Grafik drivers problem

Permalänk
Medlem

Grafik drivers problem

Jag har ett probelm med mitt grafikkort.problemet uppkom efter att ja hade uppdaterat min dator med ny processor,moderkort,nätagg och ramminne.

krafikkortet köpte ja nytt lite tidigare.

problemet ja har är att skärmen slocknar och allt hänger sig. sen kommer de upp ett meddelande nere i högra hörnet. där de står grafikrdrivrutiner Nvidia windows Karnel mode driver versioner 385.41 har slutat svara.
har provat massa olika drivrutiner. har försökt med olika GPU Tweek program och ställt upp å ner volten och allt man kan ställa in med olika resultat. men de slutar alltid med att skärmen slocknar och meddelande kommer upp att mina drivers har slutat svara.

har försökt läsa runt lite nu men orkar inte leta mer. så ja undrar om någon här har samma problem eller om de blir bättre om man byter kort. kortet ja har nu är ASUS GeForce GTX 660 2GB. moderkort är gigabyte GA-z97X-GAMING3.

Permalänk
Medlem

Ser att ditt moderkort har olika versioner som rev 1 ? Vad har du?

Du måste kolla det noga och sedan hämta chipsets drivrutiner på din moderkorttillverkares hemsida. Evetuellt kan det även vara bra att uppdatera BIOS men prova först med chipsetdrivutinerna.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZankaMan:

Jag har ett probelm med mitt grafikkort.problemet uppkom efter att ja hade uppdaterat min dator med ny processor,moderkort,nätagg och ramminne.

krafikkortet köpte ja nytt lite tidigare.

problemet ja har är att skärmen slocknar och allt hänger sig. sen kommer de upp ett meddelande nere i högra hörnet. där de står grafikrdrivrutiner Nvidia windows Karnel mode driver versioner 385.41 har slutat svara.
har provat massa olika drivrutiner. har försökt med olika GPU Tweek program och ställt upp å ner volten och allt man kan ställa in med olika resultat. men de slutar alltid med att skärmen slocknar och meddelande kommer upp att mina drivers har slutat svara.

har försökt läsa runt lite nu men orkar inte leta mer. så ja undrar om någon här har samma problem eller om de blir bättre om man byter kort. kortet ja har nu är ASUS GeForce GTX 660 2GB. moderkort är gigabyte GA-z97X-GAMING3.

Har du ominstallerat windows ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperbol:

Har du ominstallerat windows ?

De va den första åtgärden. Och har väl gjort de ett antal gånger under processen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Ser att ditt moderkort har olika versioner som rev 1 ? Vad har du?

Du måste kolla det noga och sedan hämta chipsets drivrutiner på din moderkorttillverkares hemsida. Evetuellt kan det även vara bra att uppdatera BIOS men prova först med chipsetdrivutinerna.

Det är rev 1,1. jag prövade med dom. de funkade till en början. sen när ja skulle spela dagen efter så va problemet tillbaka.
provade att i enhetshanteraren avinstallera drivrutinerna till grafikkortet helt. och hämta hem nya. samma sak där. funkade direkt efter att de va gjort men när ja startat om datorn en gång till så kommer felet tillbaka.
läste att någon hade gjort så och installerat drivrutinerna med cd:n som kom med kortet. och ja hade inga problem med detta fel när ja installerade kortet första gången. dom kom när ja hade köpt nytt moderkort, nätagg ram minne och processor.men då hade ja inte kvar min cd till grafikkortet.

ja är ingen super nörd så för mig låter de lite risky att gå in å muppa med bios:ar och sådant. men ja problemet kommer ju tillbaka efter varje omstart efter en åtgärd.