Ny Nuc inget trådlös tangentbord funkar.

Permalänk
Medlem

Ny Nuc inget trådlös tangentbord funkar.

Hej har införskaffat en ny Nuc (Nuc6i3syk) och installerat windows 8.1 på den, allt är installerat korrekt ( tror jag inga utropstecken i enhentshanteraren iallfall )

Trådat tng och mus funkar, men har testat 3 olika trådlösa, Logitech k400, ett Plexgear samt ett annat som jag inte kommer ihåg namnet på musen/pad går att röra på men går inte att skriva, samma fel på alla.

Är det för att dom är kopplade i usb3 uttag ? har testat alla lösningar jag hittat online men inget funkar.

Någon som har någon lösning innan jag sliter av mitt hår.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har samma problem med mina NUCar. Har dock kunnat lösa det eftersom jag har USB 2.0 portar på båda. USB3 portarna fungerar det inte med.

Testa att koppla en USB 2.0 hub till en av portarna för att sedan koppla trådlösa sändaren i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag har samma problem med mina NUCar. Har dock kunnat lösa det eftersom jag har USB 2.0 portar på båda. USB3 portarna fungerar det inte med.

Testa att koppla en USB 2.0 hub till en av portarna för att sedan koppla trådlösa sändaren i den.

Tack för tipset, nu funkar logitech k400 vet dock inte hur jag löste det, =S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@plexx: Det är säkert bara tillfälligheter.. Tro inte att det ska vara lätt att få trådlöst tangentbord till en NUC...