Permalänk
Medlem

Så härligt. Bara en timma kvar av uppdateringar och sedan kan man börja spela!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cp-Pelle
Den jag laddade ner ifrån FZ gick o installera o allt men det gick som sagt inte att logga in då jag fick "Network error. Server is not responding..."

Gah, min download från FZ är precis klar, hoppas det bara var för dig.

Nämen, har tankat den i 3h och blir jobbigt att tanka en ny från fileplanet.com och köa.

Permalänk

Finns det nåt sätt att ändra instalations katalogen? Hade nog problem när jag skulle instalera AC2, fick partionera om lite för att få platts.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

japp japp. 800 KB/sec från FZ
ArtMan
är det bara FP som hade det där problemet eller har alla det ?

Permalänk

Hur lång tid tog det för er att få ett konto ?

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga att när man äntligen laddat ner allt och installerat så måste man dra en (?) patch på 534mb.. surt..

edit: hmm, det verkar inte riktigt stämma, eller så visar beräknade tiden lite fel.. men nog tar det alldeles tillräckligt lång tid ändå

Permalänk
Medlem

DOH, 2h kvar tills patchen är hemma

Smart som jag var regade jag redan ett station account innan

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Hehe jag har tankat hela från FZ nu och så är skiten koruppt
jag har tankat i ca 7timmar , Fan också

Permalänk

Ni som fått det att funka, hur bar ni er åt?
Jag har installerat det och har version 1.40, men jag kan inte logga in. Jag har ett account på station.com och har en sån där aktiveringskod men kan inte logga in på deras beta sida. Vad ska man göra??

*Edit*
Jag får ett meddelande när jag ska logga in där det står. Error you do not have a planetside subscription. Men det har jag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Ni som fått det att funka, hur bar ni er åt?
Jag har installerat det och har version 1.40, men jag kan inte logga in. Jag har ett account på station.com och har en sån där aktiveringskod men kan inte logga in på deras beta sida. Vad ska man göra??

du skriver ju in ditt station account/pass när du installerat spelet, och då säger den att du inte har nån planetside subscription, så då väljer du subscribe.. då får du skriva in cdkey osv och sedan är det klart, då ska du bara ladda ner patchen på 500mb

Permalänk

Läste på deras forum hur man skulle göra.....

OH YEAH BABY! i got it to work THNX MAN U ROXOR ALOT! and to fix the problem i had all u need to do is register for the beta test completely at
http://planetside.station.sony.com/beta/register.jsp
and get the CDkey were he mentoined earlyer tpe in ur Planetside.station.sony.com account name and password it will say its wrong but hit subscrib then re-enter the same name and pass there (after applying for beta) and it will allow u to enter the CD-key after its confirmed wich it should be like mine was. exit and begin installing the game=) goodluck...so thats the fix lol

OBS kolla så att ni inte skriver fel i lösenordet, höll på att bli galen innan jag fattade att jag hade skrivit o i stället för 0(siffran noll)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

får unknown error när jag försöker logga in. Någon som vet vad det kan bero på?

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem

Har spelat nu i några timmar om kan säga att jag är lite besviken. Men bara lite :). Det laggar dock rätt mycket och då spelar jag på east servern. Bästaserver för oss. Läste att det kan lagga lite mer nu för de gör nåt med servern eller nåt emn annars så var det ganska kul. Spelade som de blågula och vi fick spö som fan :D. Bara jag och två MAX-klädda gubbar var kvar. Inga baser kvar så vi kunde inte respowna som vanligt :). Ska nu testa på annan kontinent där ballansen mellan fraktionerna är bättre.
Om ni får igång det skriv här var ni spelar så kan vi lira tillsammans

Edit: Spelade nu på en annan kontinent och det laggade ingenting! Underbart :). Så var man in en team nu också och det var väldigt roligt tills man blev disconectad eller kanske de tog ner servern...hmmm...

Permalänk
Medlem

Vilken kontinent spelar du på ?

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcE
Vilken kontinent spelar du på ?

Emerald. Heter ArtMan i spelet. Spelas som jag sade innan som NC (de blågula).

Permalänk
Medlem

Spelar med namn Docendo som NC.
Om det blir några stycken swecare som spelar vore det roligt att "teama upp"

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Avstängd

Får leecha det i natt. Kommer att ta ca 7h om det går i 58 kb/s med felia :/

Permalänk

Jag sitter och väntar på att dem ska skicka svar på min "Subscription".
Skickade in den idag, har jag tur kommer den på måndag.

