Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

bästa skärmarna?

Vilken / vilka tablets har de bästa skärmarna?

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av rippmaster13:

Vilken / vilka tablets har de bästa skärmarna?

troligen dom med högst upplösning ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@Grönahunden:

så enkelt är det inte. ljusstyrka , skärmmaterial (lcd/oled) och finish spelar ju även in. samt färgåtergivning.

funderar på en padda till att ha som digital fotoram.

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

@rippmaster13: Surface och Surface Pro har bra skärmar. Du kan ju kolla t.ex. DisplayMate, iofs. för SP3 men det ger ju en fingervisning. Kanske lite halvdyrt för att användas som fotoram?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@Edge1: aha had no idea, skall googla surface pro.

är det android?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av rippmaster13:

@Grönahunden:

så enkelt är det inte. ljusstyrka , skärmmaterial (lcd/oled) och finish spelar ju även in. samt färgåtergivning.

funderar på en padda till att ha som digital fotoram.

okej vad bra då vet du vad du borde söka efter ? vad får du för svar på prisjämförelsesidorna ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

@rippmaster13: Nej, det är Wintel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2008

Jag har en samsung platta med deras amoled. Så jag är ett stort fan av oled. Funkar väldigt bra på platta!
Skulle jag köpa en platta nu så skulle jag kräva oled.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

@lizzard8:

hittar ingen skärmjämförelse mellan surface pro och tab s2.

jag har en känsla av att tab s2 kan ha bättre skärm iom amoled? Frågan är om typ mediamarkt har båda framme så man kan jämföra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Kikade lite på Samsungs S2. Riktigt högupplöst med riktigt djupa och klara färger.