Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

*Tråd utbruten från Dagens fynd - Diskussionstråden* /moderator

Billiga grafikkort från Wish

Det som gör korten billiga är att Wish sen en tid tillbaka skickade ut rabattkoder till nyregistrerade medlemmar där man fick 50% rabatt vid sitt första köp. Dessa koder består dock utav endast gemener och lägger man några minuter på att ändra lite på en använd kod (brukar räcka att byta ut de tre sista bokstäverna) löser man ganska snabbt en unik 50% rabattkod för eget bruk.

Exempelvis hade min vän nyttjat kod jntrfft. Jag ändrade de tre sista bokstäverna några gånger tills jag kom fram till jntrddp och med denna kod kunde jag också erhålla 50% rabatt.

Restriktionerna:

  1. Det måste vara ett nyregistrerat konto - du får inte ha handlat via Wish på kontot tidigare.

  2. Koden måste registreras via en mobil enhet (iOS/Android) i deras app.

  3. På vissa väldigt dyra produkter blir det ofta en bugg som gör att man ändå inte får 50% rabatt även om det står så. (Detta ser man tydligt om man lagt produkten i varukorgen och går till kassan).

Kortet jag köpte: Colorful IGAME GTX1080Ti Vulcan AD

Dold text

Totalpris inkl. frakt: 4 129,00 kr

Dold text

Kortet är testat i spel samt stresstestat i ca 30min, ingen form av coilwhine eller andra problem. Även benchmarkat; presterar som motsvarande 1080Ti från MSI.

Mitt kort "fastnade" inte i tullen och jag betalade inga extra avgifter, skulle så bli fallet är det dock inte någon tullavgift utan bara moms och slutsumman hade därmed stannat på ~5 126 kr (vilket fortfarande hade varit rejält mycket billigare än att köpa i Sverige, därav tog jag risken).

Jag beställde först efter att två av mina vänner gjort det och fått sina kort. Ingen av dem fick heller betala moms eller andra avgifter.

Gällande garanti osv. vet ärligt talat ingen utav oss ifall det finns någon sådan, men för 4k kunde vi leva med att vara utan. I skrivande stund är jag medveten om sex liknande beställningar där ingen haft problem på något sätt med sitt kort.

Finns även GTX 1070 att beställa väldigt billigt, runt 2 000:- med rabattkod.

Gällande frakt och leveranstid så hade försäljaren accepterat min order 9/10 och kortet landade på mitt lokala postombud idag 16/10. Stod i Wish-appen att förväntad leverans var mellan 2/11 - 4/12, men det gick alltså extremt mycket fortare än så. Visst, jag kan ha haft tur, men samma sak gällde för de ovannämnda vännernas leveranser.

Glatt shoppande mina vänner!
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Billiga grafikkort från Wish

Det som gör korten billiga är att Wish sen en tid tillbaka skickade ut rabattkoder till nyregistrerade medlemmar där man fick 50% rabatt vid sitt första köp. Dessa koder består dock utav endast gemener och lägger man några minuter på att ändra lite på en använd kod (brukar räcka att byta ut de tre sista bokstäverna) löser man ganska snabbt en unik 50% rabattkod för eget bruk.

Exempelvis hade min vän nyttjat kod jntrfft. Jag ändrade de tre sista bokstäverna några gånger tills jag kom fram till jntrddp och med denna kod kunde jag också erhålla 50% rabatt.

Restriktionerna:

  1. Det måste vara ett nyregistrerat konto - du får inte ha handlat via Wish på kontot tidigare.

  2. Koden måste registreras via en mobil enhet (iOS/Android) i deras app.

  3. På vissa väldigt dyra produkter blir det ofta en bugg som gör att man ändå inte får 50% rabatt även om det står så. (Detta ser man tydligt om man lagt produkten i varukorgen och går till kassan).

Kortet jag köpte: Colorful IGAME GTX1080Ti Vulcan AD

Totalpris inkl. frakt: 4 129,00 kr

Kortet är testat i spel samt stresstestat i ca 30min, ingen form av coilwhine eller andra problem. Även benchmarkat; presterar som motsvarande 1080Ti från MSI.

Mitt kort "fastnade" inte i tullen och jag betalade inga extra avgifter, skulle så bli fallet är det dock inte någon tullavgift utan bara moms och slutsumman hade därmed stannat på ~5 126 kr (vilket fortfarande hade varit rejält mycket billigare än att köpa i Sverige, därav tog jag risken).

Jag beställde först efter att två av mina vänner gjort det och fått sina kort. Ingen av dem fick heller betala moms eller andra avgifter.

