Vad gäller med ersättning då grannens son förstörde min tv

Permalänk
Medlem

Har också väldigt svårt att se att en 1 år gammal tv nästan dubblat i värde, teknik har ju en tendens precis som bilar att sjunka som stenar i värde.

Självrisken är det som maximalt borde betalas av grannen om dennes barn varit vårdslöst. Försäkringsbolaget bedömer värdet och ersätter efter det, en likvärdig TV borde i sådana fall vara var den kostar begagnad inte nypris.

Drar liknelse med bil igen som jag själv råkat ut för flera ggr. Självrisken brukar den som vållat skadan stå för, sen att ens egen bil aldrig blir densamma pga skador nästan aldrig till 100% går att fixa är sådant man får leva med. Det vill säga att jag som bilägare går i förlust på att någon backat på min bil.

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Kan du säga vilken modell det var? skulle gärna vilja veta hur 1år gammal teknik är värd det dubbla idag.

Och vart handla du den?

Nog kan det hända. Min laptop jag köpte på black Friday för något åt sen var klart dyrare ett par månader senare även om modellen var samma. Inflation, valutakurs och bara, generell prissättning kan gå både upp och ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Tror vissa missuppfattat OP.

Om han skulle gå och köpa en TV med samma teknik som den som förstördes, så kommer den att kosta mer än 6990 kr då han fick detta i en bättre deal.

Men om han bara får ut 6990 kr utav försäkringsbolaget kommer han aldrig att kunna köpa en TV som är likvärdig den som gick isönder.

Varför skulle han få en sämre TV än den han hade för att någon annan tagit i sönder den, det är inte så att han tänker gå och köpa en TV där tekniken är 5 ggr bättre än den han hade?

Han ber om en likvärdig TV, inte sämre men iheller inte mycket bättre än den som gick sönder.

Det handlar inte om att få mer pengar.

Jag hade en laptop som jag fick betala ett lägre pris för då det var en fyndvara, tror den kostade runt 6999 kr men egentligen var fullpris 10999 kr.

Iallafall efter ett par år gick den sönder, vi hade tecknat en extra teknikförsäkring genom vårat försäkringsbolag som gällde även efter att den vanliga garantin på själva elektroniken gått ut och de gick INTE efter priset utan letade upp en laptop med liknande prestanda och den nya laptopen gick på 7999 kr alltså fick vi ut 1000 kr mer än vad vi betalade för den som gick sönder.

Den billigaste Samsung 55" med 4K jag hittar på prisjakt går för 7990 kr, eftersom OP inte skrivit ner modell kan jag inte jämföra den gamla TVn med den som idag kostar 7990 kr.

Men om han då får ut 6990 kr av försäkringsbolaget så tycker jag grannen bör betala resterande 1000 kr för att kunna köpa ut en Samsung 55" med 4K som idag går för 1000 kr mer än vad OP betalade för sitt "kap" om denna TVn nu rent prestanda/tekniskt är snarlik den förra.

EDIT: @Niklason Vore bra om vi fick reda på modellen på TVn så man kan jämföra med TV apparaterna som finns på marknaden nu för att få tyst på trollen som tror du är ute efter att plocka grannen på pengar eller att du överdriver din TVs värde.

Ponera att TS har denna TV just nu, vilken TV bör han få av försäkringsbolaget i så fall?

Den han har:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=853775

Den han bör få? Det är ju samma serie (8000) som den han har och priset är detsamma, dock är upplösningen 4k.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3614461

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tystochlugn:

Är oerhört intresserad över vilke modell det var. Att hitta en 6990krs tv för ett år sedan som hade funktionerna som en tv för 55" i 12-14k klassen har är oerhört osannolikt.

Jag köpte min 55" 4k för 8k före sommaren och då fick man ge ca 12k+ för de enstaka apparaterna med HDR som fanns hos webbutikerna.

Rätt övertygad om att du övervärderar din TV. Låt grannen stå för självrisken och lämna frågan efter det.

