Går knappt att kolla på youtube med dessa videoproblem

Permalänk
Medlem

Går knappt att kolla på youtube med dessa videoproblem

Trots hyfsad hårdvara kan jag knappt kolla på youtube i varken Firefox eller Chrome utan att det blir som på bilderna längre ner oavsett om jag kollar på 144p eller 1080p.
Jag trodde först att det var drivrutinproblem så jag har gjort en ren ominstallation av grafikdrivruterna utan resultat, windows är uppdaterat med senaste patcherna också, vad kan jag ta mig till?

Den hårdvara jag har är 32gb ram, i5 4670k, GTX 1070, SSD och jag kör Windows 10.
Mvh

Permalänk
Medlem

Har provat formatera idag igen men det är samma sak både i Chrome och Firefox.. kan man stänga av maskinvaruacceleration i html5 spelaren tro? Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till ><

Permalänk
Medlem

Om du har ett inbyggt grafikkort kan den använda det istället för det dedikerade. Försök ändra i grafikinställningarna.

Permalänk
Medlem

@Awsed123
Har du prova andra streaming sajter, får du samma affekter då?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@Awsed123
Har du prova andra streaming sajter, får du samma affekter då?

Det blir bara så på youtube konstigt nog. Viaplay, netflix, vimeo etc funkar bra

Permalänk
Bildexpert 📺

Tog bort två inlägg. Ifall man råkar ut för tramsinlägg i trådar, ignorera och anmäl istället. Samma mynt fungerar inte.