Gällande garanti osv. vet ärligt talat ingen utav oss ifall det finns någon sådan, men för 4k kunde vi leva med att vara utan. I skrivande stund är jag medveten om sex liknande beställningar där ingen haft problem på något sätt med sitt kort.

Finns även GTX 1070 att beställa väldigt billigt, runt 2 000:- med rabattkod.

Gällande frakt och leveranstid så hade försäljaren accepterat min order 9/10 och kortet landade på mitt lokala postombud idag 16/10. Stod i Wish-appen att förväntad leverans var mellan 2/11 - 4/12, men det gick alltså extremt mycket fortare än så. Visst, jag kan ha haft tur, men samma sak gällde för de ovannämnda vännernas leveranser.

Glatt shoppande mina vänner!
- Mansion

Varför finns det inget 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Varför finns det inget 1080

Det finns. Men de är inte klockrena på prissättningarna kineserna

Men det är Gigabyte, vet att vissa är kinkiga med att det inte är märken som säljs i EU på många av korten!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Det finns. Men dem är inte klockrena på prissättningarna kineserna

Men det är Gigabyte, vet att vissa är kinkiga med att det inte är märken som säljs i EU på många av korten!

Jo hittade något sen faktisk men ett colorful 1080 för 3000 cirka skulle inte suttit fel ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Jo hittade något sen faktisk men ett colorful 1080 för 3000 cirka skulle inte suttit fel ^^

Haha, man kan inte få allt. Men håll ögonen öppna, det dyker upp nya kort titt som tätt hos dem!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag köpte samma 1080 Ti, för 3500 kr.

Om ni har Wish via Androidappen så kan ni lägga kortet i varukorgen. Kolla sedan vidare på andra produkter. Du får då 5% extra "utcheckningsrabatt".

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Det missade jag Shakermaker

Aja gjorde en beställning och hoppas man får kortet.

Tack för tipset Mansion

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Kan inte beställa via faktura, inte så pigg på att lägga ut 4200kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Det missade jag Shakermaker

Aja gjorde en beställning och hoppas man får kortet.

Tack för tipset Mansion

No problem my friend! Orkade inte gå in på djupet med alla grejer likt det Shakermaker nämnde. Men slänger in en notis om det här.

Ibland får man upp "lägg produkten i varukorgen nu och få 5-10% rabatt" och liknande också, ibland får man även upp en ruta där det står t.ex. "Köp med Anders" och så ett ännu lägre pris än det vanligtvis skall vara.

De har flera sådana random rabatter som kan dyka upp på lite olika sätt, det Shakermaker nämnde har jag t.ex. aldrig hört tidigare, medans båda ovanstående hände mig.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Blir bara 30% rabatt för mig med wish-rabatten. Nån med samma problem?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Kan inte beställa via faktura, inte så pigg på att lägga ut 4200kr.

Hahaha! RIKTIGT så hård gamble hade nog varken jag eller någon av mina vänner kört på. Du kan visst handla via faktura, Klarna 14 dagars.

Peace!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Blir bara 30% rabatt för mig med wish-rabatten. Nån med samma problem?

Prova fler olika kombinationer på bokstäver , jag fick ett antal 15,25,30,40% rabatter innan jag kom till 50

Permalänk
Medlem

Bara jag som får priset inkl moms? Står på sidan exkl moms, men sen när man kommer till klarna står det inkl koms?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Beställde ett 1080ti nu, tack för tipsern @Mansion. Får hoppas de kommer nu !

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Bara jag som får priset inkl moms? Står på sidan exkl moms, men sen när man kommer till klarna står det inkl koms?

Wish tar aldrig betalt för moms, tror det är Klarna som fifflat till det lite i det sammanhanget. Blir priset högre eller är det samma pris i checkouten?

Skrivet av HiZeY:

Beställde ett 1080ti nu, tack för tipsern @Mansion. Får hoppas de kommer nu !

Det var så lite Det skall du se att det gör!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Wish tar aldrig betalt för moms, tror det är Klarna som fifflat till det lite i det sammanhanget. Blir priset högre eller är det samma pris i checkouten?

Priset blir ca 25% högre ligger på 2827 för att sedan bli totalt 3770 något så med frakt å grejer stämmer det enligt mina beräkningar?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Beställde också ett kort. Fick betala ~3800kr inkl moms när jag valde Klarna 14dgr. Är det någon som vet om jag måste betala omgående via Klarna så att dom skickar iväg kortet, eller kommer Klarna betala dom omgående oavsett?

