Permalänk
Medlem

2 skärmar problem i spel

vet inte om jag har skrivit i rätt forum del men

köpte en benq 144hz som är kopplad i dvi, och används som primär och tänkte använda min gamla benq 120hz som sekundär som är kopplad genom hdmi och går på 60hz, och fick problem i spel, om jag tar overwatch som exempel kunde jag förut ha 250fps med alla settings på högsta. men nu har jag problem att komma över 150 med alla settings på lägsta förutom upplösningen som är 1920x1024, och spelar bara med 1 skärm med fullscreen.

Jag använder ett gtx 1070 så jag tycker inte att det borde vara något problem?
Har provat koppla bort en skärm men problemet är kvar.

väldigt tacksam för svar har sökt hela natten

Permalänk
Bildexpert 📺

@Roppy: Det är inte skärmarna i sig själva som orsakar lägre antal fps, utan det handlar om grafikkortet och konfigurationer därav. Som att grafikkortet nu driver två skärmar samtidigt, ifall jag tolkar din beskrivning rätt.

Permalänk
Medlem

undra, nu när du har 2 skärmar. har du mer fönster öppen på den andra skärmen? type chrome/firefox/mm, webläsare helt enkelt med typ twitch eller annat? eller andra liknande saker?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Nej bara haft öppet aktivitetshanteraren och ett annat övervakningsprogram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanske värt att nämna är att spelet tar nu väldigt mycket cpu ungefär 60-70% har inte kollat på det tidigare när jag körde med 1 skärm. Har också en kompis som har exakt samma problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem men med H1Z1 och tänkte fråga efter tips men provade en sista sak, att köra samma upplösning på båda skärmarna (1680*1050) Spelar med en 144hz och andra skärmen har 60hz. I Spelet kör jag 1920 x 1080 och känns som att spela med bara 1 skärm igång. På den andra skärmen har jag fönster uppe och funkar även att kolla tex twitch utan problem.

Permalänk
Medlem

När jag Lirar CS så har jag två skärmar men när jag ska dra min datormus åt vänster, ingame då så dras jag till min vänstra skärm och muspekaren hamnar på andra skärmen, detta leder till att jag blir urtabbad ur gamet och oftast dör jag pga det, någon som vet en lösning? OBS Det har inte varit några problem innan och då har det funkat felfritt