Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

@coolkalle: ring bahnhof och be om en publik ip.

Edit: bahnhof ger dig privat ip om du inte ber om annat.

Bra tips!

Sedan så skulle jag nog ändå skippa deras egna router (men som Anders påpekar så släng inte den i bokstavlig mening, då de ibland vill att den skickas tillbaka). Tex. CDON har Green Friday fram tills idag, och kampanj på många routrar och nätverksprodukter jag själv skulle kika närmare på om jag behövde.

Skulle också kombinera med att testa uppkopling via kabel om man har misstänkta problem med WiFi-signalen.

Även Nintendos tips om att byta DNS kan vara en god ide (har själv gjort det ibland, utan att jag sitter med någon Switch idag, då inte alla ISP har lika bra namntjänster).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hej på er!

För en vecka sedan köpte jag min Switch. Hade direkt ganska ordentliga problem med vänster Joycon som tappar synk. I fredags fick jag den utbytt. Den nya kändes bättre rent fysiskt i alla fall då den inte glappade lika mkt i handhållet läge. Hade med mig switchen till en kompis och testade hos honom. Den nya funkade klockrent flera meter ifrån switchen, bakom vägg osv.

Kommer hem och ska köra, då funkar den nya nästan sämre än den förra. Även om jag står 15cm från Switchen, om jag håller joyconen med båda händerna så registrerar den rörelserna väldigt dåligt. Ligger jag i soffan två meter ifrån och drar upp benen så tappar den synk helt. Jag Googlar ytterligare och hittar denna tråd på reddit: Länk

Så jag tänkte, jag orkar inte vara ca en vecka utan om jag ska skicka det till bergsala osv. Så jag gav mig på att prova det. Väldigt enkelt. Lossa fyra skruvar för att få upp höljet (tri-wing skruvar), peta bort batteriet (sitter med dubbelhäftande tejp). Skruva upp tre skruvar för att få loss batterihållaren (där finns fem skruvar, men två av dom håller moderkortet på plats, så rör inte dom, då blir det bara bökigt. De tre skruvarna sitter som en diagonal) När det är borta så skar jag en liten bit "Antistat foam", sådan som finns i förpackningen när man köper grafikkort bla. Jag la den som på bilden nedan (den svarta lilla fyrkanten längst ner till höger i bild). Satte tillbaka allt. Skruvade ihop. Nu fungerar den felfritt, Kan stå i hallen 6-7m ifrån, bakom ryggen osv, den tappar inte synk.

Ett tips om någn upplever problemen och det verkar dessutom vara denna fix som Bergsala etc gör på joyconen. Något jag även funderar på är om alla eller iaf en stor majoritet av de vänstra joyconen har detta problem men vissa upptäcker det inte då dom inte har lika mkt störningar hemma etc. Just med tanke på att exakt samma joycon fungerar klockrent hos min vän kontra hemma hos mig.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp för någon.

Visste inte hur jag skulle förklara vilka tre av dom fem skruvarna man ska skruva isär för att få bort batterluckan så här skrev en användare på Reddit: "The ones you want to unscrew are on the same diagonal as the one on the far end of the battery tray next to the battery connector on the board. Or in other words, if the Joy-Con's trigger and bumper are facing up, it's the upper left screw, the lower right screw, and the one down by the battery connector"

Annars kan man bara vinkla på Joyconen så ser man vilka som sitter i moderkortet och vilka som håller luckan på plats.

Total tid för detta var 5-6 minuter för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Hej på er!

För en vecka sedan köpte jag min Switch. Hade direkt ganska ordentliga problem med vänster Joycon som tappar synk. I fredags fick jag den utbytt. Den nya kändes bättre rent fysiskt i alla fall då den inte glappade lika mkt i handhållet läge. Hade med mig switchen till en kompis och testade hos honom. Den nya funkade klockrent flera meter ifrån switchen, bakom vägg osv.