Kan mycket väl vara så att jag övervärderar tvn men det är en Samsung 55" LED-TV UE55JU6075 4K Ultra HD

Och det är inte att jag vill ha mer pengar utan jag vill ha en likvärdig produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Staz:

Ponera att TS har denna TV just nu, vilken TV bör han få av försäkringsbolaget i så fall?

Den han har:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=853775

Den han bör få? Det är ju samma serie (8000) som den han har och priset är detsamma, dock är upplösningen 4k.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3614461

Hade det gått att hitta en likvärdig TV med samma prestanda som är billigare än den han köpte så varför inte?
Det handlar om att ersätta prestanda med liknande prestanda.

Nu har du dock tagit upp en 1920x1080 TV och ställt emot en med 4K, tror man hade kunnat hitta en mycket billigare 1920x1080 med samma/liknande prestanda som 1920x1080 TVn för 38000kr

Vad försäkringsbolaget ger är ju deras avtal mellan dom och OP, vad jag menar är att grannen bör betala mellanskillnaden så OP inte får någonting som är sämre än det han hade.

Låt säga han hade en 55" TV med 4K, men grannen ger han bara pengar för självrisken som då endast räcker till en 55" TV med 1080p.

Vill man göra sig ovän med sina grannar för att man är så snål att man agerar som ett försäkringsbolag som privatperson när ens unge gått och förstört något ja då får man räkna med att det kanske inte blir så trevligt i området framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Kan mycket väl vara så att jag övervärderar tvn men det är en Samsung 55" LED-TV UE55JU6075 4K Ultra HD

Och det är inte att jag vill ha mer pengar utan jag vill ha en likvärdig produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kanske inte kan välja att få en likvärdig produkt, beror helt hur avtalet med försäkringsbolaget ser ut.

https://www.blocket.se/kronoberg/Samsung_UE55JU6075_with_warr...

Där har du en likadan, tror inte jag hade klagat om jag fått igen 7000:- från försäkringsbolaget. Men det är ju alltid en diskussionsfråga om det inte står i klartext vad som gäller.

Även här från en butik (ingen aning hur seriös butik men kanske ger ett hum iaf)
https://www.tvexperten.com/tv/samsung-ue55ju6075-demo

Säg åt grannen att kontakta sitt försäkringsbolag också!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Hade det gått att hitta en likvärdig TV med samma prestanda som är billigare än den han köpte så varför inte?
Det handlar om att ersätta prestanda med liknande prestanda.

Nu har du dock tagit upp en 1920x1080 TV och ställt emot en med 4K, tror man hade kunnat hitta en mycket billigare 1920x1080 med samma/liknande prestanda som 1920x1080 TVn för 38000kr

Vad försäkringsbolaget ger är ju deras avtal mellan dom och OP, vad jag menar är att grannen bör betala mellanskillnaden så OP inte får någonting som är sämre än det han hade.

Låt säga han hade en 55" TV med 4K, men grannen ger han bara pengar för självrisken som då endast räcker till en 55" TV med 1080p.

Vill man göra sig ovän med sina grannar för att man är så snål att man agerar som ett försäkringsbolag som privatperson när ens unge gått och förstört något ja då får man räkna med att det kanske inte blir så trevligt i området framöver.

Jo precis, han borde få något med samma specifikationer/prestanda. Håller med helt och hållet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

bör inte försäkringsbolaget betala ut vad TV'n är värd i handeln idag?

Precis, det är väl marknadsvärde som gäller om det inte står nåt annat i försäkringsavtalet?
Vad det gäller bilar så är det iaf marknadsvärde som gäller.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Ta pengarna och köp den här?
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/55-60tum/sony-kd55xd7...

