Corsair visar Bulldog och Lapdog på Computex

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Corsair visar Bulldog och Lapdog på Computex

Efter ett helt år av vidare utveckling är amerikanska Corsair äntligen redo att visa upp slutgiltiga versionerna av HTPC-chassit Bulldog och vardagsrumstillbehöret Lapdog.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006

Ser absolut inte bra ut för armarna när de bara hänger sådär utan stöd annat än vid handleden

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Nima2001:

Ser absolut inte bra ut för armarna när de bara hänger sådär utan stöd annat än vid handleden

Kan rekommendera Couchmaster pro om du är intresserad av en bättre lösning. Kört med en i strax över en månad nu och är nöjd. Har inte längre skrivbord och skärm till datorn utan bara tv. Den ser dock inte så snygg ut. Men jag brukar gömma den under soffan när den inte används.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Det där ser inte skönt ut, skulle stå ut max en timma. Sen skulle jag vilja lägga mig ner i soffan. Men man kanske måste köpa en fotölj med fotpall till den där?

NO MAAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan rekommendera Couchmaster pro om du är intresserad av en bättre lösning. Kört med en i strax över en månad nu och är nöjd. Har inte längre skrivbord och skärm till datorn utan bara tv. Den ser dock inte så snygg ut. Men jag brukar gömma den under soffan när den inte används.

Precis den jag tänkte på när jag såg det där.. Skulle absolut föredra en Couchmaster pro lösning före det här ur ergonomisk synvinkel!
Själv har jag dock flyttat in i kontoret igen för mitt spelande. Kommer flytta in i vardagsrummet igen när jag har en riktig monster TV istället för en halvcool men slö 1080p skärm med 60hz :S

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2015

gamepad gäller i soffan

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Bree
Registrerad
Feb 2002

Skulle jag lägga pengar på en sådan grej skulle jag troligen bli både utskälld och utskrattad av min fru.

Gamepad är mer diskret Mus + Tgb hör hemma på skrivbordet

STATIONÄR: CPU: 4790k @ 4.7 Ghz - GPU: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Minne: 16 GB Corsair Dominator - SSD: Samsung 850 Pro 500 GB - Skärm: Asus ROG SWIFT PG348Q Gsync 3440x1440
BÄRBAR: MacBook Air (2017)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Nima2001:

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag sitter också med en Couchmaster Pro. Fixade en i höstas och byggde en ny vardagsrum dator som jag har undangömd i TV-bänken. Den har gott om luftutrymme är kall och tyst. Samtidigt sitter jag hur skönt som helst i soffan, kan verkligen rekommendera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av captur605:

gamepad gäller i soffan

Beror ju på vad man gillar att spela långt ifrån alla spel fungerar vettigt med handkontroll. Jag kör med både Xbox 360 och tangentbord/mus beroende på vad jag spelar. Dumt att begränsa sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013

1 års utveckling..... för en planka att lägga musmatta o tangentbord på? Borde bli produktutvecklare

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3