Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Internetmuseum öppnar utställning om onlinespel

Permalänk
Melding Plague

Internetmuseum öppnar utställning om onlinespel

Den som vill gå längs minnenas allé och gotta ned sig bland gamla spel får nu chansen. En webbaserad utställning hos Internetmuseum samlar material från 1958 och framåt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tror ni stavade 'museum' lite fel där va

[EDIT]: De har fixat det nu

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deadxet:

Tror ni stavade 'museum' lite fel där va

Nae, museum är rätt stavat:)

Permalänk
Medlem

@Silcan: Nej, de har ändrat det nu. Det stod "musem" förut

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk

Verkar rätt kul ide, få se vad som blir av detta på sikt.

Ska i alla fall läsas om denna stycke historia

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det där om Quake stämmer ju inte, spelet hade multiplayer innan QW kom ut.

"Men det är först i december samma år, med lanseringen av Quakeworld, som det går att spela över nätet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Det där om Quake stämmer ju inte, spelet hade multiplayer innan QW kom ut.

"Men det är först i december samma år, med lanseringen av Quakeworld, som det går att spela över nätet".

Det fanns en tid då man kunde spela multiplayer lokalt och över modem. Tror QW var första man kunde spela över internet.
Vilket även var det som stod i texten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nem0:

Det fanns en tid då man kunde spela multiplayer lokalt och över modem. Tror QW var första man kunde spela över internet.
Vilket även var det som stod i texten.

Nu förstår jag inte alls har jag missförstått något?

Såhär står det exakt, copy paste: "1996 släpps Quake, som snabbt blir en succé. Men det är först i december samma år, med lanseringen av Quakeworld, som det går att spela över nätet."

Med nätet antar jag att dom menar Internet. Att man ansluter sig till en server via Internet istället för lokalt. Det var fullt möjligt när man startade q95.bat istället för quake.exe. För multiplayer användes q95.bat vilket fungerade både lokalt och över Internet, IPX/TCPIP.