Kommer hem och ska köra, då funkar den nya nästan sämre än den förra. Även om jag står 15cm från Switchen, om jag håller joyconen med båda händerna så registrerar den rörelserna väldigt dåligt. Ligger jag i soffan två meter ifrån och drar upp benen så tappar den synk helt. Jag Googlar ytterligare och hittar denna tråd på reddit: Länk

Så jag tänkte, jag orkar inte vara ca en vecka utan om jag ska skicka det till bergsala osv. Så jag gav mig på att prova det. Väldigt enkelt. Lossa fyra skruvar för att få upp höljet (tri-wing skruvar), peta bort batteriet (sitter med dubbelhäftande tejp). Skruva upp tre skruvar för att få loss batterihållaren (där finns fem skruvar, men två av dom håller moderkortet på plats, så rör inte dom, då blir det bara bökigt. De tre skruvarna sitter som en diagonal) När det är borta så skar jag en liten bit "Antistat foam", sådan som finns i förpackningen när man köper grafikkort bla. Jag la den som på bilden nedan (den svarta lilla fyrkanten längst ner till höger i bild). Satte tillbaka allt. Skruvade ihop. Nu fungerar den felfritt, Kan stå i hallen 6-7m ifrån, bakom ryggen osv, den tappar inte synk.

https://i.redditmedia.com/fjyPqAjkT5wlccajxC8R5kEwUYmZm9SUOXuBc6JMhuo.jpg?w=320&s=61da69bc27d8479d70a5e3004ad28036

Ett tips om någn upplever problemen och det verkar dessutom vara denna fix som Bergsala etc gör på joyconen. Något jag även funderar på är om alla eller iaf en stor majoritet av de vänstra joyconen har detta problem men vissa upptäcker det inte då dom inte har lika mkt störningar hemma etc. Just med tanke på att exakt samma joycon fungerar klockrent hos min vän kontra hemma hos mig.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp för någon.

Visste inte hur jag skulle förklara vilka tre av dom fem skruvarna man ska skruva isär för att få bort batterluckan så här skrev en användare på Reddit: "The ones you want to unscrew are on the same diagonal as the one on the far end of the battery tray next to the battery connector on the board. Or in other words, if the Joy-Con's trigger and bumper are facing up, it's the upper left screw, the lower right screw, and the one down by the battery connector"

Annars kan man bara vinkla på Joyconen så ser man vilka som sitter i moderkortet och vilka som håller luckan på plats.

Total tid för detta var 5-6 minuter för mig.

Bra inlägg!

Jag har fortfarande inte kollat hur min kontroller är. I dockat läge blir det ändå Pro-kontrollern då jag inte vill koppla av och på Joycon varje gång jag dockar, dockar ur (eller vad korrekt term nu blir hehe).
Frågan är vad som vore rimligast om det är problem med kontrollen, göra isoleringen själv eller krångla med att skicka in kontrollen. Garantin vill man ju helst ha kvar förstås.

Bra att det verkar lösa problemet för de som har det, synd att det missades vid design och tillverkning bara. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bra inlägg!

Jag har fortfarande inte kollat hur min kontroller är. I dockat läge blir det ändå Pro-kontrollern då jag inte vill koppla av och på Joycon varje gång jag dockar, dockar ur (eller vad korrekt term nu blir hehe).
Frågan är vad som vore rimligast om det är problem med kontrollen, göra isoleringen själv eller krångla med att skicka in kontrollen. Garantin vill man ju helst ha kvar förstås.

Bra att det verkar lösa problemet för de som har det, synd att det missades vid design och tillverkning bara. :/

Ja och jag förstår inte hur en liten bit antistat-"plast" kan göra så att det blir så stor skillnad? Jag är så nöjd att det fungerade bara för jag kunde endast spela handhållet innan detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som testat Amerikanska eller Japanska eShop än? Hur är priserna där jämfört med den Svenska.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bra inlägg!

Jag har fortfarande inte kollat hur min kontroller är. I dockat läge blir det ändå Pro-kontrollern då jag inte vill koppla av och på Joycon varje gång jag dockar, dockar ur (eller vad korrekt term nu blir hehe).
Frågan är vad som vore rimligast om det är problem med kontrollen, göra isoleringen själv eller krångla med att skicka in kontrollen. Garantin vill man ju helst ha kvar förstås.

Bra att det verkar lösa problemet för de som har det, synd att det missades vid design och tillverkning bara. :/

Rent tekniskt/juridiskt så lär garantin ryka enligt villkor, men sedan återstår det ju om de kan se det rent praktiskt om den varit öppnad eller inte.

Skulle misstänka att man kan komma undan med denna ganska lätt jämfört med de tidigare i tråden som lött på kabelbit som bättre BT-antenn. Så länge som skruvarna, och all färg är helt intakt så borde det vara ganska riskfritt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

...men kabel kommer nog att nästan alltid vara mindre störningskänsligt, stabilare och snabbare. Så är det bara!

Kabel alla ggr i veckan om jag spelar pvp på elit nivå.

Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som testat Amerikanska eller Japanska eShop än? Hur är priserna där jämfört med den Svenska.

Jag har testat, vissa spel kan vara väldigt billiga shovel knight var billigt i USA men de fixade den buggen. Sen har jag köpt från Japan mest för att testa. Kamiko kom ju sen upp på EU marknaden.

Skrivet av martinot:

Även Nintendos tips om att byta DNS kan vara en god ide (har själv gjort det ibland, utan att jag sitter med någon Switch idag, då inte alla ISP har lika bra namntjänster).

Har bytt DNS då jag slösurfar med switchen och svarar i trådar på Sweclockers.
Men som flera har påpekat byt DNS och kör inte med autokonfiguration kan också hjälpa:

Skrivet av :

1. Go into connection types, Hit "Manual Configuration"

2. Input your SSID

3. Input the correct security type, this is key.

4. Put your password in properly

5. For ip address "Do not auto obtain".

6. open up cmd in your computer, type in ipconfig

7. Now input that ip address but add 10 to the last number so "192.168.0.1" will be entered as "192.168.0.11"

8. Enter the rest of your info inside such as subnet mask and default gateway exactly as you see it in your ipconfig.

9. Now hit next, hit configure now for your DNS. When asked about DNS hit "Dont auto obtain".

10. For the first server put in 8.8.8.8

11. For the second server put in 8.8.4.4

12. Hit Next, when asked about a proxy hit no proxy

13. Leave mtu as the default

14. it should work, if not check the ip and that it is the internet ip + 10. Good luck

Permalänk
Medlem

Gjorde ett experiment, min Zyxel access point har ett enkelt interface för att kolla signalstyrka och link rate på uppkopplade enheter.
Vid samma avstånd hade Switchen lägre attenuation (bättre signalstyrka) än tre andra (telefon, pad, portabe PCl) men visade ändå bara två av tre staplar på WiFi indikatorn, jämfört med fullt utslag på de andra.
Kommer ihåg när Apple ändrade hur telefonerna indikerade signalstyrka och det blev internetstorm över hur mycket sämre deras mottagning blivit. Deras lösning var självklar, de ändrade tillbaka till de mindre informativa indikatornivåerna från förr. Problem fixed. Jag kan inte tänka mig annat än att Nintendo löser problemet på samma sätt - en uppdatering och plötsligt funkar WiFi mycket bättre!

Vad som däremot var mindre lyckat var att Switchen bara kopplade upp sig via .11n och inte .11ac. Får kolla om jag kan tvinga den att använda ac via router eller accesspunkt, för jag kan inte se någon sådan möjlighet från SwitchOS användargränssnitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Kommer ihåg när Apple ändrade hur telefonerna indikerade signalstyrka och det blev internetstorm över hur mycket sämre deras mottagning blivit. Deras lösning var självklar, de ändrade tillbaka till de mindre informativa indikatornivåerna från förr. Problem fixed. Jag kan inte tänka mig annat än att Nintendo löser problemet på samma sätt - en uppdatering och plötsligt funkar WiFi mycket bättre!

Jo, ett antal namnlösa och odefinierade "pluppar" säger egentligen ingenting.

Det enda man kan gå på i slutänden är hur väl uppkopplingen fungerar i praktiken (tillförlitlighet, prestanda, stabilitet, etc.).

I exemplet med iPhone så gäller det då hur väl den kopplar upp och håller telefonsamtal stabilt i god kvalitet, internetkopplingsprestanda med verklig mätning av datamängd, latens/ping, etc, och då gärna jämfört med en annan telefon ifrån annan tillverkare som referens - inte det olika antal pluppar de eventuellt visar!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Fick hem Puyo Puyo Tetris idag!

