Permalänk
Medlem

Måste säga att spelet är bra men tyvär så tycker jag inte det håller i längden. Tack och lov att man fick testa det så slipper man betala 400kr. Det dåliga är då att det är som i vissa Vietnam-filmer. Man tog en kulle bara för att lämna tillbaks det till fienden för att sedan försöka ta det igen och så upprepades det. Till skillnad från spelet tog man kullen till slut. I Planetside kan man visst ta hela kontinent men då måste man vakta tre baser på var sin kontinent som länkar till det övertagna kontinentet. Om en av dem faller så kan fienden komma in till det låsta kontinentet igen och ta för sig. Så i längden är spelet meningslös! Tyvär. Jag som hade väntat på spelet i 3år...synd.

Permalänk
Medlem

Men vilka dataspel (särskilt FPS) är inte meningslösa? Quake? UT? CS? Half-Life?
Om du menar att man ska "klara" spelet och att det är en mening i sig så har kanske vissa spel mening, men det ger dem knappast längre livslängd än det här i vilket fall.

Jag håller dock med om att det känns lite drygt att försöka ta en bas när man vet att det aldrig kommer att hålla i längden. De borde sätta in nått system där ett imperium kan "vinna" hela världen och sen så resettas servern.

Dock så kommer det finnas massa statistik om vilket imerium som "vann" (hade flest baser osv) under 1 dag, vecka osv sen, som man kan ha som mål. Sen kan man ju sätta upp egna mål inom sin Outfit, som att idag ska Terran vinna världen osv. Man har inte roligare än man gör sig, precis som med alla andra spel.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Quake, UT och CS spelade man för att det var roligt att slakta andra och bevisa vem som äger :D. Seriösa CS-spelare körde taktiskt med bra teamwork. All det finns i Planetside. Lagkänslan, strategin osv...Om man koordinerar attacker och tar över bas efter bas så kan det bli en underbar spelupplevelse. Men sedan efter en viss antal baser ser man att några av dem är inte dina längre. Så åker man tillbaks och strider där om samma bas. Efter en tid vissar det sig att samma bas är i fienders händer IGEN. Det är då man "tappar lusten" att strida. Man har ju kämpat för en och samma bas flera gånger och ibland var det säkert hårda strider, till ingen nytta alltså. Bryr mig inte om man vinner alla kontinenter eller nåt sånt men har svårt att se påängen med spelet om motivationen sviktar (din "NC" kontinent igår, idag är det Vanu som regerar där ).

Men som sagt Planetside är ingen dålig spel. De som är bara ute efter bra stider och inte bryr som om att värdsdominansen ändras oavbrutet så är Planetside ett nästintill perfekt onlinelir.

I Quake, CS osv fick man påäng/kills. Spelade man i klaner kunde man regga sig på CB och tävla vem var bäst. Sedan så kunde man tävla med sina kompisar på lan. Alla påäng man fick kunde ingen ta ifrån en. I Planetside finns det inga påäng och det är ju bara bra för hela teams då ingen spelar för sin del utan man kör som en hel team. Men vad får teamet då? Inget. Bara en bas som sedan tas över av de andra ändå. Man får ifs erfarenhetspåäng så karaktären kan uppgraderas med bättre vapen mm... Alla vapen kan man dock använda efter bara några timmars speland. Hade varit annorlunda om det fanns ännu bättre vapen om man tex blev lvl20. Detta skulle dock rubba balansen och hela konceptet skulle krasha.

Permalänk
Medlem

Gah, tankade betan för ett par dagar sen, men hade problem eftersom att jag tappade bort cd-keyn man fick av FilePlanet, nu svarade supporten och säger att dom inte tar in flera! Men jag registrerade ju för flera dagar sen ju.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Rawis: Spelar ingen roll. Beta är snart över ändå. Spelet släpps den 20:e. Förresten hur kunde du tappa cd-key? Raderade du emailet direk eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Quake, UT och CS spelade man för att det var roligt att slakta andra och bevisa vem som äger :D. Seriösa CS-spelare körde taktiskt med bra teamwork. All det finns i Planetside. Lagkänslan, strategin osv...Om man koordinerar attacker och tar över bas efter bas så kan det bli en underbar spelupplevelse. Men sedan efter en viss antal baser ser man att några av dem är inte dina längre. Så åker man tillbaks och strider där om samma bas. Efter en tid vissar det sig att samma bas är i fienders händer IGEN. Det är då man "tappar lusten" att strida. Man har ju kämpat för en och samma bas flera gånger och ibland var det säkert hårda strider, till ingen nytta alltså. Bryr mig inte om man vinner alla kontinenter eller nåt sånt men har svårt att se påängen med spelet om motivationen sviktar (din "NC" kontinent igår, idag är det Vanu som regerar där ).

