Vad händer i världen? Finns det en hemlig agenda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Why would you then have the left totally allied with something that says its job is to conquer you?
Why the Islamic invasion is happening in the west
Det är ett stort globalt spel, o vi svenskar är helt spelade på känslor
De fria demokratisk tänkande muslimska ledare blir störtade med hjälp av västvärlden, så att de mer radikala får styret. Vi svennar vill väl, jag vet. Vi vill ha demokrati i mellanöstern. Vi vill hjälpa alla muslimer. Men våra ledare här i väst, tycker tyvärr inte lika. Vakna upp och se vad som händer i den stora skalan. Vi och våra politker är inte samma. De spelar er på era känslor. Får er att må si eller så över det ena eller andra.
Det hela kommer leda till en ny kontroll på både väst och mellanöst världen.
Sen kan ju alla låtsas som att allt bara är en slump .

Om jag inte minns fel så ligger siffran som Sverige hittills lagt på invandring på ca 300 miljarder. Hade vi gett dessa pengar rakt av till en organisation som hjälper flyktingar på plats, så hade de kunnat ge mat och sovplatts åt varendra flykting i hela världen under väldigt lång tid.

Att hjälpa flyktingar på plats(vart är på plats, bland bomberna i Aleppo?) med säng och mat är ingen bra långsiktig lösning. Då är det mycket bättre att ta in dem i samhället så att de kan jobba. En annan bra lösning är att investera pengar i deras lokala ekonomi, men det blir ju svårare när de har bombats, och fortsätter att bombas. Samt när ISIS hänger där och tar en hög skatt. Att bara ge dem kläder eller liknande är också en usel lösning då det tar pengar från den lokala ekonomin, där en skräddare eller klädförsäljare hade kunnat få kläder istället. Att bara ge folk mat och säng bör aldrig ses som ett bra långsiktigt alternativ. Det stoppar ekonomin, och har en tendens att ge pengar till den faktion som skapar lidandet, och gör att de kan förlänga lidandet av befolkningen då pga de resurser de snor åt sig av hjälporganisationer. Hjälporganisationer som bara "hjälper på plats" genom mat och säng kan alltså göra situationen värre och mer långvarig, speciellt om de också sabbar ekonomin.

Självklart måste man också hjälpa till på plats. Men inte bara genom säng och mat i ett flyktingläger.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Syftar du på mord så ja, där "leder" högern. Men vänstern har försökt många gånger, vill minnas att RF smiskade på gästarbetare ( ironiskt eller hur ) för några år sedan. Sen är dom ju bra mycket mer aktiva i våldsbrott och hemfridsbrott, deras nattliga räder på folk som skriver eller säger något offentligt som dom inte tycker om. Nu har dom ju dock lagt ner , officiellt i alla fall.

Men du resonerar alltså som så att bara för att personer med utländsk bakgrund begår majoriteten av våldtäkter så ska man inte oroa sig för svenska män? Du fattar väl hur dumt det låter.

Men skit samma, det är sorgligt att man mer eller mindre tävlar om vem som gör vad minst eller mest. Extremism och våld är inte ok vare sig du är vänster eller höger. Och med risk för att detta gick lite OT så lämnar vi de tycker jag.

Mitt resonemang låter inte i närheten så dumt som när en förmodad vit svensk man försöker göra sig själv till offer inom detta ämne.

Dock helt rätt att våld eller extremism aldrig är ok. Det är enbart de riktiga nötterna som håller på med sånt, vi andra försöker åtminstone diskutera.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Mitt resonemang låter inte i närheten så dumt som när en förmodad vit svensk man försöker göra sig själv till offer inom detta ämne.

Dock helt rätt att våld eller extremism aldrig är ok. Det är enbart de riktiga nötterna som håller på med sånt, vi andra försöker åtminstone diskutera.

Denna besatthet av hudfärg och kön, ni är verkligen experter på att göra skillnad på folk.

Komiskt eller hur?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Why would you then have the left totally allied with something that says its job is to conquer you?
Why the Islamic invasion is happening in the west
Det är ett stort globalt spel, o vi svenskar är helt spelade på känslor
De fria demokratisk tänkande muslimska ledare blir störtade med hjälp av västvärlden, så att de mer radikala får styret. Vi svennar vill väl, jag vet. Vi vill ha demokrati i mellanöstern. Vi vill hjälpa alla muslimer. Men våra ledare här i väst, tycker tyvärr inte lika. Vakna upp och se vad som händer i den stora skalan. Vi och våra politker är inte samma. De spelar er på era känslor. Får er att må si eller så över det ena eller andra.
Det hela kommer leda till en ny kontroll på både väst och mellanöst världen.
Sen kan ju alla låtsas som att allt bara är en slump .