En fördel med eShop-versionen hade varit att Mario Kart kunde sitta kvar i min Switch medans. Men ändå skönt att ha fysisk utgåva av spelet. Jag hade inte direkt tackat nej till en Switch Pro med dubbla cartridge-anslutningar för att ha två spel i samtidigt. Såvida det inte slutar som med 90-talets CD-växlare förstås....

Skrivet av K-D][Aramis:

Ja och jag förstår inte hur en liten bit antistat-"plast" kan göra så att det blir så stor skillnad? Jag är så nöjd att det fungerade bara för jag kunde endast spela handhållet innan detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe jo, det är ju bara lite isolering ändå. Och de som har problemet har inte kontrollen på speciellt långt avstånd heller för att det borde bli så problematiskt. Men samtidigt kryllar det av signaler som stör. De av oss som bor i våningshus behöver bara söka efter WLAN för att se vad det kryllar av trådlösa nätverk exempelvis.

Skrivet av martinot:

Rent tekniskt/juridiskt så lär garantin ryka enligt villkor, men sedan återstår det ju om de kan se det rent praktiskt om den varit öppnad eller inte.

Skulle misstänka att man kan komma undan med denna ganska lätt jämfört med de tidigare i tråden som lött på kabelbit som bättre BT-antenn. Så länge som skruvarna, och all färg är helt intakt så borde det vara ganska riskfritt.

Hehe sant. Syns ingen åverkan så bör det rent teoretiskt gå, även om om det hamnar i en grå-zon.

Jo, de är nog rätt köra. Speciellt med lödning såvida inte återförsäljaren är väldigt generös då. Det är, trots allt, ett välkänt problem även om det samtidigt är svårt att avgöra om kundens pillande i produkten kan orsakat andra fel. Finns trots allt människor som inte tror på ESD exempelvis. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick hem Puyo Puyo Tetris idag!
http://i.imgur.com/zirW384.jpg

Grymt!

Hade aldrig hört talas om Puyo Puyo innan, men riktigt sugen nu när jag läst på lite, och speciellt på denna variant sammanbyggd med Tetris.

Tror du kommer få mycket kul med denna!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Spelat mycket Mario kart i helgen med vänner. Första kvällen satte vi oss ner och körde genom alla cuper 🤣. Sen andra kvällen blev det battle. Online har funkat för mig utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rykte: Mario + Rabbids/Yoshi / Rabbid Rabbits till Nintendo Switch i Aug-Sept.

Bilden är Photoshoppad av Kotaku’s Riley MacLeod

One of this fall’s big Nintendo Switch games will be Mario + Rabbids Kingdom Battle, a game that has been rumored for quite some time and does indeed exist, as confirmed by art assets provided to Kotaku. The game will mix Nintendo’s iconic plumber (and friends) with characters from Ubisoft’s popular Rabbids series.

Permalänk
Medlem

Vilka portar har ni portforwadat för att kunna spela online på tex mariokart?

Nintendo tycker det är en bra ide att portforwarda port 1-65535.

Permalänk
Medlem

110a"]
Vilka portar har ni portforwadat för att kunna spela online på tex mariokart?

Nintendo tycker det är en bra ide att portforwarda port 1-65535.
[/quote]

Inga.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Grymt!

Hade aldrig hört talas om Puyo Puyo innan, men riktigt sugen nu när jag läst på lite, och speciellt på denna variant sammanbyggd med Tetris.

Tror du kommer få mycket kul med denna!

Jodå, känns som en bra kombination med båda pusseltyper också. 400kr är ganska mycket dock men när spelet dyker upp för 200kr eller så är det nog ett ganska givet köp om man gillar speltypen.

Skrivet av Mirialia:

Spelat mycket Mario kart i helgen med vänner. Första kvällen satte vi oss ner och körde genom alla cuper 🤣. Sen andra kvällen blev det battle. Online har funkat för mig utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt det!
Hur många spelade ni som mest samtidigt?

110a"]
Vilka portar har ni portforwadat för att kunna spela online på tex mariokart?

