[Overwatch] Spelkväll Tis 24 Maj- välkommen till TS3 med SpelClockers!

Permalänk
Geeks Gaming

Jo kommunikation är ju vad som gör spelet kul. TS finns länkt överst i tråden, vi andra börjar senast 19:00 ikväll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Ni får gärna hoppa in tidigt under dagen, vi kommer in när vi kan efter jobb såklart. Klockan 19:00 drar vi igång på allvar som sagt. Håll utkik efter TheMadPanda som är kvällens streamer, vi kommer att ha fler admins tillgängliga för att hjälpa alla igång.

Om ni är tidiga så kan ni skapa en egen kanal under "Söker spelar" eller om ni vill så finns det en Overwatch kanal redo.

Självklart blir det kommunikation och lagspel, hela poängen med TS. Och att kunna skratta tillsammans åt dråpliga händelser. CS citat, "Sköt HÖNAN dig?!?" #bl0m1

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming

@bl0m1 har fixat kanalen för spelkvällen som ligger under swectv sektionen på teamspeak.sweclockers.com vi börjar 19:00 men såklart kan ni andra köra tidigare. Jag kommer blanda med karaktärer och testa en del nytt så är absolut inget krav på att man kan de man spelar. Vi kommer säkert köra några custom games där vi kör mot varandra. Blir kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Snart dags, kl 19:00 så smäller det!

Förresten, har de sagt i vilken takt de tänker släppa nya kartor och om det blir dlc eller gratis?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Snart dags, kl 19:00 så smäller det!

Förresten, har de sagt i vilken takt de tänker släppa nya kartor och om det blir dlc eller gratis?

Hjältar och kartor skall komma som gratis dlc, har inte sett något om när dock :(.
kanske finns någon annan som hört?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Jag är hemma från jobbet och taggad. Mitt battle tag är Ekorren#2239.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av EkorrenHJ:

Jag är hemma från jobbet och taggad. Mitt battle tag är Ekorren#2239.

skickade friend request, startar "officiellt" 19:00, nu middag!

Permalänk
Medlem

Köpte overwatch, och gillar det som fan än så länge! Hade vart kul o joina er, men har ingen mikrofon till datorn Och Team Speak appen kostar fucking 50 kronor på appstore. Vilken stöld.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var det inte detta spelet Sweclockers testade och tyckte var "tråkigt" för inte så längesedan ? Oavsett såg den videon och tappade allt intresse så lär aldrig pröva igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Snart dags, kl 19:00 så smäller det!

Förresten, har de sagt i vilken takt de tänker släppa nya kartor och om det blir dlc eller gratis?

Framtida DLC kommer vara helt gratis sa Blizzard.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Köpte overwatch, och gillar det som fan än så länge! Hade vart kul o joina er, men har ingen mikrofon till datorn Och Team Speak appen kostar fucking 50 kronor på appstore. Vilken stöld.

Ännu en bra anledning att gå över till Discord?

https://discordapp.com

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av star-affinity:

Ännu en bra anledning att gå över till Discord?

https://discordapp.com

Tyvärr är discord väldigt beta med en del buggar och många saknade du funktioner. Men vi har koll på utvecklingen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul spel om man har någon bra att spela med, väldigt svårt att bära hela laget själv om folk inte är så bra och då man blir bara frustrerad.

Permalänk
Medlem

Fan missade detta. Hopps ni kommer köra flera gånger med Overwatch.

Permalänk
Skrivet av TheMadPanda:

Tyvärr är discord väldigt beta med en del buggar och många saknade du funktioner. Men vi har koll på utvecklingen

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är sant… Men det bådar gott tycker jag – utvecklas i snabbt tempo.
Sen är det (nog enligt de flesta i alla fall) grafiskt snyggt också, något jag inte skulle säga om TeamSpeak. Tycker jag inte är för mycket begärt så här år 2016.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Börjar störa mig på spelet, visst det var kul i början men nu börjar man bli irriterad. Killstreak i cod var ju sämst, i detta spel så är det en värre med så kallade ultimates. Banorna och layouten är mer byggt på att fega och campa, eller möta fega och campande spelare. Lootbox droppar för sällan, vill man ha några trevliga skins osv så är det bara hosta upp feta plånboken för dom är svindyra, och så kostar spelet mycket att köpa också för dess lilla "content" man får.