Om jag inte minns fel så ligger siffran som Sverige hittills lagt på invandring på ca 300 miljarder. Hade vi gett dessa pengar rakt av till en organisation som hjälper flyktingar på plats, så hade de kunnat ge mat och sovplatts åt varendra flykting i hela världen under väldigt lång tid.

Att resa från Syrien till Sverige har kostat uppemot 100 000 kr senaste åren, med andra ord har vi endast hjälp de flyktingar som haft väldigt mycket pengar. Dessutom har denna massinvandring till just Sverige pågått pga en falsk bild som vår (ex) regeringen målat upp, om att vi har jobb, bostad och välfärd till alla. När flyktingarna kommer hit och inser att de blivit lurade, då blir de arga på oss.

Där har sverige gjort fel.

Sverige har gjort så mycket fel med denna invandringskris.

*Edit* Denna video är värd att kolla på om ni vill reflektera lite över hur Sverige fakstiskt ser ut idag
https://www.youtube.com/watch?v=K9FNvAkmy24

Det finns så mycket fel i din text att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Tyvärr bygger mycket av det du skriver på vanligt förekommande desinformation som skapar ganska onödiga motsättningar i den här diskussionen.

Det befinner sig ca 60 miljoner människor på flykt i världen idag, UNHCR har vid flertalet tillfällen berättat att det behövs ca 20kr per person och dag för att man ska kunna uppfylla dessa människors allra mest grundläggande behov. Det betyder att om alla dessa människor systematiskt skulle bli "hjälpta på plats" som du förespråkar skulle kostnaden för de mest grundläggande behoven bli ca 1,2 miljarder kronor om dagen. Våra pengar (du påstår 300 miljarder) hade alltså knappt räckt i ett år för alla dessa människor. Utbryter sedan sjukdomar i lägren, som det för övrigt redan gjort i flertalet flyktingläger i Afrika, kan du ju själv räkna ut vad som händer med kostnaderna. Efter detta år som vi i bästa fall hade kunnat hjälpa människor att överleva finns där i de flesta fortfarande ingen framtid för dem.

Jag menar inte att det är fel att hjälpa människor på plats, men ekvationen är knappast så enkel som att Sverige hade kunnat hjälpa alla flyktingar på plats om vi inte tar emot några människor här.

Sedan att det skulle kosta 100 000kr för alla att resa till Sverige från Syrien är också fel. Träffar dagligen människor i mitt jobb som inte haft en krona att spendera men ändå tagit sig hit.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Denna besatthet av hudfärg och kön, ni är verkligen experter på att göra skillnad på folk.

Komiskt eller hur?

Nu är det ju inte "vi", som du uttrycker det, som klassar människor efter religion så du borde nog ta en titt på "er" också.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

"Jag är svensk, ateist, arbetare, familjefar, och det är dags att packa och lämna landet innan jag blir avrättad av en vänsterextremist som ser mig som ett hot, tjuv, våldtäktsman, terrorist, rasist, bara för att jag inte är mörkhårig och har bruna ögon, men skatt betalar jag och har hus och båt, men även det stickar i ögat på många fler att en svensk värnar om sin familj, sig själv, bostad och båt..."

Vill bara inflika att så skulle man kunna skriva också, @ari86

höger eller vänster, ditt är fortfarande DITT land, jag ses som inkräktaren, invandraren som tagit någon annans arbete och levebröd, oavsett hur mycket nytta man tillför och ger tillbaka till samhället, där man gör rätt för sig hela tiden och verkligen gör allt för att integreras i samhället, grannskapet, jobbet ect. men återigen, att generalisera är enklare än att se verkligheten, och för den delen erkänna det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det finns så mycket fel i din text att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Tyvärr bygger mycket av det du skriver på vanligt förekommande desinformation som skapar ganska onödiga motsättningar i den här diskussionen.

