigheterna till Xenosaga så lär inga hinder finnas.
https://www.fz.se/nyhet/275124-switch-rykten-dark-souls-samli...

Rainway kan fortfarande vara på gång: http://www.nintendolife.com/news/2017/12/rainway_team_says_ta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite intressanta nyheter idag:

Ryktas om Xenosaga (ingår i Xeno, samma "serie" som Xenoblade Chronicles och Xenogears) portas till Switch, samt Dark Souls. Låter nästan lite för bra i mitt tycke men FROM Software har varit med sedan början samtidigt. Äger Monolith Software rättigheterna till Xenosaga så lär inga hinder finnas.

Bandai Namco som äger Xenosaga-serien. SquareEnix som äger Xenogears och Monolith med Nintendo som har äganderätten till Xenoblade-serien.

Av rättighetsskäl så är dessa tre serier inte sammanhörande. Bara "inspirerade" av varandra.
Även om man nu skulle vilja slå ihop både Xenogears och Xenosaga...

Kom ihåg! Xenoblade-serien skulle hetat Monado från början efter vapnen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Bandai Namco som äger Xenosaga-serien. SquareEnix som äger Xenogears och Monolith med Nintendo som har äganderätten till Xenoblade-serien.

Av rättighetsskäl så är dessa tre serier inte sammanhörande. Bara "inspirerade" av varandra.
Även om man nu skulle vilja slå ihop både Xenogears och Xenosaga...

Kom ihåg! Xenoblade-serien skulle hetat Monado från början efter vapnen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Xeno_(series)

Ryktet gör ju gällande att Bandai Namco också kommer släppa spel, därav att den nämns. Och då Monolith Software är täta med Nintendo idag så finns isåfall inget som hindrar lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Oj! Är det uppenbart vad och hur det spoilas, eller måste man mer aktivt koppla det till händelserna i XC1? (Jag har inte spelat klart XC än..)

Tja har du inte spelat XC1 så kommer du nog kanske inte se det på en gång nej, överlag så kan du spela vilken ordning som helst, det jag ville säga är att XB1&2 är ihopkopplade, inte med karaktärer men världen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

https://en.wikipedia.org/wiki/Xeno_(series)

Ryktet gör ju gällande att Bandai Namco också kommer släppa spel, därav att den nämns. Och då Monolith Software är täta med Nintendo idag så finns isåfall inget som hindrar lansering.

Visst är det så.

Bandai Namco har ju varit snälla nog och låtit KOS-MOS vara med i XC2 också. Men det är mer fanservice än binda ihop spelen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Visst är det så.

Bandai Namco har ju varit snälla nog och låtit KOS-MOS vara med i XC2 också. Men det är mer fanservice än binda ihop spelen.

Intressant att se vad som händer. Är ju rykten mest men FROM Software och Bandai Namco lär ju båda vilja släppa något