Nån annan?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Silcan:

Börjar störa mig på spelet, visst det var kul i början men nu börjar man bli irriterad. Killstreak i cod var ju sämst, i detta spel så är det en värre med så kallade ultimates. Banorna och layouten är mer byggt på att fega och campa, eller möta fega och campande spelare. Lootbox droppar för sällan, vill man ha några trevliga skins osv så är det bara hosta upp feta plånboken för dom är svindyra, och så kostar spelet mycket att köpa också för dess lilla "content" man får.

Nån annan?

Abilities och ultimates är ju det som gör spelet unikt, och antagligen en av de största sätten att locka över spelare på. Annars finns ju andra spel att spela.

Låter mer som att du inte kommit in i spelet ännu. Fegisar ska man countra med andra karaktärer, samma sak med campare. Det är nog du/ditt lag som inte är dynamiskt nog att hantera de olika lägena man kan hamna i under en match. Detta blir bättre när man får högre MMR.

Lootboxes ska ju inte vara något som det kryllar av, skulle det göra det så är det ju inget unikt med att få ett visst skin.

Så nej, jag håller inte med dig. Men alla tycker ju såklart olika, men i detta fall låter det som du inte gett spelet en riktig chans ännu.
Har själv lagt ner rätt många timmar på betan före release, så har hunnit lära mig speldynamiken lite bättre sen tidigare.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MrM3:

Fan missade detta. Hopps ni kommer köra flera gånger med Overwatch.

Hoppa in ikväll vid sju, tror det var ett gäng som tänkte lira vidare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Abilities och ultimates är ju det som gör spelet unikt, och antagligen en av de största sätten att locka över spelare på. Annars finns ju andra spel att spela.

Låter mer som att du inte kommit in i spelet ännu. Fegisar ska man countra med andra karaktärer, samma sak med campare. Det är nog du/ditt lag som inte är dynamiskt nog att hantera de olika lägena man kan hamna i under en match. Detta blir bättre när man får högre MMR.

Lootboxes ska ju inte vara något som det kryllar av, skulle det göra det så är det ju inget unikt med att få ett visst skin.

Så nej, jag håller inte med dig. Men alla tycker ju såklart olika, men i detta fall låter det som du inte gett spelet en riktig chans ännu.
Har själv lagt ner rätt många timmar på betan före release, så har hunnit lära mig speldynamiken lite bättre sen tidigare.

Lootboxes kostar ju skjortan, och det redan på ett spel dom tar fullt betalt för. matchmakingen suger ju, hur kul är det att möta 5 man premades när man är i pugs? men det är väll något du gillar och spela med din grupp mot 5 randoms utan teamwork och tycker ni äger stenhårt.

Det handlar inte om att vissa klasser "countrar" andra, utan det är fega och campa oavsett. Ifrån att själv ha spelat quake1 i 14år så är detta spelet rena skiten faktiskt.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Silcan:

Lootboxes kostar ju skjortan, och det redan på ett spel dom tar fullt betalt för. matchmakingen suger ju, hur kul är det att möta 5 man premades när man är i pugs? men det är väll något du gillar och spela med din grupp mot 5 randoms utan teamwork och tycker ni äger stenhårt.

Det handlar inte om att vissa klasser "countrar" andra, utan det är fega och campa oavsett. Ifrån att själv ha spelat quake1 i 14år så är detta spelet rena skiten faktiskt.

Och jag har spelat CS sen det kom ut 1999, vad har det med saken att göra?
Det är ett annat sorts FPS. Sen att lootboxes kostar mycket spelar ju ingen roll då det inte tillför annat än andra skins.
Du får ju fortfarande boxes utan att betala för dom om du har tålamod. Känns inte som det är något man kan basha själva spelet för, man spelar ju inte för att få skins? Iaf inte jag.

Jag har i 9 fall av 10 spelat själv, och i början möter man folk som är värdelösa, men sen när man själv fått upp sin MMR så är det inga konstigheter.

Och om man inte kan carrya sitt lag så är man ju tyvärr inte tillräckligt bra, inge mer med det, bara att öva.
Känns lite som du är arg för att din erfarenhet från Q1 inte ger dig fördelarna du räknat med. Det är lite annat än mechanics i detta spel man måste lära sig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Lootboxes kostar ju skjortan, och det redan på ett spel dom tar fullt betalt för. matchmakingen suger ju, hur kul är det att möta 5 man premades när man är i pugs? men det är väll något du gillar och spela med din grupp mot 5 randoms utan teamwork och tycker ni äger stenhårt.