Det befinner sig ca 60 miljoner människor på flykt i världen idag, UNHCR har vid flertalet tillfällen berättat att det behövs ca 20kr per person och dag för att man ska kunna uppfylla dessa människors allra mest grundläggande behov. Det betyder att om alla dessa människor systematiskt skulle bli "hjälpta på plats" som du förespråkar skulle kostnaden för de mest grundläggande behoven bli ca 1,2 miljarder kronor om dagen. Våra pengar (du påstår 300 miljarder) hade alltså knappt räckt i ett år för alla dessa människor. Utbryter sedan sjukdomar i lägren, som det för övrigt redan gjort i flertalet flyktingläger i Afrika, kan du ju själv räkna ut vad som händer med kostnaderna.

Jag menar inte att det är fel att hjälpa människor på plats, men ekvationen är knappast så enkel som att Sverige hade kunnat hjälpa alla flyktingar på plats om vi inte tar emot några människor här.

Sedan att det skulle kosta 100 000kr för alla att resa till Sverige från Syrien är också fel. Träffar dagligen människor i mitt jobb som inte haft en krona att spendera men ändå tagit sig hit.

Skrivet av anon160366:

höger eller vänster, ditt är fortfarande DITT land, jag ses som inkräktaren, invandraren som tagit någon annans arbete och levebröd, oavsett hur mycket nytta man tillför och ger tillbaka till samhället, där man gör rätt för sig hela tiden och verkligen gör allt för att integreras i samhället, grannskapet, jobbet ect. men återigen, att generalisera är enklare än att se verkligheten, och för den delen erkänna det.

Nej, står du för demokrati och jämställdhet spelar det ingen roll vart du kommer ifrån, eller vad du tror på.

Det här är problemet med muslims invandring:

Även fast majoriteten av muslimer som flytt hit har flytt ifrån det förtyck islam satt på deras liv, så är det ett fåtal islamister i Sverige idag som säger sig prata för majoriteten av muslimer. Dessa islamister sätter krav på vårat samhälle och våra politiker ger in till deras krav. På detta sätt islamiseras vårt samhälle.

Har ni tid att kolla in verkligeheten så kolla in denna video, där det läggs fram mycket bevis om hur samhället islameras.

https://www.youtube.com/watch?v=wP7_yY9m5GM (1h lång ,svensk kille )
Men jag vet att de flesta, speciellt såna som er som bara måste hata de som delar en annan bild än er själva, inte kommer ta er tiden att kolla, då ni inte vill erkänna för er själva att saker och ting kanske inte var så som ni trodde.

Faktan är ute! Bevisen ligger där. Samhället islamiseras. Även fast det inte är vad muslimerna som flytt hit vill ska hända.

Varför jag är emot det här, är för att jag inte vill att samhället ska islamiseras, enkelt. Ingen religion i världen ska få ett inflytande i vår politik. Men just nu är islamskt inflytande SKYHÖG.

Jag har inget emot muslimer. Jag har nåt emot radikal islamism och de som förespråkar det.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Och bevis finns för andra hållet att det har blivit färre brott då menar du? Tyvärr gör det inte det.

Jag har länkat statistik på 3 olika typer av brott som inte ökar. Vad menar du att man ska ha för typ av bevis?

Permalänk
Medlem

@anon160366: Det jag vill ha sagt är att det inte finns EN sanning eller EN åsikt som är rätt eller fel.
Världen är inte svart eller vit (huehuehue).

Men jag tror att du kanske eventuellt missade det eftersom det inte stod i klartext. Förlåt, det var mitt fel.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Nej, står du för demokrati och jämställdhet spelar det ingen roll vart du kommer ifrån, eller vad du tror på.

Det här är problemet med muslims invandring:

Även fast majoriteten av muslimer som flytt hit har flytt ifrån det förtyck islam satt på deras liv, så är det ett fåtal islamister i Sverige idag som säger sig prata för majoriteten av muslimer. Dessa islamister sätter krav på vårat samhälle och våra politiker ger in till deras krav. På detta sätt islamiseras vårt samhälle.

Har ni tid att kolla in verkligeheten så kolla in denna video, där det läggs fram mycket bevis om hur samhället islameras.

https://www.youtube.com/watch?v=wP7_yY9m5GM (1h lång ,svensk kille )
Men jag vet att de flesta, speciellt såna som er som bara måste hata de som delar en annan bild än er själva, inte kommer ta er tiden att kolla, då ni inte vill erkänna för er själva att saker och ting kanske inte var så som ni trodde.

