Intel: "Epyc är bara fyra ihoplimmade kretsar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

K-modeller säljs därför att man har möjligheten att överklocka.
Vänd på det hela och se om du kan hitta något uttalande där intel uttryckligen säger att man ska/bör överklocka K-modeller.

Nej det har du ju rätt i, kommer nog inte hitta ett sånt påstående. Man säger ju i princip bara: supports oc, at your own risk eller nåt. Har ingen kartong till en CPU till hands just nu. All överklockning sker ju på egen risk, det ska man ju alltid vara medveten om.
Jag vet dock inte på rak arm om amd eller Intel gjort såna här rekommendationer tidigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Du kanske har missat bulldozer, allt var guld och gröna skogar innan lansering, sedan var det mest en massa sly. Har haft en sådan octa själv. På pappret bra, utförandet sämre.
https://www.theregister.co.uk/2015/11/06/amd_sued_cores/

jag förstår inte vad du prata om nu heller, drar du in bulldozer nu också är det relevant till detta
Vad har bulldozer med detta att göra? vi vet ju att ryzen fungerar bra.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nej det har du ju rätt i, kommer nog inte hitta ett sånt påstående. All överklockning sker ju på egen risk, det ska man ju alltid vara medveten om.
Jag vet dock inte på rak arm om amd eller Intel gjort såna här rekommendationer tidigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har säkerligen skett från båda företagen vid tillfällen där konsumenter har upplevt någon form av problem i samband med överklockning. Men precis som du så kan jag inte komma ihåg något specifikt uttalande från vare sig intel eller amd.
Dock anser jag att folk drar på för stora växlar med just 7700k uttalandet. För på vilket sätt skiljer sig det uttalandet från vad amd säger i disclaimern till ryzen master? https://www.amd.com/system/files/2017-03/AMD-Ryzen-Processor-...

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Men snälla ni i tråden, det kallas säljsnack, menar ni att ni aldrig sett detta innan? Jag kan tycka att det till mångt och mycket stämmer dessutom. AMD har ju ett långt förhållande till "klipp och klistra" med sina CPU:er, inte särskilt framgångsrikt alla gånger heller.

Huuu... När då?
Förutom nu då...

Intel har ju historiskt limmat ihop CPU'er med externt Cache minne, CPU'er med CPU'er o.s.v.
Då även med CPU <> CPU kommunikation som nära på var obefintlig.

Var ju vad dom lyckades med för att möta AMD's första "riktiga" 2 kärniga.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enity:

Det har säkerligen skett från båda företagen vid tillfällen där konsumenter har upplevt någon form av problem i samband med överklockning. Men precis som du så kan jag inte komma ihåg något specifikt uttalande från vare sig intel eller amd.
Dock anser jag att folk drar på för stora växlar med just 7700k uttalandet. För på vilket sätt skiljer sig det uttalandet från vad amd säger i disclaimern till ryzen master? https://www.amd.com/system/files/2017-03/AMD-Ryzen-Processor-...

Hmm, I see your point. Var inte min mening att dra alla 7700k över en kam för dom som tog det så. Var mer ett sidospår jag kom in på, och precis som du säger så är det ju uppförstorat då ingen heller vet exakt hur många som drabbats av problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte x570 Aorus pro, Ryzen 5900x, Asus rtx 3080 tuf OC, Corsair mp600 1TB, Fractal design ion 860 platinum, 32GB g skill 3600mhz, Phanteks p500a case.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Hade någon kommit till det företag där jag jobbar och visat mig den sliden i ett förslag till uppgraderingar i någon av våra serverhallar hade jag sagt till honom att gå hem och kontaktat AMD istället.

Du kommer säkert att få se den

Kör hårt, säg det till dom

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

En EPYsC skitstorm?

Ja alltså... Först kokheta 7700K som man "inte bör överklocka", och sedan alla tveksamheter med X299... Det känns inte riktigt som om Intel har fog för att låta glappkäften gå, men de gör det lik förbannat. Så tramsigt av dem.

haha epysc skitstorm borde jag tänkte på själv

Nä fram stressade produkter som 299x och 7700k med värmeproblem borde ge en singnal att fan kanske är dags att tänka innan man agerar och Intels strategi har alltid varit att mjölka absolut max och skiter helt i konsumenterna mutar företag och köper test och hotar företag och har haft en jävligt svinig strategi som inte fungerar idag för amd är för starka

Ett sånt utspel är bara ren desperation för intel prismässigt inte kan slå amds prestanda så dom borde lägga energin på att fixa en riktig cpu och hålla käften tills dom kan leverera och håller med det är bara jävla trams från Intels sida och sandlåde nivå på det hela

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag älskar min ryzen. Hoppas det går bra för AMD med sin server cpu med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja, fast värmen blir ju en indirekt effekt. Den blir ju varmare än övriga modeller. Det skulle dom ju aldrig säga rakt ut, får ta tillbaka mitt statement ang det.
Men då vänder vi på frågan, varför säljer dom en K modell som man inte ska OC?