Permalänk
Medlem

Är det typ 100+ personer på samma ställe så blir det ospelbart! Fortfarande ingen europeisk server, dåligt fast det är fin ping från East server om det är under 50 pers som strider. Spelet känns som DeusEx och DeusEx är bara bra i singel player. Ska testa mer nu igen men det verkar inte vara så kul som jag trodde att det skulle bli.
Att flyga är hur löjligt som helst ju. Ingen kännsla i det alls. Battlefield är mycket bättre på den punkten. Alla vapen känns som i DeusEx fast de är lite sämre och inte lika kraftiga.
Lagg gör detta spel verkligen obehaglig.

Permalänk
Medlem

Ubi Soft slänger upp EU server i Amsterdam (tror jag det var) den 23 maj, 19 maj släpps skiten i USA.

Sedan så är det klart man spelar NC

Visa signatur

£$
Niemand kennt den Tod

Permalänk
Medlem

Hmm, jag kan inte resuma från FZ med DAP, då vill den ha lösenord. Står typ at servern är full eller nåt... vad kan jag göra?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Det laggar ohygligt mycket för mig, tråkigt. Sen så gillar jag inte speltypen så hemskt mycket. Det är för segt, kräver ingen riktig aim och framförallt för arcade liknande. Sen gör det inte saken bättre att fov är 80-90 eller ngt annat megaäckligt lågt.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Hmm, jag kan inte resuma från FZ med DAP, då vill den ha lösenord. Står typ at servern är full eller nåt... vad kan jag göra?

Servern är full, försök resuma 10-20gånger tills det funkar.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Jag har börjat köra på den östra servern(emereald), där kör jag som Terran republic blå och,gula till färgen. Heter Battlefield å det skulle va kul och lira squad med några sweclockers, kommer lira hela dan så vråla till om ni ser mig.

*edit, ändrat lite...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Terran är röda och gråa. NC är blåa och gula.

Permalänk

Själv har jag också börjat lira nu, det funkar bra och är jäkligt skojj, men det tog mig ett tag innan jag t.ex. fattade hur jag skulle spendera mina exp-points. Till frågorna:

Nån som har lite tips kanske?

Hur fungerar detta med squads?

Vilken battlerank respektive Commandrank har ni?

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Hedersmedlem

Hur går man upp i Commandrank?

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Fan, hur lång tid tar det att bli beta testare? Signade upp förut, men jag minns inte vad jag hette och massa sånt.

Edit: Jag har en Station.com användare... men när jag försöker logga in så står det att jag inte är en "Planetside Subscriber"...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Tips. Lär er vilka vapen är bra mot vad redan i tränningshallen.
Osynliga gubbar är jobbiga och när man ska försvara en bas så finns det alltid nån som vaktar "Consolen". Nyss befann jag mig i en situation där de som vaktade missade totalt den osynliga gubben. För att inte sånt ska upprepas kan man installera en implantat så man ser osynliga gubbar. Den ska dock bara användas i mindre rum då man kan inte se en längre sträcka med den på och är då mycket sårbar. Första implantat får man vid BR6.

Squad funkar på det viset att man har en commander som säger till var som ska göras. Eller han sätter upp punkter på kartan dit gruppen ska och antingen försvara eller attackera. Ju längre man är commander desto höggre rang får man.

Ett tipps är att ta över baser. Det får man 2500 påäng för aom man befinner sig på basen.

Spelar inte som commander och har Art BR7 och ArtMan BR6. Är faktiskt riktigt kul att både försvara och attackera baser :). Vi var runt 80st och tog några baser i rad. Var skitkul! Märkte att det laggar mycket mindre på vissa öar medan det hackar mer på andra. I den stora striden var minst 100 pers inblandade och det hackade inte så mycket :). Brukar köra med min Lightning hehe och lagra lite extra ammo i bagageluckan :).

Rawis: Är det där man kan välja subscribe eller logg in? isf ska du välja subsribe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Rawis: Är det där man kan välja subscribe eller logg in? isf ska du välja subsribe.

Har tagit subscribe. Men hur lång tid tar det att bli antagen till betan? Typ några veckor eller?

Visa signatur