Två externa skärmar istället för laptopskärmen(Problem)

Permalänk
Medlem

Två externa skärmar istället för laptopskärmen(Problem)

Har lite problem med att få igång en lösning åt en polare. Han vill alltså ha två externa skärmar(dessa) istället för laptop skärmen. Skärmarna är inkopplade till en docka(denna) med en DP kabel och en HDMI kabel. Dockan är i sin tur kopplad till laptop(denna).

Jag får det endast att funka med en extern och laptopskärmen. Jag hittar ju alla tre skärmar men lyckas aldrig få igång den tredje. Det står att den är aktiv eftersom jag kan få upp Windows fönster på den tredje skärmen fast den är bara svart. Kopplar jag bort den kommer fönstret till nån av dom andra två skärmarna istället och jag kan se den.

Eftersom dockan endast stödjer en skärm med upplösning högre än 1080 så har jag ju självklart dragit ner den andra till 1080 istället för 1440. Jag har också testat att byta plats på dom för att utesluta att skärmen skulle vara trasig

Så vad är det jag missar här? Trodde att det i stort sett skulle vara plug and play men icke.

Permalänk
Medlem

Ser du alla 3 skärmar i windows? Isåfall inaktivera laptop skärmen!

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem

Alla tre skärmar finns där men det går endast att inaktivera dom två externa, ej laptop. Eller finns det någon annanstans jag kan inaktivera den?

Permalänk

Har du installerat drivrutinerna till grafikkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Hade ett liknande problem på jobbet, visade sig att datorn bara klarade av att pumpa ut en digital signal och en analog. Så testa DP + vga och se om det funkar.

Permalänk
Avstängd

Är du säker på att dell dockan funkar optimalt med en Lenovo Laptop? Känns ju som om det borde vara problemet.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Alla tre skärmar finns där men det går endast att inaktivera dom två externa, ej laptop. Eller finns det någon annanstans jag kan inaktivera den?

Skrivet av Doomfarer:

Hade ett liknande problem på jobbet, visade sig att datorn bara klarade av att pumpa ut en digital signal och en analog. Så testa DP + vga och se om det funkar.

Hm.. När du säger de kör vi exakt samma på jobbet, 1 dvi och 1 vga!

Visa signatur

Back from the shadows pray for survival...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du installerat drivrutinerna till grafikkortet?

Senaste är installerad. Ska även testa att installera om det, men ska ju inte behövas på en ny dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Doomfarer:

Hade ett liknande problem på jobbet, visade sig att datorn bara klarade av att pumpa ut en digital signal och en analog. Så testa DP + vga och se om det funkar.

Tyvärr har varken dockan eller datorn VGA. Dockan går ju med USB 3.0 till datorn och den har ju 2 stycken HDMI och en DP.

Skrivet av Neonodia:

Är du säker på att dell dockan funkar optimalt med en Lenovo Laptop? Känns ju som om det borde vara problemet.

Enligt Dell själva ska den vara kompatibel

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Är medveten om att det står så på sidan men min vän ringde faktiskt och frågade Dell och dom sa att den var kompatibel med andra datorer Men säljaren kan ju haft fel också.

EDIT: Kikade på en recension på den och han testade att köra den med en apple dator. Han nämnde även någonting som heter DisplayLink drivers. Ska kolla upp om det är något som saknas.

Permalänk
Medlem

Jag kan meddela att allting är löst och nästan pinsamt att berätta vad felet var. Gick in på den andra skärmens inställningar och ändrade till HDMI. Dell 3100 är en riktig bra pryl, levererar 1440p till båda skärmarna plus skärmen på laptop. Rekommenderas starkt till personer som behöver flerskärmslösning på en laptop.

Tack för all hjälp