Faktan är ute! Bevisen ligger där. Samhället islamiseras. Även fast det inte är vad muslimerna som flytt hit vill ska hända.

Varför jag är emot det här, är för att jag inte vill att samhället ska islamiseras, enkelt. Ingen religion i världen ska få ett inflytande i vår politik. Men just nu är islamskt inflytande SKYHÖG.

Jag har inget emot muslimer. Jag har nåt emot radikal islamism och de som förespråkar det.

Du klarade ju inte att bemöta något av det jag skrev om att ditt förra inlägg var fullt av felaktigheter. Samtidigt har du mage att anklaga andra för att hata eller att inte "kolla" som du uttrycker det.

Det finns nog i stort sett ingen som är för radikal islamism, eller radikalt religionsutövande i någon form i Sverige idag så jag förstår inte vad du pratar om.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Du klarade ju inte att bemöta något av det jag skrev om att ditt förra inlägg var fullt av felaktigheter. Samtidigt har du mage att anklaga andra för att hata eller att inte "kolla" som du uttrycker det.

Det finns nog i stort sett ingen som är för radikal islamism, eller radikalt religionsutövande i någon form i Sverige idag så jag förstår inte vad du pratar om.

Jag vet inte hur man ska lösa problemen för världens 60 miljoner flyktingar, men inte tror jag lösningen är att ta alla hit.
Vi har tagit många hit, och vi har inte råd att ta in fler då allt för många sidor av samhället spricker.

Får att lösa flyktingkrisen kanske man ska lösa konflikten de flyr ifrån. Denna konflikt baseras på religion/stat. Religion backad av Saudi. Konflikt backad av USA.

Människor som säger sig prata för dessa muslimers som flytt hit, har gång på gång visat sig vara islamister, som vill att samhälle och religion ska vara ett och samma. Dessa islamister är i våra partier. De arbetar aktivt för att muslimer ska få särbehandling i samhället, där de ställer krav på oss, att vi ska anpassa oss efter deras religion. Det är början på islamiseringen i sverige. Det är en nedmontering av demokratin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Jag vet inte hur man ska lösa problemen för världens 60 miljoner flyktingar, men inte tror jag lösningen är att ta alla hit.
Vi har tagit många hit, och vi har inte råd att ta in fler då allt för många sidor av samhället spricker.

Får att lösa flyktingkrisen kanske man ska lösa konflikten de flyr ifrån. Denna konflikt baseras på religion/stat. Religion backad av Saudi. Konflikt backad av USA.

Människor som säger sig prata för dessa muslimers som flytt hit, har gång på gång visat sig vara islamister, som vill att samhälle och religion ska vara ett och samma. Dessa islamister är i våra partier. De arbetar aktivt för att muslimer ska få särbehandling i samhället, där de ställer krav på oss, att vi ska anpassa oss efter deras religion. Det är början på islamiseringen i sverige. Det är en nedmontering av demokratin.

Jag ska då enligt dig vara en islamist, för att jag inte tror på vilda konspirationsteorier, grova generaliseringar och åsikter baserade på allt annat än fakta?
Jag ser inte hur du kan vara seriös?

Jag bad dig förut att visa på källor, men du lät helt bli att svara. Väljer du att fortsätta på det spåret visar det bara på att du är ett troll som föröker elda på din tråd när den stagnerar.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Jag ska då enligt dig vara en islamist, för att jag inte tror på vilda konspirationsteorier, grova generaliseringar och åsikter baserade på allt annat än fakta?
Jag ser inte hur du kan vara seriös?

Jag bad dig förut att visa på källor, men du lät helt bli att svara. Väljer du att fortsätta på det spåret visar det bara på att du är ett troll som föröker elda på din tråd när den stagnerar.

Om du inte vill införa en islamsk stat tror jag inte du är islamist.
Orkar du kolla på dessa två videos? https://www.youtube.com/watch?v=K9FNvAkmy24(hur sveriges politik ser ut idag)

https://www.youtube.com/watch?v=wP7_yY9m5GM (islameringen av samhället)

För i såna fall är de en riktigt bra sammanfattning om hur man kan se landet just nu. Jag rekkomenderar iaf att se den första, kortare videon ang hur sverige faktiskt ser ut för vissa idag.
Jag förstår att du kanske inte orkar sitta o lyssna på "SD propaganda babbel". Men jag till dig tycker att du ska försöka se dig på dom.
Det kan aldrig vara dåligt att få för många bilder utav någonting.

