Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Acer Predator 21X är bärbar speldator med välvd 21-tumsskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

"21 tum med förhållandet 21:9, 2 560 x 1440 pixlar"

Umm... det är ju 16:9?

2560 x 1080 sägs i den inlänkade NH-videon. Reagerade också på detta och kände mig tvungen att läsa kommentarerna

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanKJIP:

Är den fortfarande bärbar om den väger 7.7kg

Spaghetti armar eller?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serverfel:

Beror på hur stark du är. Man lär ju va kung på lanparties ett tag.

Du menar till Volta kommer?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Spaghetti armar eller?

det e ju klart, annars e man ju inte gamer!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ha ha ha ha..... kvaliteten på de återkommande skämten i samband med bärbara speldatorer slutar aldrig att vara roligt.... hö hö hö.

Ni förstår väl att era kommentarer är lika relevanta som fickparkeringsmöjligheterna och totalvikten i en nyhet om en ny stridsvagn. Det är så tråkigt att om och om igen behöva läsa samma kommentarer nu som för 7 år sedan.

Saknade bara ett "det var bättre förr" så hade du fått full pott.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Släpbar får en ny innebörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ha ha ha ha..... kvaliteten på de återkommande skämten i samband med bärbara speldatorer slutar aldrig att vara roligt.... hö hö hö.

Ni förstår väl att era kommentarer är lika relevanta som fickparkeringsmöjligheterna och totalvikten i en nyhet om en ny stridsvagn. Det är så tråkigt att om och om igen behöva läsa samma kommentarer nu som för 7 år sedan.

Ja men tänk så tråkigt livet skulle vara om ingen skulle skriva pappa-skämt?

Man undrar ju om man svänger på laptopen så skärmen är på bordsytan, börjar den gunga då?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Klassisk skiljsmässodator

Permalänk
Medlem

Undrar om något asiatiskt datorföretag någonsin kommer kunna producera en dyr dator som inte ser för jävlig ut? Den här är nog faktiskt t.o.m. fulast hittills. Ungefär lika snygg som SsangYongs alla "tuffa" bilar...

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad finns hela presskonferensen här.
http://www.acer.com/ac/sv/SE/content/ifaberlin2016
Ca 47min in presenteras besten.

"It will be able to perform as a death star!" 👍

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ärligt talat tyckte jag att den såg ganska snygg ut! Vändbar numpad/mousepad, vilket snilledrag!

Men jag hade velat se USB-ingångar på baksidan vari man kan koppla sin mus. Fetstörigt att ha sladden på sidan av datorn.

Permalänk
Medlem

Dedjesus.... Kul att någon tillverkare vågar göra sådant som detta. Bra mycket mera nytt än vad vissa andra giganter mäktar med.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bärbar i marknaden nu med ett "vanligt" tangentbord likt denna? Skulle fan kunna tänka mig att köpa denna enbart pga tangentbordet, jag är allergisk mot bärbara datorers tangentbord, omöjliga att spela på imo.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Eftersom de inte nämner något om skärmens uppdateringsfrekvens så utgår jag från att den är 60hz. Den kan vara hur stor och välvd som helst, men är det 60hz så är det inte intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Beror på hur stark du är. Man lär ju va kung på lanparties ett tag.

allt är ju relativt Om jag skulle bära runt på den som är 170 på 70kg normalbyggd så lär den va stor, klumpig och tung.
Om en snubbe på 190-210cm på 110 pannor som består av muskler och lyfter tyngder när man inte äter skiter eller spelar så lär man nog tycka att datorn är som en fjäder

Men visst är den tung om man går efter vad bärbara datorer väger idag.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompe90:

allt är ju relativt Om jag skulle bära runt på den som är 170 på 70kg normalbyggd så lär den va stor, klumpig och tung.
Om en snubbe på 190-210cm på 110 pannor som består av muskler och lyfter tyngder när man inte äter skiter eller spelar så lär man nog tycka att datorn är som en fjäder

Men visst är den tung om man går efter vad bärbara datorer väger idag.

Ha! Jag tror nog at man får se denna dator som "släpbar".

Jag brukar tycka att gaminglaptops är smått meningslösa. Men denna va så over-the-top att jag faktiskt skulle vilja ha en. Den hade lungt kunnat ersätta min stationära. Och det ÄR lättare att ta med den till en kompis än sin stationära, sen kan ni säga vad ni vill.