Tänkte även på det här med garanti på kortet, jag antar att det inte är det. Men man kanske kan regga kortet via hemsidan el nåt?

Tack för tipset Mansion!

Permalänk
Medlem

Hur fasen kan ni få rabattkoder som ger 50% Får bara 10, 20, max 30%....

provat minst 100 olika koder...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Priset blir ca 25% högre ligger på 2827 för att sedan bli totalt 3770 något så med frakt å grejer stämmer det enligt mina beräkningar?

Det var den buggen jag nämnde som ofta händer då man försöker beställa väldigt dyra varor. Har faktiskt ingen aning om vad det är för extra avgifter de lägger till där och eftersom din order är betydligt billigare antar jag att det är vissa varor denna buggen gäller för.

Bugg och bugg, det kanske det inte är men som sagt jag kan inte svara på varför det blir så. Försök hitta ett annat kort och testa med det!

Skrivet av Falang:

Beställde också ett kort. Fick betala ~3800kr inkl moms när jag valde Klarna 14dgr. Är det någon som vet om jag måste betala omgående via Klarna så att dom skickar iväg kortet, eller kommer Klarna betala dom omgående oavsett?

Tänkte även på det här med garanti på kortet, jag antar att det inte är det. Men man kanske kan regga kortet via hemsidan el nåt?

Tack för tipset Mansion!

Har inte lagt timmar på att leta förvisso, men med den lilla research jag gjort verkar det inte gå att regga kortet via någon hemsida eller liknande :/

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Tack @Mansion, kommer bli härligt obalanserat att köra ett GTX 1080 TI med min 2500K

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Det var den buggen jag nämnde som ofta händer då man försöker beställa väldigt dyra varor. Har faktiskt ingen aning om vad det är för extra avgifter de lägger till där och eftersom din order är betydligt billigare antar jag att det är vissa varor denna buggen gäller för.

Bugg och bugg, det kanske det inte är men som sagt jag kan inte svara på varför det blir så. Försök hitta ett annat kort och testa med det

Låter ju märkligt, speciellt när 25% går in rätt precist i matten så att säga, är det verkligen no chance att det är Moms? Står ju tydligt på klarna ”inkl moms”, kan ju vara därför ni ”sluppit” då den faktiskt redan är betald?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Inaktiv

Tackar @Mansion

Skrivet av Bakgrund:

Hur fasen kan ni få rabattkoder som ger 50% Får bara 10, 20, max 30%....

provat minst 100 olika koder...

Keep fighting.. Tog mig ett bra tag också. Fick en jädra massa 45%, men jag skulle ha mina 50

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Låter ju märkligt, speciellt när 25% går in rätt precist i matten så att säga, är det verkligen no chance att det är Moms? Står ju tydligt på klarna ”inkl moms”, kan ju vara därför ni ”sluppit” då den faktiskt redan är betald?

Jag är inte hundra på att det inte är moms som läggs på i ditt fall, men jag vet att priserna på Wish hemsida är utan moms och med det kortet jag beställde fick man inget påslag på priset men det stod i Klarna checkouten precis som du säger "inkl. moms".

Tror det är Klarnas system mot privatpersoner som automatiskt lägger in "inkl. moms" eftersom det inte går att köpa på något annat sätt i Sverige. Men som sagt, jag har inte betalat någon moms för mitt kort, och det du talar om händer bara med vissa produkter.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Tackar @Mansion
Keep fighting.. Tog mig ett bra tag också. Fick en jädra massa 45%, men jag skulle ha mina 50

Lyckats få 45% nu men ska tamejfan ha 50%.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Står "Order Pending" i order historiken valde klarna men jag fick aldrig skriva in mitt personnummer. Vad står det för er?

Permalänk

Här har ni en 45% kod till Wish: jjtrkfd

Permalänk
Medlem

Värt risken? Aldrig beställt från wish innan..... Lyckades få ner det till 3744kr

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Tack @Mansion! Beställde ett för 4160 riksdaler!

Visa signatur

AMD Ryzen 09 3900X 3.79GHz| ASUS TUF Gaming X570-Plus | Gigabyte Radeon RX 5700 XT 8GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200 MHz | Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair iCUE 220T |

https://www.twitch.tv/unixo

Permalänk
Medlem

Tror detta är en 50 % rabattkod: kbmjfhx

Tydligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDallas:

Värt risken? Aldrig beställt från wish innan..... Lyckades få ner det till 3744kr

Sitter och funderar över exakt samma sak xD

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090