Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Netonnet=billigare/sämre kompetens och kundservice.

Inet= dyrare/oslagbar kompetens och kundservice

Var inne på inet i Sisjön förra veckan och skulle köpa en nvme disk, personen i kassan såg ut som ett frågetecken och undrade vad det var för något.

Permalänk
Skrivet av Ipzen:

Kör en liten fuling annars, Plocka ihop alla delarna, med länkar och allting så man kan se prisskillnaden tydligt. , Maila Inet och fråga varför det skiljer såpass mycket, Kanske går de ner i pris

Knappast en 'fuling', snarare lite kreativt förhandlande. Kan väl aldrig vara fult att diskutera pris med någon som säljer en vara?? Var inte så Svensk.

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin:

Då varken du eller de 20 styckna som gillade din kommentar har en aning. Jag beställde grafikkort från Dustin Home och den returnerade jag med en fraktsedel från dustin och behövde då inte betala ett skit. Det var i maj, 2-3 veckor sedan.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Fast det är ju inte mer än rätt, Det är extremt sällsynt att ett moderkort lämnar fabriken med skadad sockel, Så det är inget du skulle kunna reklamera oavsett återförsäljare.

För övrigt tycker jag Inet och Netonnet håller ungefär samma nivå vad gäller serviceärenden och liknande.

Problemet är kanske att saker och ting kommer in på ångerrätten och säljs vidare utan att ha genomgått ett ordentlig funktionstest.

Jag köpte ett nätaggregat från Inet. I tron om att jag var den första ägaren av denna psu åkte jag hem och packade upp den direkt. Ingen skyddsplast någonstans och hade väldigt tydliga tecken på att det blivit typ tappat i ett cementgolv. Själva "metalchassist" var ordentligt tyllknycklagt i ena hörnet. Efter att jag hade installerat det så visade det sig att det var tvärdött.. Gav inte ens tecken på liv.

Tre timmar efter köpet är jag åter i Inets butik på hötorget (där jag köpte det) och reklamerade det utan problem alls. Jag är väldigt tveksam på om jag hade fått det reklamerat om jag hade väntat några dagar.

Samma visa skulle ju kunna hänt med hans moderkort?

Skrivet av M1NT:

Jag har då aldrig känt att jag har köpt en begagnad produkt från Inet till nypris, och alltid har det fungerat väl med serviceärenden, därför handlar jag hellre hos dem. Det är värt att ge några hundralappar mer för trygghetens skull helt enkelt.

Länkade med dig för att visa att ingen går säker

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Själv föredrar jag netonnet alla dagar i veckan om du inte har en inet butik i närheten. Du behöver bara åka in så hjälper de dig 99% av gångerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@Blomkungen:

Då varken du eller de 20 styckna som gillade din kommentar har en aning. Jag beställde grafikkort från Dustin Home och den returnerade jag med en fraktsedel från dustin och behövde då inte betala ett skit. Det var i maj, 2-3 veckor sedan.

Trevligt för dig om dustin väljer att förlora pengar antar jag.

Permalänk
Medlem

Tycker netonet har bra garantier har bla lämnar ett moderkort som slutat funka ett x99 gaming 7 och trots att det utgått ur sortimentet 1.5 år senare fick jag pengarna tillbaka som var ny pris för vad jag gett för det kortet dvs lite över 3k . Och det har jag inte upplevt någon annanstans utan fått ålders avdrag mm

Sen är inet's garantier bra med men i detta fallet klart netonet . Och har dom sen bra priser med så är det ju ännu bättre 😁

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Trevligt för dig om dustin väljer att förlora pengar antar jag.

Dustin har betalt frakten vid ångerrätt så länge jag kan minnas.
Inget de kommer att konka för precis utan en ren service de valt att göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumie:

Problemet är kanske att saker och ting kommer in på ångerrätten och säljs vidare utan att ha genomgått ett ordentlig funktionstest.

Jag köpte ett nätaggregat från Inet. I tron om att jag var den första ägaren av denna psu åkte jag hem och packade upp den direkt. Ingen skyddsplast någonstans och hade väldigt tydliga tecken på att det blivit typ tappat i ett cementgolv. Själva "metalchassist" var ordentligt tyllknycklagt i ena hörnet. Efter att jag hade installerat det så visade det sig att det var tvärdött.. Gav inte ens tecken på liv.

Tre timmar efter köpet är jag åter i Inets butik på hötorget (där jag köpte det) och reklamerade det utan problem alls. Jag är väldigt tveksam på om jag hade fått det reklamerat om jag hade väntat några dagar.

Samma visa skulle ju kunna hänt med hans moderkort?

Länkade med dig för att visa att ingen går säker

Jo, jag förstår att sådant här kan inträffa överallt på alla nivåer. Men tror nog de flesta handlar efter egna erfarenheter. Inte nog med att Netonnet säljer begagnade produkter, de har även tjurskallig attityd. Typiskt boråsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Jo, jag förstår att sådant här kan inträffa överallt på alla nivåer. Men tror nog de flesta handlar efter egna erfarenheter. Inte nog med att Netonnet säljer begagnade produkter, de har även tjurskallig attityd. Typiskt boråsare.

Ja, jag kommer fortsätta handla på Inet i samma utsträckning som nu. Typ 30-40% av mina elektronikköp är därifrån. Ja, typiskt boråsare!

Visa signatur

En ny signatur