Skickades från m.sweclockers.com

Det går alldeles utmärkt att överklocka 7700K. Blir den varm? Ja upp emot 85 grader med en äldre Noctua NH-U12P vid överklockning till 4.9GHz. Är det ett problem? Inte enligt Intel och allt är stabilt. En storm i ett vattenglas givetvis som alltid på Internet.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

haha epysc skitstorm borde jag tänkte på själv

Nä fram stressade produkter som 299x och 7700k med värmeproblem borde ge en singnal att fan kanske är dags att tänka innan man agerar och Intels strategi har alltid varit att mjölka absolut max och skiter helt i konsumenterna mutar företag och köper test och hotar företag och har haft en jävligt svinig strategi som inte fungerar idag för amd är för starka

Ett sånt utspel är bara ren desperation för intel prismässigt inte kan slå amds prestanda så dom borde lägga energin på att fixa en riktig cpu och hålla käften tills dom kan leverera och håller med det är bara jävla trams från Intels sida och sandlåde nivå på det hela

Ja alltså, det här blir mer och mer konstigt ju mer jag tänker på det.

Intel har i det närmaste total dominans och helt OK produkter, så att de kör med trash-talk måste ju betyda att de tror att AMD kommer ta en signifikant marknadsandel som den egna produktportföljen i sig inte klarar av att kontra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Det går alldeles utmärkt att överklocka 7700K. Blir den varm? Ja upp emot 85 grader med en äldre Noctua NH-U12P vid överklockning till 4.9GHz. Är det ett problem? Inte enligt Intel och allt är stabilt. En storm i ett vattenglas givetvis som alltid på Internet.

Sa inte heller att det inte gick, även om jag ser i efterhand att vissa uppfattade det som så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Tror man kan sammanfatta det med bara en bild

http://i67.tinypic.com/2vb4e1j.jpg

Det är ju inte första gången något liknande skulle hända. IBM är inte precis störst på PC längre.

Permalänk
Medlem

Komiskt hur folk tror att Intel på något sätt ska gå under plötsligt för att AMD för en gång skull lyckades komma med något som faktiskt duger!

Knappast smutskastning, AMD är precis lika löjliga dom se bara när de posta Linus video patetisk i mina ögon efter att vart bokstavligen värdelösa i flera år eller fortfarande är egentligen!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Komiskt hur folk tror att Intel på något sätt ska gå under plötsligt för att AMD för en gång skull lyckades komma med något som faktiskt duger!

Knappast smutskastning, AMD är precis lika löjliga dom se bara när de posta Linus video patetisk i mina ögon efter att vart bokstavligen värdelösa i flera år eller fortfarande är egentligen!

ingen tror att intel ska gå under jag undrar vart får du det infrån, det förstår jag inte.
Det var ju en bra video linus gjorde och hade bra förklaringar inget som AMD gjorde själva.
Jag funderar undrar över är varför du så agressiv och tycker AMD är värdelösa det är väll bra de konkurera mot intel så vi får bättre priser och intel tvingas att komma med bättre saker till oss, vi vill att båda ska komma med bra saker det gynnar bara oss. det Komiska här är du som bara kasta iväg saker, vi tycker bara det är roligt att de hoppa på AMD nämner de på de sätt de gör. vi kanske var fel men jag

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

7700K är ett dålig val om du ska koka ägg. Glöm inte energiprincipen, så gott som all effekt som CPUn drar blir till värme. 7700K är bara dålig på att leda värmen från kärnorna till heatspreadern. Ska du koka ägg så vill du ha en CPU som drar mycket ström istället, som t.ex. en 7900X och troligtvis Threadripper också. Men jag skulle nog rekommendera en äggkokare istället.

