Permalänk
Medlem

144hz/60hz -freesync profiles?

Det jag menar är om jag har en 144hz freesync monitor finns det något sätt för mig att sätta max fps på olika spel då? t.ex csgo så vill jag ha 144fps+ men i spel som cities skylines vill jag bara ha 60fps, så finns det något sätt att begränsa vilken fps den ska rikta sig emot?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

sätta max fps gör du in game 99% av fallen, har inget med din skärm att göra öht.
Edit: om nu inte "freesync" är något hokuspokus, dåligt påläst om det.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

sätta max fps gör du in game 99% av fallen, har inget med din skärm att göra öht.
Edit: om nu inte "freesync" är något hokuspokus, dåligt påläst om det.

jag har inte haft någon freesync skärm ännu men tänkte bygga en dator med rx 480 och en 144hz freesync skärm bara därför jag frågar men tack för svaret
trodde man kunde köra egna profiler för skärmen/crimson.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Bildexpert 📺

Skärmen återger den bild som grafikkortet skickar till den, upp till den gräns som finns i skärmen. Vill du ha lägre fps än vad skärmen är kapabel sker den begränsningen i spelen och/eller grafikkortet. Med Crimson kan du sätta en sådan gräns.