Har ju HDR tom.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Låt udda vara jämnt. Nästa gång är det ditt barn som välter grannens TV.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Niklason:

Kan mycket väl vara så att jag övervärderar tvn men det är en Samsung 55" LED-TV UE55JU6075 4K Ultra HD

Och det är inte att jag vill ha mer pengar utan jag vill ha en likvärdig produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Länken som @Aeqvist gav dig till TV-experten har samma TV så det verkar ju vara ett givet val.
https://www.tvexperten.com/tv/samsung-ue55ju6075-demo

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=27188&lista=omdomen&s...

Där har du omdömen om butiken och det verkar inte vara något skumt företag.

Om det är just Samsung du vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Vill fortsätta med samsung då jag utnyttjar en del funktioner då jag kan parkoppla min Samsung telefon och min dator till tvn på ett väldigt smidigt sätt som jag tror ej är möjligt med andra märken(kan ha fel)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Kan mycket väl vara så att jag övervärderar tvn men det är en Samsung 55" LED-TV UE55JU6075 4K Ultra HD

Och det är inte att jag vill ha mer pengar utan jag vill ha en likvärdig produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

2015 års modeller: J, 2016 års modeller K

6xxx serien från 2015 mostsvaras av 6xxx serien i år. Till stora delar väldigt lika

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ju6500
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300

Skillnaderna mellan modellerna är små (och 2016 år modell är inte nödvändigtvis bättre på allt, men överlag små skillnader).

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55KU6675XXE/s...

TV UE55KU6675 (böjd variant om man vill ha det, annars likvärdig TV). 8990Kr

6990kr var ett bra pris, och om det inte är rea så är ordinariepriset högre. (Men som alla vet, reorna avlöser varandra).

Så du har en viss poäng. Men inte en 12 000 - 14000 kronors poäng.

Lugnar du dig nån vecka eller två (black friday tex, lär du kunna komma ner till 6990-7900 kr för en 55" Samsung i 6 serien).

Edit: vill du en platt https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/samsung-ue55ku6475uxx...

Också 8900kr (men det verkar inte vara "rea", så skulle gissa att den kan gå för 1000-2000 kr lägre inom kort).

Edit: 14 000 kr ger dig denna (ordinariepris) https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/55-60tum/samsung-ue55...

Och din TV motsvarar INTE 2016 års modell i 8xxx-serien. Även denna lär gå att få billigare inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Är då grannen ersättningskyldig för en motsvarande modell, med andra ord byta ut den eller kommer jag vara tvungen att få betala mellanskillnaden för att jag tidigare gjort ett väldigt bra köp?

Du själv kan kräva vad du vill av grannen, dvs marknadsvärdet av vad det kostar att ersätta skadan med motsvarande produkt.
Enklast är att du skickar fakturan på nya tvn till motparten och han betalar den.
Börjar du blanda in försäkringsbolaget så kommer de tillämpa andra sätt att beräkna värdet på.
Vill han inte betala något så får du gå till tingsrätten med förenklat tvistemål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

2015 års modeller: J, 2016 års modeller K

6xxx serien från 2015 mostsvaras av 6xxx serien i år. Till stora delar väldigt lika

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ju6500
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ku6300

Skillnaderna mellan modellerna är små (och 2016 år modell är inte nödvändigtvis bättre på allt, men överlag små skillnader).

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55KU6675XXE/s...

TV UE55KU6675 (böjd variant om man vill ha det, annars likvärdig TV). 8990Kr

6990kr var ett bra pris, och om det inte är rea så är ordinariepriset högre. (Men som alla vet, reorna avlöser varandra).

Så du har en viss poäng. Men inte en 12 000 - 14000 kronors poäng.

Lugnar du dig nån vecka eller två (black friday tex, lär du kunna komma ner till 6990-7900 kr för en 55" Samsung i 6 serien).

Tack för svaret jag ska nog lugna ner mig lite till den 25:e. Trodde faktiskt att jag hade en 2016 modell och hittade ingen liknande modell i mitt googlande så jag bara sökte på liknande parametrar och det var de tv modellerna jag fick upp!