Jag skulle påstå att nästan vilken CPU som helst fungerar. Vitan stelnar vid 60 grader, gulan vid 65, så för den som vill skulle det gå att köra en vattenkylningsslinga som tillagar ägg.
Jag håller dock med dig, ägg-kokare gör jobbet bättre.

Skrivet av Itasha:

Hade någon kommit till det företag där jag jobbar och visat mig den sliden i ett förslag till uppgraderingar i någon av våra serverhallar hade jag sagt till honom att gå hem och kontaktat AMD istället.

Väljer du infrastruktur baserat på vilken powerpoint presentation någon säljare visar dig?

Skrivet av jOnÄTÄn:

De som köper servrar är väl insatta i hårdvara och gör inte köp baserat på sånthär?Och deras chefer bryr sig väl bara om att det ska vara så billigt de kan komma undan med så länge det fungerar problemfritt?
Jag har noll koll på hur det går till med sånt här dock.

Nu beror det vällite på vad vi pratar för typ av "server", men de flesta större inköp baserar sig inte överhuvudtaget på vilken tillverkare som får leverera CPU'n. Man vänder sig till en, eller flera leverantörer med en kravspec för vad man vill ha serverparken till, och sitter och väntar på offerter som specificerar serviceavtal, kostnader, och garantier för att hårdvaran som säljs in faktiskt klarar av att göra jobbet man behöver ha den till.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Men säg att avtalet var. Ni får 35% rabatt på alla intel processorer ni köper så länge ni inte erbjuder datorer med AMD processorer.

Jag ser egentligen inte problemet. Jag kan uppnå exakt samma effekt genom att erbjuda 35% rabatt, om ni köper x antal CPU'er, där X är 95% av den förväntade försäljningen. Dell, HP, osv skapar inte dubbel infrastruktur, med alla moderkort och skit som ska till, för de sista 5%'en av sina produkter.
Att erbjuda storkunder rabatt är standard förfaringssätt, och att man diskuterar hur stor del av den totala försäljningen en viss produkt förväntas vara, hör till det vanliga i sådana diskussioner. Hela vitsen med att erbjuda rabatter baserade på hur mycket man handlar är, och har alltid varit, att försöka knuffa ut konkurrenterna.
Det är inte rabattsystemet som är problemet. Intel har helt enkelt tillåtits bli för dominerande.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Nu var väl Intels rabatt förenade med kravet att AMD inte skulle finnas i sortimentet hos återförsäljare?

Det är en muta.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Till alla er som bölar om hur varm 7700K blir:

133 BCLK * 39x = 5187MHz, Kryonaut Conductonaut.
CPU-Z: https://valid.x86.fr/1qy52y
Kör den så 24/7.

EDIT: Deliddad? Japp! https://imgur.com/a/bXuyz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Tror man kan sammanfatta det med bara en bild

http://i67.tinypic.com/2vb4e1j.jpg

Bilden är faktiskt inte korrekt för där är länkar diagonalt också.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SSIV:

Till alla er som bölar om hur varm 7700K blir:
https://i.imgur.com/zYWhaLE.png
133 BCLK * 39x = 5187MHz, Kryonaut Conductonaut.
CPU-Z: https://valid.x86.fr/1qy52y
Kör den så 24/7.

Grattis!
Du har haft tur i silikonlotteriet.
Alla är inte lika lyckligt lottade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSIV:

Till alla er som bölar om hur varm 7700K blir:
https://i.imgur.com/zYWhaLE.png
133 BCLK * 39x = 5187MHz, Kryonaut Conductonaut.
CPU-Z: https://valid.x86.fr/1qy52y
Kör den så 24/7.

Jättefina siffror, dock vet säkert du också att dessa saker varierar mellan olika chip. Du gav ingen info om din är deliddad eller ej heller.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Oj ojoj, nu är FUD-maskinen i full gång. "oohh ahhh, dom där, där borta, dom fungerar inte som våra prylar, så akta dig!"

Men var har jag hört det där med ihoplimat förr? Jo, det var självaste AMD som muttrade något liknande när Core 2 quad kom. Skillnaden är att front side bus på den tiden var en seriös flaskhals medan infinity fabric är mycket bra. Det var inte heller första gången som Intel "limmade". Redan med Pentium Pro då de inte kunde få till cashen på annat vis. Mig veterligen var det en bra lösning då alternativet var att ha cashen på moderkortet vilket skulle göra den mycket slöare.

Skrivet av Söderbäck:

Intel har väl teknik och utvecklingsbudget nog att de borde kunna konkurrera med bra produkter i stället för trash talkning?

