Posnord PALL.ETT från MaxGaming

Permalänk
Inaktiv

Posnord PALL.ETT från MaxGaming

Hej,

Ringde till MaxGaming för att höra om dom lämnat in paketet, och dom påstod att dom lämnat in det. Men skyller därefter på att Postnord är väldigt sega med att scanna in paketet. Detta förtvivlar jag inte, jag har ju hört en del om posthanteringen dvs. Kontaktade sedan Postnord för att höra om dom fått paketet, men "Avsändaren har inte ännu lämnat in paketet ännu." (Jag har nu väntat 24 timmar)

Efter att jag kontakar MaxGaming IGEN får jag ett nytt kolli-id från dom eftersom att leveransen skickades från ett externt lager. Detta nämdes inte ens under första kontakten jag hade med dem... inte så konstigt att Postnord inte fått någon försändelse inlämnad på det första kolli-id.

Anledningen till varför jag kontaktade dem var för att statusen ej hade blivit uppdaterad. Tidigare när jag beställt paket brukar det sorteras vid en terminal bara ett par timmar efteråt.

MaxGaming 'lovar' även på deras sida att paket som beställs innan 21a kommer före julafton. Detta är enligt mig inget som dom kan lova, då dom ej heter Postnord. Speciellt inte gällande tyngre paket! Tycker att dom borde klargöra detta mycket tydligare än vad dom gör just nu på sin hemsida.

Har aldrig tidigare haft problem med deras leveranser, men jag har ju heller inte beställt så stora paket.
Någon som har erfarenhet med tyngre paket? Blir det ofta så här?

God jul på er!

Permalänk
Medlem

Postnord fungerar ju knappt en vanlig dag och nu är det jul...
Du får nog paketet med lite tur innan jul

Permalänk
Proffsmoddare

Menar du att du ringde till postnord för att höra hur det går med ditt paket efter en dag i dessa tider?
Inte konstigt att jag fick köplats 75.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen att scannas av i natt. Postnord är lite sega av sig.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Kommer förmodligen att scannas av i natt. Postnord är lite sega av sig.

Om man har tur.

Kontentan av det hela är dock att Postnord rimligtvis har varit och hämtat godset, men det scannas inte innan det ska sorteras.
Så det är till att hålla tummarna, och hoppas på det bästa.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Menar du att du ringde till postnord för att höra hur det går med ditt paket efter en dag i dessa tider?
Inte konstigt att jag fick köplats 75.

Haha, det var det roligaste svaret på länge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av timpelay:

Menar du att du ringde till postnord för att höra hur det går med ditt paket efter en dag i dessa tider?
Inte konstigt att jag fick köplats 75.

När jag ringde till dom fick jag köplats långt över 75, så var glad att du slapp vänta mer en annan fick göra.

Är dessutom väldigt van vid att få mitt paket levererat på allt från några timmar till ett dygn, oftast. Blev också chockad över att statusen inte hade uppdaterats på 24 timmar väntan. Såklart jag är medveten om att leveranser kan bli försenade dock.

Men ville helst diskutera Postnords hantering av större leveranser till dörren.