Blir nog att jag köper mig en 2016 modell och lägger mellanskillnaden själv, eller vad har ni för rekommendationer jag ska ha ögonen öppna efter på black Friday?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så här skriver folksam

C27. Värdering av egendom sker med utgångspunkt från prisläget vid skadetillfället. Har priset
hunnit stiga innan du är klar med dina ersättningsanspråk tar vi hänsyn till detta när det gäller pris-
ändringar inom två månader från skadedagen.

Detta tolkar jag som att om värdet på exakt samma produkt stiger tas det med i beräkningen vid skadan. Men gissar att det då måste vara samma produkt eller den exakta ersättaren om produkten inte finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Du själv kan kräva vad du vill av grannen, dvs marknadsvärdet av vad det kostar att ersätta skadan med motsvarande produkt.
Enklast är att du skickar fakturan på nya tvn till motparten och han betalar den.
Börjar du blanda in försäkringsbolaget så kommer de tillämpa andra sätt att beräkna värdet på.
Vill han inte betala något så får du gå till tingsrätten med förenklat tvistemål.

Vi har en väldigt bra kompisar jag och grannen så jag gör nog det som är bäst för både honom och mig! Jag ville bara rådfråga er pga bristande kunskap!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Ett barn förstörde något, vill man absolut undvika det så skall man inte bjuda in folk i sitt hem.

Gäller det även andra typer av brott, att man får skylla sig själv?

Permalänk
Medlem

Vilket brott har begåtts här menar du? Kan inte se något

Skrivet av Bozzeta:

Gäller det även andra typer av brott, att man får skylla sig själv?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Vad har ni båda för försäkringar? Har någon av er drulle? Har du någon sakförsäkring på TVn?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

bör inte försäkringsbolaget betala ut vad TV'n är värd i handeln idag?

Likvärdig vara, oavsett pris.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Likvärdig vara, oavsett pris.

Hur blir det då om jag vill ha en likvärdig produkt men inte vill köpa från någon hemsida jag aldrig hört talas om. Det finns ju inte någon 2015 modell att få tag på via någon av hemsidorna jag brukar köpa ifrån t.ex netonnet, inet, komplett, webhallen osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Gäller det även andra typer av brott, att man får skylla sig själv?

Du menar alltså på allvar att du anser att ett barn som vistas i ditt hem (med ditt tillstånd) och har sönder något begår ett brott?? Herregud hoppas du aldrig skaffar barn....

Förövrigt gillar jag mina grannar och jag värderar den relationen rätt högt, om de erbjöd sig att betala självrisken (vilket jag tror de skulle göra) så hade jag varit nöjd med det. Att ha bra grannar är värt många tusenlappar...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Du kan stämma din granne.
Men lättast är ju om ggrannen i första hand kontaktar sitt försäkringsbolag och sen du ditt.

Min dotter pajjade en dyr tv för några år sen, den gav pga sitt höga värde en gång i tiden gav ersättning så jag några år senare kunde köpa en bättre tv utan att lägga ut en krona.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Stämma i Sverige är inte detsamma som i t.ex. USA. Räkna med en fet juristnota och eventuell förlust eller förlikning(vilket man förordar och då får du likväl punga ut med din jusristkostnad).

Skrivet av Molotov:

Du kan stämma din granne.
Men lättast är ju om ggrannen i första hand kontaktar sitt försäkringsbolag och sen du ditt.

Min dotter pajjade en dyr tv för några år sen, den gav pga sitt höga värde en gång i tiden gav ersättning så jag några år senare kunde köpa en bättre tv utan att lägga ut en krona.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Hur blir det då om jag vill ha en likvärdig produkt men inte vill köpa från någon hemsida jag aldrig hört talas om. Det finns ju inte någon 2015 modell att få tag på via någon av hemsidorna jag brukar köpa ifrån t.ex netonnet, inet, komplett, webhallen osv..

Skickades från m.sweclockers.com

Likvärdig kan vara årets modell med samma funktionalitet. Likvärdig syftar till specifikationer och inte årsmodell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklason:

Tack för svaret jag ska nog lugna ner mig lite till den 25:e. Trodde faktiskt att jag hade en 2016 modell och hittade ingen liknande modell i mitt googlande så jag bara sökte på liknande parametrar och det var de tv modellerna jag fick upp!

Blir nog att jag köper mig en 2016 modell och lägger mellanskillnaden själv, eller vad har ni för rekommendationer jag ska ha ögonen öppna efter på black Friday?

Skickades från m.sweclockers.com

Var du nöjd med din TV (vilket du verkade vara) så är 2016 års modell (dvs K6xxx) i stort sett likvärdig. Se länkarna i tidigare inlägg. Det finns en massa olika varianter av 6-serien, men det är till största del olika designskillnader.

Hittar du en för ett bra pris på typ blackfriday så får du i princip samma TV, fast med uppdaterade SMART-versioner och HDR (på pappret, fast i realiteten kan inte 6-serien visa HDR som det är tänkt).

Sen är det såklart också möjligt att 7- eller 8-serien kommer gå till bra pris med.

Var dock uppmärksam på att 2016 års modeller från Samsung INTE har något 3,5 mm hörlursuttag (av nån idiotisk anledning). Om det nu är en dealbreaker.

Skrivet av Niklason:

Hur blir det då om jag vill ha en likvärdig produkt men inte vill köpa från någon hemsida jag aldrig hört talas om. Det finns ju inte någon 2015 modell att få tag på via någon av hemsidorna jag brukar köpa ifrån t.ex netonnet, inet, komplett, webhallen osv..

Skickades från m.sweclockers.com

2016 år variant av samma modell är vad som räknas som "likvärdig". Sen lär väl de på försäkringsbolaget knappast ha koll på alla modellbeteckningar, men det är inget "tvång" på att du nödvändigtvis skall leta upp EXAKT samma modell (hade det varit 2014 års modell hade det varit omöjligt att få tag på den...)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Du kan stämma din granne.
Men lättast är ju om ggrannen i första hand kontaktar sitt försäkringsbolag och sen du ditt.

Min dotter pajjade en dyr tv för några år sen, den gav pga sitt höga värde en gång i tiden gav ersättning så jag några år senare kunde köpa en bättre tv utan att lägga ut en krona.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska han upp i rätten för en Tv!? För vilken vinning då? Han förlora mer pengar på det och han kommer förlöjligar sig själv något enormt.

"han hade sönder min tv, så jag stämmer familjen" lol...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Stämma i Sverige är inte detsamma som i t.ex. USA. Räkna med en fet juristnota och eventuell förlust eller förlikning(vilket man förordar och då får du likväl punga ut med din jusristkostnad).

Skrivet av anon190792:

Ska han upp i rätten för en Tv!? För vilken vinning då? Han förlora mer pengar på det och han kommer förlöjligar sig själv något enormt.

"han hade sönder min tv, så jag stämmer familjen" lol...

Jag pratar inte om nån "USA stämning".
Klart man ska få ersättning för sina prylar om nån her sönder dom.
det var mer så jag menade med att stämma.

sätter sig nån emot så är det så man gör.

Sen om man stämmer eller inte är en annan sak, det var därför jag skrev det senare att be dom kontakta sitt försäkringsbolag och sen ts det samma.
Ta inte allt så dramatiskt.
Sen är det inte den som stämmer som står för notan, jo om den stämmer och inte "vinner" men jag kan nog garantera att riserar nån att bli stämd så gör den rätt för sig.
jag har personliga erfarenheter av detta.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Du menar alltså på allvar att du anser att ett barn som vistas i ditt hem (med ditt tillstånd) och har sönder något begår ett brott?? Herregud hoppas du aldrig skaffar barn....

Jag anser ingenting, utan det är upp till rätten att avgöra baserat på den bevisning som läggs fram.
Läs gärna denna artikel där problematiken tas upp.
http://www.dn.se/nyheter/marten-schultz-vem-ska-bara-ansvaret...