Eller ja, det gör de väl säkert. Blir bara lite "underwhelmed" av approachen.

Det vill dem inte, de vill ha sina marginaler.

Skrivet av Dunde:

Men snälla ni i tråden, det kallas säljsnack, menar ni att ni aldrig sett detta innan? Jag kan tycka att det till mångt och mycket stämmer dessutom. AMD har ju ett långt förhållande till "klipp och klistra" med sina CPU:er, inte särskilt framgångsrikt alla gånger heller.

Nej, det kallas FUD. De pratar i vaga termer nedlåtande om en annorlunda produkt från en annorlunda tillverkare som de underförstått menar inte går att lita på trots att prestandasiffror och leveranser talar sitt tydliga språk.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad är det för folk denna typen av "reklam" riktas mot? De som köper servrar är väl insatta i hårdvara och gör inte köp baserat på sånthär?Och deras chefer bryr sig väl bara om att det ska vara så billigt de kan komma undan med så länge det fungerar problemfritt?
Jag har noll koll på hur det går till med sånt här dock.

Redan Pentium D som typ var två st Pentium 4 http://www.tomshardware.com/reviews/65-nm-pentium-d-900s-comi...

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Ännu värre med andra ord

Skrivet av Pepsin:

Visst AMD visar t.ex. gärna benchmarks när de vinner mot Intels processorer, men att använda ord som "hoplimmad" eller antyda att AMD bara tagit en desktop-krets och stoppat i sina serverprodukter är ren pajkastning och framstår mest som barnsligt. Skulle AMD sjunka till samma nivå skulle de göra sig lustiga över tandkrämen Intel trycker in mellan heatspreader och die, eller kritisera 7740X för att den stänger av typ 80% av de funktioner man betalar för med X299...

När det gäller att "limma ihop" är det faktiskt Intel som har mest erfarenhet av det. Först med sina dual core:
http://images.hardwarezone.com/upload/files/2010/06/3d26b232e5.jpg

Och sedan med Core 2 Quad:
https://tpucdn.com/cpudb/images/cpus/1387.jpg

Skillnaden nu är att AMD utvecklat en höghastighetslänk (Infinity Fabric) för kommunikation mellan chippen, medan Intel använde den betydligt långsammare FSB:n.

Som sagt var redan Pentium Pro en MCM.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Intel mcgregor?

Haltande jämförelse, skulle nog snarare likna Intel vid Maywheater..
Conor med mindre trashtalk

Får hoppas på ett "Sorry Intel, we'll go again, we'll go again" från AMD på något år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Grattis!
Du har haft tur i silikonlotteriet.
Alla är inte lika lyckligt lottade.

Är 4.8 till 4.9 dåligt för där lär >90% av alla 7700K hamna med vettig kylning. Var hamnar din Ryzen?

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyprus:

Är 4.8 till 4.9 dåligt för där lär >90% av alla 7700K hamna med vettig kylning. Var hamnar din Ryzen?

saltig för att du bara har 4 kärnor ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Är 4.8 till 4.9 dåligt för där lär >90% av alla 7700K hamna med vettig kylning. Var hamnar din Ryzen?

är det en tävling? förstår inte varför du måste nämna Ryzen ?

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

saltig för att du bara har 4 kärnor ?

Ja, jag får ta en kaffepaus ibland

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag såg svart.

#Intel

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

är det en tävling? förstår inte varför du måste nämna Ryzen ?

Ledsen, men hela tråden handlar egentligen om Ryzen.
Och ja, överklockning är för entusiaster som tänder på att ett chip är snabbare - så ja det är en tävling.

Trött på att Ryzen har sämre singeltrådprestanda? Gör som @_Merc_ vrid upp RAM:et till 3333MHz, klocka CPU:n, kittla BCLK:en och slicka på Nätaggregatet. Gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SSIV:

Ledsen, men hela tråden handlar egentligen om Ryzen.
Och ja, överklockning är för entusiaster som tänder på att ett chip är snabbare - så ja det är en tävling.

Trött på att Ryzen har sämre singeltrådprestanda? Gör som @_Merc_ vrid upp RAM:et till 3333MHz, klocka CPU:n, kittla BCLK:en och slicka på Nätaggregatet. Gör det.

Förvirrad?

För din info, Det här är nyhetskommentarstråden till nyheten
Intel: "Epyc är bara fyra ihoplimmade kretsar"

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”