Det handlar inte om att vissa klasser "countrar" andra, utan det är fega och campa oavsett. Ifrån att själv ha spelat quake1 i 14år så är detta spelet rena skiten faktiskt.

Jag tycker det låter mer som att spelet inte passar dig och ditt sätt att spela än att det faktiskt är dåligt.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att spelet ser, (har ej spelat), extremt casual ut?

Dessutom, av vad jag sett, så verkar det ta tid att skjuta ihjäl varandra för man tycks regga hp och allting.

Abilities+ultimates får det att låta som fps moba som paragon fast kanske mer långsamt.

Jag såg även på YT att träffregistering är klientbaserat så fusk bör väl ha kommit ut redan?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@Silcan: Kan din negativa inställning möjligtvis vara baserad på erfarenheter som: "Justice! rains from-AUGH!" och POTG "Bep boop bep boop!" ?

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig Dannyboy#1120! Jag är intresserad av att spela med er

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Daniboy:

Lägg gärna till mig Dannyboy#1120! Jag är intresserad av att spela med er

Hoppa in o spela med oss på teamspeak.sweclockers.com

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ggalaxyy:

Köpte overwatch, och gillar det som fan än så länge! Hade vart kul o joina er, men har ingen mikrofon till datorn Och Team Speak appen kostar fucking 50 kronor på appstore. Vilken stöld.

Du kan alltid på in så du hör oss så får vi skriva till dig när vi kan. Lättare o organisera sig när man ser hur många man blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av MrM3:

Fan missade detta. Hopps ni kommer köra flera gånger med Overwatch.

Jag tänkte lira lite ikväll! Är du på?
Börjar runt 19:30-20:00

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av AplAy:

Är det bara jag som tycker att spelet ser, (har ej spelat), extremt casual ut?

Dessutom, av vad jag sett, så verkar det ta tid att skjuta ihjäl varandra för man tycks regga hp och allting.

Abilities+ultimates får det att låta som fps moba som paragon fast kanske mer långsamt.

Jag såg även på YT att träffregistering är klientbaserat så fusk bör väl ha kommit ut redan?

Ja, spelet är väldigt casual just för det finns ingen riktig progress, du kan få sköna o annat (trams/fluff) men inte nya karaktärer. Så man hoppar in köra några matcher med polarna o har kul!
Går såklart att göra det mer seriöst med ranked matcher som kom nu till release. Men känns som man bör vänta med det en månad iaf.

Ranking är ju kaos i början då ingen har bra utan alla hoppar upp o ner. Så kvalitén på matcherna varierar såklart.

Men det är ganska enkelt att komma igång med och att hitta sina favoriter. Men ska man bli riktigt bra behöver man spela alla karaktärer så att man vet vad man kan möta.

Men i allmänhet känns det lagom seriöst så att man kan ta en match då och då utan problem. Risken är bara att det blir repetativt i längden. Men det löser blizzard nog med nya kartor o gubbar, som vad jag hört ska vara gratis med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Och jag har spelat CS sen det kom ut 1999, vad har det med saken att göra?
Det är ett annat sorts FPS. Sen att lootboxes kostar mycket spelar ju ingen roll då det inte tillför annat än andra skins.
Du får ju fortfarande boxes utan att betala för dom om du har tålamod. Känns inte som det är något man kan basha själva spelet för, man spelar ju inte för att få skins? Iaf inte jag.

Jag har i 9 fall av 10 spelat själv, och i början möter man folk som är värdelösa, men sen när man själv fått upp sin MMR så är det inga konstigheter.

Och om man inte kan carrya sitt lag så är man ju tyvärr inte tillräckligt bra, inge mer med det, bara att öva.
Känns lite som du är arg för att din erfarenhet från Q1 inte ger dig fördelarna du räknat med. Det är lite annat än mechanics i detta spel man måste lära sig också.

Jag är faktiskt jävligt bra i spelet.

Skrivet av CynXen:

Jag tycker det låter mer som att spelet inte passar dig och ditt sätt att spela än att det faktiskt är dåligt.

Aaa det är kasst. tycker jag. Jag är van med skill, inte trycka Q och vinna duell för man har Q. Samma i cod, en kass spelare kan döda mig med ett flyganfall, dock aldrig i 1v1 gun vs gun. Detta spelet är totalt noobifierat tyvär. Back to Q1!

Permalänk

Om alla kan "trycka Q och vinna duell för man har Q" så kanske det är andra saker avgör hur bra man är? Hammarby kan säkert göra mål mot ManU på straff, men kommer antagligen förlora ändå.