Permalänk
Medlem

Vilken telefon

Har en iphone 6 och den är svin dålig har bara 550 MB i minne och har bara 18 bilder och 38 appar. min samsung galaxy alpha var bättr där hade jag 70 appar och dne var inte ens full men iof 2 gb var denna så nu ska jag köpa en annan telfon så jag kan ta filmer. beställda s6 men den är 2 år gammal och går snart ut så kanske man skulle beställa huawie honor 7 med 20 kamera istället och som ostade 2600 mindre dvs 2400 än 3990. det ä väl ett bättre val om man vill ha en telefon att filma med och hatr som sagt var iphone eller ska jag ta samsung a5 som även finns i rosa den kostar samma som S6

Permalänk
Skrivet av Eowyn:

Har en iphone 6 och den är svin dålig har bara 550 MB i minne och har bara 18 bilder och 38 appar. min samsung galaxy alpha var bättr där hade jag 70 appar och dne var inte ens full men iof 2 gb var denna så nu ska jag köpa en annan telfon så jag kan ta filmer. beställda s6 men den är 2 år gammal och går snart ut så kanske man skulle beställa huawie honor 7 med 20 kamera istället och som ostade 2600 mindre dvs 2400 än 3990. det ä väl ett bättre val om man vill ha en telefon att filma med och hatr som sagt var iphone eller ska jag ta samsung a5 som även finns i rosa den kostar samma som S6

köp en oneplus 3t den borde inte bli full av några appar och den är tusen gånger bättre än samsung

Permalänk
Medlem

iPhone 7 128GB har ju en hel del plats, nackdelen är att den kostar som en laptop, men det är ju ett alternativ om du behöver mycket lagring.
Annars kan de flesta android-lurar lägga appar både på intern och extern lagring, som tur är.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sixten9999:

köp en oneplus 3t den borde inte bli full av några appar och den är tusen gånger bättre än samsung

Tusen gånger bättre är väl att ta i, OP3T är billigare och snabbare men skärmen är ingenting jämfört med Samsungs S8, samt att kameran ligger på en annan nivå också. Dessutom när en ny OP telefon kommer ut glöms den andra bort, t.ex. OP2, OPX som kom ut. Ingen av dem har fått Nougat när Samsung S6 Nougat uppdatering redan börjats rulla ut.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk

Köpte en iPhone 7 då jag ville hålla mig till iOS och den har 128GB lagring.

Sen om du väljer att köra android istället så finns det minneskort att ha som tillägg men allt kommer inte spara på den utan bara det som cachas från appar samt bilder/videoklipp m.m.

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Medlem

Om du orkar vänta till Juni så kommer oneplus att lansera sin nya OnePlus 5
http://www.swedroid.se/evan-blass-listar-oneplus-5-specifikat...
Det är iaf den jag väntar på.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sixten9999:

köp en oneplus 3t den borde inte bli full av några appar och den är tusen gånger bättre än samsung

Nu tar du ju i för kung i fosterland, till råga på allt stämmer det inte. OnePlus gör prisvärda telefoner, men den bästa Androiden på marknaden är Samsung Galaxy S8, vare sig man gillar det eller inte.

OnePlus-fanboysen skriver ner varje tråd om telefoner, men bara genom att skrika högst blir något inte mer sant.

Jag hade nog köpt en OnePlus framför en Samsung, men det enbart för att jag har dåligt med pengar just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@RHWarrior: hatar iphone vill bara kunna filma med den jag kan ej filma ska på en massa konsertr och filma en hel del som jag alltid gör hela celine dion konseren

Permalänk
Medlem

@anon99339: för dyr är den. står mellan samsung galaxy s 6 samsung galaxy a5 2017 eller en ny samsung galaxy alpha jag hade som gick sönder. gillade verkligne den men den finns bara i blå ci gul d på misco numera och kostar 5000 trots den är över 2 år gammal. Den kostar mer ön samsung galaxy s6 jag köpte som kostade 3990 kr på net&net! samsung tål ej smäller daska den i sängbordet och den gick sönder men tappade iphonen jag fick av farsan som han fick i present när han gick i pension från sitt jbb och som bara hade 16 gb och mycket sämre än min alph,a fan vad jag fick plats i den hade 8 vr spel och en massa rum spel som 100 doors mm. i iphonen på 16 gb får inte en vr spel plat har 38 appar och den är typ full. sug.

Permalänk
Medlem

@Kriddezor: Ja men den är skit dyr jag som ej är rädd om sakerna ska ej ha sån dyr som får damp och dunkar dem i diskbänken mm

Permalänk
Medlem

@sixten9999: one plus 5 ful baksida

Permalänk
Medlem
Skrivet av sixten9999:

köp en oneplus 3t den borde inte bli full av några appar och den är tusen gånger bättre än samsung

Sluta ljug.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eowyn:

@kazen_90: för dyr är den. står mellan samsung galaxy s 6 samsung galaxy a5 2017 eller en ny samsung galaxy alpha jag hade som gick sönder. gillade verkligne den men den finns bara i blå ci gul d på misco numera och kostar 5000 trots den är över 2 år gammal. Den kostar mer ön samsung galaxy s6 jag köpte som kostade 3990 kr på net&net! samsung tål ej smäller daska den i sängbordet och den gick sönder men tappade iphonen jag fick av farsan som han fick i present när han gick i pension från sitt jbb och som bara hade 16 gb och mycket sämre än min alph,a fan vad jag fick plats i den hade 8 vr spel och en massa rum spel som 100 doors mm. i iphonen på 16 gb får inte en vr spel plat har 38 appar och den är typ full. sug.

Köp s7 så kan du sätta i 256 gig för att spela in konsärer med. Dessutom näst bästa kameran på marknaden. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3499389 4500 kr kostar de nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

@KingCobra: en på youtube som demonstrera samsung galaxy 5 2017 sa iallafall man skulle köpa en liknande telefon som var samsung flaggskepp istället för den då menar han alltås s6 för den är likadan har internminne på 32 gb och kamera på 16 gb. vill ha ny samsung galaxy alpha men hittar ej en svart utan bara blå på misco. den finnas bara på denna sida dels inte elgiganten eller net&net har den dvs vanlig butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bmannu:

Om du orkar vänta till Juni så kommer oneplus att lansera sin nya OnePlus 5
http://www.swedroid.se/evan-blass-listar-oneplus-5-specifikat...
Det är iaf den jag väntar på.

Väntar också på Oneplus 5. Undra hur den kommer prestera. Har själv 1an och är grymt nöjd.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag förstår bara inte varför företag väljer o använda mono högtalare nu mera.. Vi började liksom ha 2 front högtalare ett tag, därefter gick företagen tillbaka i tiden..

Jag personligen har ögonen på en Honor 8 i blå färg, vilket jag tycker är riktigt snygg, kanske t.o.m. den snyggaste telefonen jag sett på ett bra tag Men det är inget "Flagship" om det är det du är ute efter. Men som många säger, OP5 ser riktigt nice ut ändå

Permalänk

Att filma är ju faktiskt iphones bäst på, framförallt 7:an filmar väldigt väldigt bra. Tar man mycket kort skulle jag dock rekomendera samsung s7/s8.

Något viktigt du bör tänka på är att inte fokusera så mycket på hur många megapixel en kamera har. Finns kameror med 8 megapixel som slår kameror med 20 megapixel.

Finns massor om information på internet och framförallt youtube. Tror det kan hjälpa dig mer än oss här på sweC.

Men en ganska billig telefon är ju oneplus 3t som ändå presterar nästan som "high end" modeller.