Hemma hade jag haft den inkopplad i annat tangentbord/mus/skärm.

Men jaja. Kommer aldrig köpa den. Kommer aldrig ha råd. Köper hellre bil.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Sli.......

Se det som ett extra grafikkort du kan ha till nånting någon gång. Ett ensamt 1080 duger ju fett.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/massor/ifa-2016/acer-predator-21...

"Prislappen är dock minst lika extrem som dess specifikationer där Acer inte vill säga en specifik siffra men hävdar att den landar mellan 80 000 – 90 000 kronor när den börjar säljas i slutet på året. "

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ha ha ha ha..... kvaliteten på de återkommande skämten i samband med bärbara speldatorer slutar aldrig att vara roligt.... hö hö hö.

Ni förstår väl att era kommentarer är lika relevanta som fickparkeringsmöjligheterna och totalvikten i en nyhet om en ny stridsvagn. Det är så tråkigt att om och om igen behöva läsa samma kommentarer nu som för 7 år sedan.

Inget slår dock varenda amd tråd, där varannan kommentar innehåller "det är bra för konkurrensen och därmed slutkonsumenten" som att man kommit på nåt nytt som alla andra över 5år för länge sedan reflekterat över

För att inte tala om hur det varje gång amd lanserar ett grafikkort som är snäppet sämre an nvidias ska det minsann påpekas att i denna titel med detta api när solen står som högt, och Jupiter i linje med mars presterar minsann detta grafikkortet 2 fps bättre vilket solklart gör det till bästa kortet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Visst är det en bärbar dator i den bemärkelsen att den går att fälla ihop och ta med sig relativt snabbt och enkelt. Men den är byggd för att få extrem prestanda och stor monitor på bekostnad av vikt och batteritid. Detta är ett medvetet val och en självklarhet när man ser designen och specifikationerna.

Det är lite som att vara negativ till att män med kilt bär kjol eftersom det är precis det som är tanken. Givetvis har de säkert försökt hålla vikten i schack men det lär inte vara så att de fyllt den med sten för att den ska väga extra mycket. I slutändan blir det därför en subjektiv bedömning där vissa vill ha gaminglaptops men utan att kompromissa för mycket på batteritid och vikt. Detta är ju givetvis inte en produkt för dessa individer vilket gör att kritiken blir fel och meningslös.

Att påstå att en stationära dator fungerar lika enkelt att ta med sig som denna är ju helt fel oavsett om denna väger fem eller åtta kilo. Detta är en mycket mer flexibel lösning.

Äntligen ett perfekt inlägg. Alla andra inlägg är skrivna av typiska lipfärdiga hipstersvennar som inte kan tänka så långt.

Permalänk

Hej, jag skulle vilja ha en produkt som kombinerar de sämsta egenskaperna hos stationära och portabla datorer, helst till ett pris som liger 5-10x över vad en rimlig portabel eller stationär dator kostar, har ni nån sån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Hej, jag skulle vilja ha en produkt som kombinerar de sämsta egenskaperna hos stationära och portabla datorer, helst till ett pris som liger 5-10x över vad en rimlig portabel eller stationär dator kostar, har ni nån sån?

Haha, din kommentar påminner mig om den här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ha ha ha ha..... kvaliteten på de återkommande skämten i samband med bärbara speldatorer slutar aldrig att vara roligt.... hö hö hö.

Ni förstår väl att era kommentarer är lika relevanta som fickparkeringsmöjligheterna och totalvikten i en nyhet om en ny stridsvagn. Det är så tråkigt att om och om igen behöva läsa samma kommentarer nu som för 7 år sedan.

Off topic:
Du menar såhär intressant?
"Parking a Tank after a 3 point turn in a narrow London Street "
https://www.youtube.com/watch?v=oTOaHr3ukKY

On topic:
Hade en sådan här eller en liknande.
http://www.computinghistory.org.uk/det/4435/Toshiba-T3200/
De vägde mer an Predatorn även om 8.5Kg inte var så mycket mer.. Har hänt lite på vad som är en häftig dator. Även om den gamla 286an var för arbete och mestadels körde excel i dos.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.