Permalänk
Medlem

Några minuter ska det ta.. alla blir autoantagna nu.

ArtMan: Vilka öar laggar det lite på ? För mig laggade det skit mkt nyss när jag spelade.. är surt.

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Har tagit subscribe. Men hur lång tid tar det att bli antagen till betan? Typ några veckor eller?

Det ska inte ta tid alls. Det är automatiskt. När exakt står det så? Är det vid Login med de där 3 gubbar till vänster? testa New Account om det inte funkar.

Kommer inte ihåg vilka öardet var. Testa dig fram. Kan tilläga att jag har ADSL från telia.

Permalänk
Medlem

GAH! Har tappat bort cd-keyn man fick när man installerade, måste ha den nu (igen), jävla skit!

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska ha den i e-posten du registrerade ditt fp-konto på.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit
Du ska ha den i e-posten du registrerade ditt fp-konto på.

Ja, och den e-mailen är ett par år gammal, använder inte den, kan inte komma åt den. Har försökt att byta till min nuvarande men den har nån redan registrerat med.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Har kört subscribe två gånger, har inte fått svar på någon av dem och det har gått 2 dar. Tar de inte in mer eller?

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olit
Hur går man upp i Commandrank?

Man är Squad Leader tror jag... när jag var det gick iaf jag upp

Har förresten en "gubbe" (eller tjej då) som heter ZweX och är BR7

Permalänk
Medlem

Ang exp när man tar över en bas så får man inte alls alltid 2500, och man behöver inte alls vara i basen.

Hur mycket experience man får beror på hur många man dödat 10 minuter (tror jag det ska vara..)innan själva "hacket" börjar och hur många man dödar under kommande 15 minuter.
Så det varier hur mycket man får....

Det räcker sedan att man har 1 person i gruppen som väntar i basen, resten kan springa före och ta över något annat.

Visa signatur

£$
Niemand kennt den Tod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabbers
Ang exp när man tar över en bas så får man inte alls alltid 2500, och man behöver inte alls vara i basen.

Hur mycket experience man får beror på hur många man dödat 10 minuter (tror jag det ska vara..)innan själva "hacket" börjar och hur många man dödar under kommande 15 minuter.
Så det varier hur mycket man får....

Det räcker sedan att man har 1 person i gruppen som väntar i basen, resten kan springa före och ta över något annat.

Mmmm...märkte senare att det varierar. Vi hade en jäkla lång strid när vi skulle börja övertagandet av en ny kontinent. Var i team då. Det kom det hela tiden massor med folk och striden om en bas pågick i minst en halvtimma innan vi hade den under kontroll. Vi fick rätt många och fick "bara" 2000.

Måste bara säga att det är skitroligt att vara "stridsingenjör" :). Mitt hela team tog Galaxy till en annan bas medan jag stack till en i närheten som har blivit hackat. När jag kom fram till consolen märkte jag att den vaktades av en max och två gubbar. Hade ingen chans då man hade bara en vanlig assaultrifle och lite minor. Iaf så kom det snart nån dit och började då attackera och dödade en. Var fortfarande omöjligt att gå in där då MAX var kvar. Placerade då snabbt en vanlig mina utanför dörren och en till som man spränger med fjärrkontrollen. Så gick man in och började skjuta. Strategin lyckades och MAX kom utanför dörren. Minan sprängdes och jag använde fjärren för att fullfölja planen :). Sedan var det bara gå in och skjuta den sista gubben och hacka consolen.

Permalänk

Mumma! detta spelet är så roligt, jag har fått min flickvän uppretad flera ggr under denna heljen p.g.a. mitt spelande!

Jag har blivit reaver pilot, och det är fasenmej inte lätt, men man har börjat lära sig, och det är nog det roligaste momentet i spelet...

JAg hade världens dogfajt mot 2 andra reavers, och lyckades faktiskt peppra ned en och krasha in i den andra.... en fin taktik som gav utdelning ;).

Annars så skulle jag avråda er från att satsa på snajpingskills, det är fruktansvärt svårt att snajpa tycker jag, det ärnda man plockar är nybörjarna som inte fattar att man omöjligt kan träffa dem om de strafar eller springer åt nått annat håll än mot en :).

Är uppe i BR6 nu.

En fråga: Har nån försökt att "forgetta" sina skills för att välja nått annat? Fungerar det?

Sedan undrar jag om ni har nått implantat att rekommendera

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
Mumma! detta spelet är så roligt, jag har fått min flickvän uppretad flera ggr under denna heljen p.g.a. mitt spelande!

Jag har blivit reaver pilot, och det är fasenmej inte lätt, men man har börjat lära sig, och det är nog det roligaste momentet i spelet...