Mina teorier har jag fått utifrån att försöka förstå hur världen faktiskt fungerar kring religion och migration. Det är inte trollande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Om du inte vill införa en islamsk stat tror jag inte du är islamist.
Orkar du kolla på dessa två videos? https://www.youtube.com/watch?v=K9FNvAkmy24(hur sveriges politik ser ut idag)

https://www.youtube.com/watch?v=wP7_yY9m5GM (islameringen av samhället)

För i såna fall är de en riktigt bra sammanfattning om hur man kan se landet just nu. Jag rekkomenderar iaf att se den första, kortare videon ang hur sverige faktiskt ser ut för vissa idag.
Jag förstår att du kanske inte orkar sitta o lyssna på "SD propaganda babbel". Men jag till dig tycker att du ska försöka se dig på dom.
Det kan aldrig vara dåligt att få för många bilder utav någonting.

Mina teorier har jag fått utifrån att försöka förstå hur världen faktiskt fungerar kring religion och migration. Det är inte trollande.

Har tittat på dina videos. Tyvärr övertygar inte en random snubbe mig om att dina generaliseringar och grova faktafel är det man bör tro på. Källorna håller bedrövlig klass som bäst om man vill föra en seriös diskussion.

Har du för övrigt hört någon påstå att det skulle vara en god idé att ta hit alla 60 miljoner flyktingar? Det är bara människor som Kristina Winberg (SD) som skulle få för sig att påstå att meningsmotståndare tycker så. Jag hoppas att du inte sänker dig till hennes nivå.

Kan säga som jag redan har sagt i tråden. I mitt arbete träffar jag hundratals enskilda muslimska individer varje månad. Aldrig någonsin har jag fått uppfattningen om att någon står för religiös extremism. Tvärtom faktiskt så hatar de exempelvis IS och allt de står för. Har du några egna erfarenheter i paritet med mina som gör att du tycker att du vet vad du pratar om?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har tittat på dina videos. Tyvärr övertygar inte en random snubbe mig om att dina generaliseringar och grova faktafel är det man bör tro på. Källorna håller bedrövlig klass som bäst om man vill föra en seriös diskussion.

Har du för övrigt hört någon påstå att det skulle vara en god idé att ta hit alla 60 miljoner flyktingar? Det är bara människor som Kristina Winberg (SD) som skulle få för sig att påstå att meningsmotståndare tycker så. Jag hoppas att du inte sänker dig till hennes nivå.

Kan säga som jag redan har sagt i tråden. I mitt arbete träffar jag hundratals enskilda muslimska individer varje månad. Aldrig någonsin har jag fått uppfattningen om att någon står för religiös extremism. Tvärtom faktiskt så hatar de exempelvis IS och allt de står för. Har du några egna erfarenheter i paritet med mina som gör att du tycker att du vet vad du pratar om?

Det jag påstod är att våra 300 miljarder som hjälpt ca 400 000 personer i Sverige, kunde hjälpt 60miljoner människor under ett år. Är det ansvarsfull invandringspolitik? Vi SLÄNGER pengar på indandring. Människor som Bert Karlsson blir svinrika på det hela. Sveriges folk blir fattigare. Sveriges välfärd blir sämre. CA 20 procent av Sveriges folk vill ändra på det här, men pga det (helt sjuka) politiska klimat vi har så blir dessa människor stämplade som rasister. Inte bara det, utan media har kommit ut med att de mörklagt ALLA de problem som massinvandring fört med sig. För att måla svenskarna i en bubbla. Samtidigt som detta händer fylls moskéerna med wahhabism-islam predikande imamer. Samtidigt som vår media samt politiker backar dessa wahhabism predikare. Den skeva tro som muslimerna flyr från, har alltså kommit till moskéerna i deras nya land.
Det wahhabism vill är att införa en islamsk stat. Precis den tro ISIS följer.

Det här är det fuckade sverige. Min fråga kvarstår, är Löfven med på det hela? Så mycket han har träffat Obama och pratat terrorism. Obama som är polare med Saudikungadömet. De som plottat 9/11. De som tränat ISIS.

Bara jag som ser den större bilden?

Permalänk
Legendarisk

Akademiska ämnen? Really?

*** Låst ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.