ESXI 5.5 passthrough USB 3.1 kort köpråd

Permalänk
Avstängd

ESXI 5.5 passthrough USB 3.1 kort köpråd

Hej,

Behöver en USB 3.1 kort för att kunna koppla ihop min andra hårddisk och vill själv klart att det ska gå snabbt så därför så tänkte jag köpa en USB 3.1 kort och undra om denna skulle funka bra?

https://www.inet.se/produkt/5400002/kontrollerkort-pcie-2st-u...

Ska ha denna till https://www.startech.com/se/HDD/Duplikatorer/fristaende-dupli...

Notera att inget är köpt än utan fundera bara än så läge.

Jag har köpt 6 st WD gold 6 TB hårddiskar och ska trycka in dom i server dator dock så måste jag ta bort en annan hårddisk och måste sen tycka in dom nya hårddiskar och sen raid dom sen så ska jag dockningsstation för att kunna föra över det som är i den hårddisken.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Varför inte skjuta det över nätverk från en annan dator istället? Alltså inte via VMwares fetklient/VMware mgmt utan direkt till VMen som datat ska landa på.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Inaktiv

USB pass through är inte supportat av vmware, endast vissa NIC och vissa GFX. Ditt PCI kort måste ha stöd för pass through för att det ska fungera optimalt.

Skulle göra som Micke föreslår och köra det över nätverket istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Micke O:

Varför inte skjuta det över nätverk från en annan dator istället? Alltså inte via VMwares fetklient/VMware mgmt utan direkt till VMen som datat ska landa på.

Har inget SAN än ska köpa detta när jag har mer pengar.

Skrivet av studiox_swe:

USB pass through är inte supportat av vmware, endast vissa NIC och vissa GFX. Ditt PCI kort måste ha stöd för pass through för att det ska fungera optimalt.

Skulle göra som Micke föreslår och köra det över nätverket istället.

Så det kan funka men inte så stabilt? Vet du något kort som funkar bra?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666