Nintendo tycker det är en bra ide att portforwarda port 1-65535.
[/quote]

Likt iller så har jag heller inte gjort något speciellt. Min router sköter porthanteringen själv tacksamt nog, har NAT status A eller vad det kallas när man kollar anslutningen från Switch nätverksinställningar.

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Japp, älskar Dr Mario och Tetris, men lägger nästan aldrig så mycket på ett spel. Jag kanske är lite snål, men brukar vänta tills när de antingen gått ner i pris, eller när det är speciella kampanjer. Sällan jag betalar mer än 200-250 ens för nya "storspel" som BF1 och liknande (där någonstans brukar min smärtgräns/maxtak gå).

Men kanske att jag gör speciellt undantag för detta spel, då jag som sagt är ett stort fan av spelkategorin, om jag eventuellt hittar det till något system jag har (Windows, MacOS, XB1 eller iOS).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

@anders190:

Japp, älskar Dr Mario och Tetris, men lägger nästan aldrig så mycket på ett spel. Jag kanske är lite snål, men brukar vänta tills när de antingen gått ner i pris, eller när det är speciella kampanjer. Sällan jag betalar mer än 200-250 ens för nya "storspel" som BF1 och liknande (där någonstans brukar min smärtgräns/maxtak gå).

Men kanske att jag gör speciellt undantag för detta spel, då jag som sagt är ett stort fan av spelkategorin, om jag eventuellt hittar det till något system jag har (Windows, MacOS, XB1 eller iOS).

Så länge man inte köper mer än man hinner spela så. Jag brukar försöka vänta med allt utom spel jag verkligen sett fram emot men emellanåt blir det att shoppa loss. Har en brutal backlog bör väl tilläggas, gick nyligen över 1000-strecket på Steam-kontot. men mycket där är sånt jag inte lär spela med förstås.

Det finns ju inget som skulle utesluta en lansering till framförallt Xbox One (släppt till PS4 trots allt) eller för den delen iOS. Känns som ett spel som borde sälja bra på smartphones.

Tetris Attack till Super Nintendo är ett spel jag upplevt att många missat. Älskar det spelet. Frågan är om det inte är ganska likt Puyo Puyo faktiskt, det är inga Tetris-klossar man använder.

Permalänk

Nån som har koll på vad som händer om man skaffar ett spel digitalt som man redan har(haft) fysiskt? Kommer man fortsätta använda samma savefil (eftersom sparad data inte lagras på kassetterna längre)?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Nån som har koll på vad som händer om man skaffar ett spel digitalt som man redan har(haft) fysiskt? Kommer man fortsätta använda samma savefil (eftersom sparad data inte lagras på kassetterna längre)?

Det fungerar alldeles utmärkt.

Det använder samma savefil.

Har själv Zelda och Mario Kart i hyllan nu när ett 200GB minneskort sitter i.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt det!
Hur många spelade ni som mest samtidigt?

Vi var fem stycken. 4 stycken spelade och den som förlorade gav bort sin kontroll till den femte, precis som på MK64 när vi alla var barn 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av iller:

Det fungerar alldeles utmärkt.

Det använder samma savefil.

Har själv Zelda och Mario Kart i hyllan nu när ett 200GB minneskort sitter i.

Frågan som återstår då är bara om man ska lägga ut ännu mer pengar på att köpa spelet ännu en gång och sälja den fysiska versionen.. Nåja, tack för svaret iallafall.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk

Åååh, jag försökte fixa min joycons räckvidd enligt metoden ovan i tråden, men glömde lossa batterikabeln vilket gjorde att min joycon nu endast fungerar i dockat läge. Jag har alltså noll batteridrift och har testat nytt batteri samt verifierat alla kablar jag kan tänkas ha kommit åt. Jag kanske har råkat bränna någon säkring eller något, om det nu finns någon på kretskortet.
Med detta sagt önskar jag andra lycka till med samma modifikation!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClosetPerv:

Åååh, jag försökte fixa min joycons räckvidd enligt metoden ovan i tråden, men glömde lossa batterikabeln vilket gjorde att min joycon nu endast fungerar i dockat läge. Jag har alltså noll batteridrift och har testat nytt batteri samt verifierat alla kablar jag kan tänkas ha kommit åt. Jag kanske har råkat bränna någon säkring eller något, om det nu finns någon på kretskortet.
Med detta sagt önskar jag andra lycka till med samma modifikation!