Men som sagt Planetside är ingen dålig spel. De som är bara ute efter bra stider och inte bryr som om att värdsdominansen ändras oavbrutet så är Planetside ett nästintill perfekt onlinelir.

I Quake, CS osv fick man påäng/kills. Spelade man i klaner kunde man regga sig på CB och tävla vem var bäst. Sedan så kunde man tävla med sina kompisar på lan. Alla påäng man fick kunde ingen ta ifrån en. I Planetside finns det inga påäng och det är ju bara bra för hela teams då ingen spelar för sin del utan man kör som en hel team. Men vad får teamet då? Inget. Bara en bas som sedan tas över av de andra ändå. Man får ifs erfarenhetspåäng så karaktären kan uppgraderas med bättre vapen mm... Alla vapen kan man dock använda efter bara några timmars speland. Hade varit annorlunda om det fanns ännu bättre vapen om man tex blev lvl20. Detta skulle dock rubba balansen och hela konceptet skulle krasha.

Joo men vem fan spelar fjortis cs ?? Jävla skitspel

Visa signatur

Over And Out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Bogenhagen-
Joo men vem fan spelar fjortis cs ?? Jävla skitspel

Jag!
jag spelar "fjortis"-cs.
Så får se nu hmm jupp då måste jag vara en fjortis eller hur?

Spelet Counter-strike är kul men inte comunityn.

(jag vill inte starta den oändliga cs diskutionen som jämt dyker upp)

Permalänk
Medlem

Älskar min lilla terran sniper på Emerald :|. Mitt "kill streak" rekord ligger på 7 andra snipers på 3 min och det tog jag igår :D!

Ett jävla kul spel är det men det kan bli ganska mycket lagg ibland och sådant men det är ju beta så det får man ta.

Visa signatur

Scurvy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Jodå, laget får visst poäng. Såkallade Outfit-points. Men det hela är inte riktigt funktionellt för att det är beta. Dessutom kommer mycket mer statestik och rankingar finnas när spelet väl är släppt. Ex. hur många Vanu, NC, Terran du har dödat, vilka sorter de var, fordon osv. Det kommer att finnas listor över vilka outfits (klaner för er andra) som regerar just nu, vilka som har mest poäng, vilka som tog flest kontinenter, baser idag, denna vecka osv. Massor med tävlingsmoment att kämpa om. Precis samma motiveringsmoment som i Quake, CS.

Dessutom så kommer de att uppgradera och lägga till nya saker hela tiden i detta, eftersom det är ett MMOFPS.

Se:
PlanetSide will soon be released, but the development team isn't resting. Check out what's on the horizon for updates and additions to the game!

Here's a peek at what you can expect in the near future for PlanetSide:

New aircraft :
Liberator - a brand new common pool bomber
Lodestar -- a vehicle transport aircraft
New vehicle:
Skyguard -- an anti-aircraft buggy
Platoons: Combine up to three squads to facilitate chat, share XP and organize and command large-scale missions with up to 30 people .
Sanctuary Strikes: Strike at the heart of your enemy. By achieving a "lock" on the three continents connected to an enemy sanctuary, launch attacks via the opened warpgates.
Quarterly Outfit Competitions: Conduct special events featuring structured competitions between outfits. Games like "Capture the Flag" and others can be played.

PlanetSide is a persistent world, constantly changing. Updates like this are made on an ongoing basis, so stay up-to-date with what's to come in regular update reports right here.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

jag gjorde ett konto, men nu när jag försöker logga in så går det inte. står att den inte hittar/finns, mitt konto alltså.
kan jag göra något åt det eller?? är helt säker på att jag skrivit in rätt username och password

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.