JAg hade världens dogfajt mot 2 andra reavers, och lyckades faktiskt peppra ned en och krasha in i den andra.... en fin taktik som gav utdelning ;).

Annars så skulle jag avråda er från att satsa på snajpingskills, det är fruktansvärt svårt att snajpa tycker jag, det ärnda man plockar är nybörjarna som inte fattar att man omöjligt kan träffa dem om de strafar eller springer åt nått annat håll än mot en :).

Är uppe i BR6 nu.

En fråga: Har nån försökt att "forgetta" sina skills för att välja nått annat? Fungerar det?

Sedan undrar jag om ni har nått implantat att rekommendera

Ett Implant att rekommendera är Darklight för att se alla som stealthar. Har retat upp min flickvän en aning också nu faktiskt
Har förbeställt spelet nu iaf!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Uppdaterar spelet nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Ett Implant att rekommendera är Darklight för att se alla som stealthar. Har retat upp min flickvän en aning också nu faktiskt
Har förbeställt spelet nu iaf!

Second wind är annars väldigt bra, den har hjälpt mig många gånger.

Permalänk
Medlem

Jag har testat "glömma" en skill. Då fick man tillbaks skillspåängen. För att glömma special weapons fick man vänta 24 timmar. Alltså man kunde inte glömma nåt annat under dessa 24 timmar eller nåt sånt.

Fan vad jag rättar mig på dessa osynliga skit!

Har testat alla sidor nu och tycker de är alldelles för lika. Alla tre har många vapen av samma typ. Sniper är lika för alla och minst 4 andra vapen. Blev lite irriterad när min Vanu MAX inte ville ladda om trots att man hade 400 ammo kvar. Nu är alla servers nere för ny patch :).

Kan säga att ju högre BR desto svårare att komma ännu högre. Är BR8 nu och det kommer ta några dagars spelande innan man är BR9 :D.

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag som VS och är BR8, börjar bli segt att komma högre nu.
Är det förresten någon mer än jag som spelar som VS?

Permalänk
Hedersmedlem

Br9, Tr, Medium Assault - Reinf. Exo, Dual Cycler MAX. Med i http://www.sardukar.org

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

BR11 TR, Medium Assault, Infiltrator, Advanced Hacker, Reaver Pilot Också med i http://www.sardukar.org som OliT

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Och inte går det segt att gå upp från BR8 eller 9! Skärp er Testa kring 11-12 då blir det tungt!

Visa signatur

Permalänk

Man tjänar ju en hel del på att vara med i en squad märkte jag också. Jag antar att det är så att om någon får experience så får alla i hela squaden samma experience?

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, jag tror att man får lika mycket experience som alla andra, det är skönt när man är i en Squad med 10 pers, det trillar in 100-120 i experience nästan hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så sant OliT, enormt bra med squads, trots att jag ofta måste va i samma squad som du

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej. Ush. Att gå från BR1-BR7,8 är något som skall ske på en gång, så man får lite cert points att sätta ut

Fast...känns inte som jag orkar spela så mycket nu...eftersom betan snart är sluta ändå, lika bra att ladda för full release istället

Visa signatur

£$
Niemand kennt den Tod

Permalänk
Medlem

Måste man installera på C:\ och hur länge kan man spela betan föresten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabbers

Fast...känns inte som jag orkar spela så mycket nu...eftersom betan snart är sluta ändå, lika bra att ladda för full release istället

Hur länge är det kvar av betan, och hur mycket kommer riktiga spelet att kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Hur länge är det kvar av betan, och hur mycket kommer riktiga spelet att kosta?

Retail kommer förmodligen den 20/5.
399kr plus månadskostnad på ca USD:$12

Nu till min åsikt om priset... månadskostnaden förstår jag och är med på, MEN varför det höga inköpspriset??? Skulle vara gratis att tanka ner, vill man nu ha CD´n och tryckt manual så kan det vara värt en hundring.

Jaja, jag kör som VS på Eastern1, heter... buLLit, vore trevligt att teama med någon svensk!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Vore väldigt kul att få spela spelet, men kommer ju inte in på Betan? idiotiska skit... Alla kommer in, men inte jag, varför? har försökt 3 gånger, uppfyller alla kraven... Ja har fått detta mailet "Planetside[R] Beta Application Complete!" Installerat Betan, fått CD-keyn, men sen händer inget? zZz...

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem

När under uppstarten hänger det sig?

Jag hade lite problem med min brandvägg, kanske kan vara något liknande för dig!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Spelet startar, skriver in mitt användarnamn som jag har på station.com. Jag får felmedelandet "Unknown error" och sen händer inget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Wei, tankar patchen nu, klar 50 minuter, för 2 minuter sen stog det 3h Sen ska det testas...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som märkt att betan är stängd? Stod så när jag skulle regga