Fasiken vad tråkigt. Jag lossade aldrig någon batterikabel. Medvetet så ville jag inte dra ur någon kabel då jag tyckte de var så små och såg känsliga ut. Tror du att den gick sönder när du tog loss batteriet eller liknande?

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Fasiken vad tråkigt. Jag lossade aldrig någon batterikabel. Medvetet så ville jag inte dra ur någon kabel då jag tyckte de var så små och såg känsliga ut. Tror du att den gick sönder när du tog loss batteriet eller liknande?

Jag tyckte allt gick hur bra som helst under operationen, men jag måste ha slutit två kretsar med mejseln eller något när jag lossade skruvarna till batterihållaren. Jag testade batteriet i min andra joycon och det fungerade perfekt. När jag dockar den defekta joycon'en så visar den 100% batteri, men så fort jag lossar den ger den inte ett liv ifrån sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClosetPerv:

Jag tyckte allt gick hur bra som helst under operationen, men jag måste ha slutit två kretsar med mejseln eller något när jag lossade skruvarna till batterihållaren. Jag testade batteriet i min andra joycon och det fungerade perfekt. När jag dockar den defekta joycon'en så visar den 100% batteri, men så fort jag lossar den ger den inte ett liv ifrån sig.

Fan vad tråkigt =/ Beklagar verkligen. Var inte min mening att någon skulle förstöra något för sig =/

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Fan vad tråkigt =/ Beklagar verkligen. Var inte min mening att någon skulle förstöra något för sig =/

Det är absolut inget jag beskyller någon annan än mig själv. Jag brukade vara duktig på att pilla med elektronik back inte days när man chippade konsoller, men jag verkar ha förlorat min touch Jag tycker ändå det är värt att prova med tanke på att den trådlösa kopplingen i vänster joycon är såpass dålig så man under vissa omständigheter knappt kan spela med den.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om vilken USB till RJ45-adapter som helst fungerar till Nintendo Switch? Behöver man någonsin någon form av drivrutin eller hittar Switchen allting per automatik?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Någon som vet om vilken USB till RJ45-adapter som helst fungerar till Nintendo Switch? Behöver man någonsin någon form av drivrutin eller hittar Switchen allting per automatik?

Köp nått med AX88179 för USB 3 (i framtiden). Annars AX88772 för usb 2.
Det är chippen som sitter i de officiella.

Glöm inte bort att 100Mbt/s är mer än tillräckligt för att spela online. Dock kanske man får bättre latency i framtiden via USB 3 vs USB 2

Se mer; https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5xnzxr/psa_g...

Dock ser jag många som kritiserar scwitchens wlan. Så om man inte har en AC router/AP idag kanske det är ett alternativ att uppgradera. Nintendo är ju lite halv kräsna på routrar när det kommer till Internet.

Men jag gillar kabal när man kan, fast kabel till en bärbar enhet är kanske inte så optimalt.

När det nån som klurat ut vad det är som gör att Switch/Wii U/3DS är kräsna när det kommer till online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Köp nått med AX88179 för USB 3 (i framtiden). Annars AX88772 för usb 2.
Det är chippen som sitter i de officiella.

Glöm inte bort att 100Mbt/s är mer än tillräckligt för att spela online. Dock kanske man får bättre latency i framtiden via USB 3 vs USB 2

Se mer; https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5xnzxr/psa_g...

Dock ser jag många som kritiserar scwitchens wlan. Så om man inte har en AC router/AP idag kanske det är ett alternativ att uppgradera. Nintendo är ju lite halv kräsna på routrar när det kommer till Internet.

Men jag gillar kabal när man kan, fast kabel till en bärbar enhet är kanske inte så optimalt.

När det nån som klurat ut vad det är som gör att Switch/Wii U/3DS är kräsna när det kommer till online?

Tack så mycket för svar! Körde ett säkert kort, https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00MYT47EA/ref=oh_aui_det...

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A