Spel likt Warthunder.. typ

Permalänk

Spel likt Warthunder.. typ

Hejsan, jag har under en längre tid kört Warthunder men nu efter Gaijin öppet erkänt att de är villiga att använda Youtube flagg systemet för a censurera så lämnar jag det bakom mig för alltid. (Detta var ett tag sedan, men nu känner jag suget efter ett nytt spel)

Det jag tyckte var roligast var att attackera mark fordon och installationer, inte luft/luft strider utan luft/mark.

Så nu söker jag ett nytt spel som kan låta mig attackera mark främst. Jag har inte TrackIR eller något sånt.. jag söker ett spel vars kontroller är lika enkla som Warthunder.. Dvs inte DCS eller annan "riktig" simulator..

Det får gärna vara singleplayer, men coop skulle inte vara fel.

Har ni några tips?

Samt, Är det någon här som spelar IL 2 Battle of Stalingrad och de andra i serien? Är den bra? Krävs det massa avancerat saker som track-IR och joystick för att spela? Kan man hoppa in och köra ett uppdrag utan att behöva spendera 3 timmar i sträck?

Jag söker främst något där robotar och missiler inte är med.. Jag vill dykbomba och göra gamla klassiska strafing runs med massa luftvärn exploderande.. inte vänta på ett ljud och klicka en knapp..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Då lämnade du WT i onödan, dom drog tillbaka det uttalandet ganska snabbt vill jag minnas.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Gaijin censurerade de för att vissa Youtubers gjorde videos om "hax" och "russin bias" vilket är 100% bullshit och hacking i war thunder är verkligen inte ett problem.
Förstår inte varför du lämnade war thunder.

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Coca:

Då lämnade du WT i onödan, dom drog tillbaka det uttalandet ganska snabbt vill jag minnas.

Men att dom gjorde uttalandet överhuvudtaget. Det borde inte lämnat huvudet på dom.

Skrivet av John15:

Gaijin censurerade de för att vissa Youtubers gjorde videos om "hax" och "russin bias" vilket är 100% bullshit och hacking i war thunder är verkligen inte ett problem.
Förstår inte varför du lämnade war thunder.

Kanske återvänder en dag.. men frågan kvarstår, finns det något spel lika enkelt att flyga som WT, gärna realistic WT, som går mer ut på strafing och att bomba än luft strider?

Helst av allt körde jag WT ground forces med flygplan som understöd.. men eftersom man måste köra pansarvagn till att börja var det inte lika roligt..
önskar man kunde starta som flygplan enbart.. även om det var någon minut efter matchens start.. Jag är inte tillräckligt bra i pansarvagnar för att kunna köra det..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

World of planes är väll ett arcad flygspel? Testa det. Har dock aldrig själv testat det. Håller mig till dcs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

World of planes är väll ett arcad flygspel? Testa det. Har dock aldrig själv testat det. Håller mig till dcs.

Är det kanske World of Warplanes du menar?

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Är det kanske World of Warplanes du menar?

Antar det, Jag har inte testat själv.. men det har väl ännu mer fokus på luftstrider?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Antar det, Jag har inte testat själv.. men det har väl ännu mer fokus på luftstrider?

Aja sry. Spelar det inte själv somsagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Helst av allt körde jag WT ground forces med flygplan som understöd.. men eftersom man måste köra pansarvagn till att börja var det inte lika roligt..
önskar man kunde starta som flygplan enbart.. även om det var någon minut efter matchens start.. Jag är inte tillräckligt bra i pansarvagnar för att kunna köra det..

Är det inte bara att ha ett tillräckligt lågt rankat flygplan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Antar det, Jag har inte testat själv.. men det har väl ännu mer fokus på luftstrider?

World of Warplanes handlar enbart om flygplan. Vill man köra stridsvagn är det World of Tanks som gäller men för OP kan ju det vara en bra sak, han slipper helt grinda markbundna fordon. Jag har spelat det i flera år och spelar det fortfarande, fick väl in ett dussin matcher eller så igår. Är ledare i klanen COSTS (Coalition of Slightly Terribad Scrubs) och våra medlemmar flyger alla sorters plan. Vill du testa spelet är du välkommen att haka på oss. Finns TS och gott om galghumor =D. Det är dock bara jag som är svensk så även om du inte trivs med att prata engelska på TS är det väldigt fördelaktigt om du iallafall kan tänka dig att lyssna där. Att kunna garva åt en clanmate (så han hör det) som blir delad på mitten av ett sovjetiskt attackplan är ju halva nöjet .. ;). Hojta om det låter intressant.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

@Aldric T:

Jag har hämtat spelet och testar lite, och det hade betydligt mer fokus på helheten av striden än jag förväntade mig.. men jag saknar rena bombare

Tror dock det kan vara kul med andra.

Vad gäller Engelska föredrar jag det när jag spelar. Snacka svenska när 99% av alla spel är på Engelska blir bara fel

Hur kommer jag i kontakt med er?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk

@Fonus: Jag lyckades aldrig få ihop ett gäng pansarvagnar och flygplan som jag inte var kass med.. flygplanen klarar jag bra.. men pansarvagnarna är jag kass i..

Gissningsvis för att jag inte vill ställa ner grafiken till minimum och se igenom alla buskar och skit.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

@Aldric T:

Jag har hämtat spelet och testar lite, och det hade betydligt mer fokus på helheten av striden än jag förväntade mig.. men jag saknar rena bombare

Tror dock det kan vara kul med andra.

Vad gäller Engelska föredrar jag det när jag spelar. Snacka svenska när 99% av alla spel är på Engelska blir bara fel

Hur kommer jag i kontakt med er?

Jo såna här spel ska ju avnjutas i grupp. Rena bombplan finns det inga alls, men det finns gott om markattackplan och multiroles med i spelet så förhoppningsvis hittar du något du trivs med. Är det ett plan i stil med en flygande stridsvagn du är ute efter rekommenderar jag att du kikar på trädet som innehåller de sovjetiska IL-planen. Om du lägger till "Talvathir" i din kompislista så ska jag försöka smita in lite ikväll. Detaljer för TS kan du få inne i spelet sedan.

//Dennis

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.