PCIe-Raiser. Datorn vill inte boota

Permalänk
Avstängd

PCIe-Raiser. Datorn vill inte boota

Tjena! Jag har då köpt ett chassi med en vertikal plats för Grafikkort.

Fick idag hem denna och ivrig som jag var, så kopplade jag in den och la kortet i vertikal position.

Datorn bootade första gången till windows, men det tog tyo 3-4 min innan den gjorde detta... Startade om datorn då jag tänkte att det kanske är något som är fel, och då ville den inte boota alls.

Kom efter någon minut upp "Förbereder Automatisk Reperation, varpå den efter ytterligare några min går till "Datorn diagnostiseras".

där efter bootar den om och samma sak händer igen.

Jag bytte även kylpasta på den (andra gången denna veckan) då den gick lite varmt med gamla kylpastan.

HUrsom, Jag försökte återställa windows, men det gick inte..

Öppnade upp datorn igen, flyttar tillbaka kortet som det satt innan, och nu bootar den precis som vanligt.

Är raisern defekt, eller vad kan ha orsakat problemet?

Den ger även några koder nere i högra hörnet innan den börar Boota.

Exemepl på detta är "9C, B4 samt A2".

inte riktigt hittat vad dessa står för men.. aldrig haft problem trots dessa koder..

Tack på förhand

Edit: Jag har ett helt nytt 1080 AMP! extreme

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Var det inte tal om att använda en riser som hade en extra strömförsörjning på tiden när bitcoin mining var på tapeten, för att inte skada/bränna pciex porten? Kanske nåt relaterat mot sånt, bara en vild gissning.

Permalänk
Avstängd

@holo: Kan väl tänkas vara på den tiden då ett GFX kunde dra lite mer W än vad dagens gör.

Hursom så har jag ännu inte hittat någon direkt lösning på problemet... yeye, det blir vad man gör de till, I guess... skulle dock fortsatt vara fruktansvärt snyggt att lägga det vertikalt i chassit, men men,

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar