Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Tips budget 4k TV

Hej, jag är på jakt efter en TV nu när jag ska flytta hemifrån. Eftersom jag är student så är min budget rätt låg, den ligger på 5-6tusen kronor och självklart så är man ju lite sugen på en 4k TV. Därför undrar jag nu om det går att få en helt ok 4k tv för det priset, någon som har några tips eller nån som äger en själv och kan ge lite feedback kanske?

Jag har själv hittat denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4264993 men har ingen aning vad det är man ska kolla efter när man letar TV.

Sen funderar jag också på om det kanske kan vara så att det är mer värt att köpa en tv som är 27-32 tum och använda den som både Datorskärm och Tv? Ska mest använda Tv:n till film och youtube.

Alla tips uppskattas, Tack!

Felskrivning
Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb

Permalänk
Bildexpert 📺

@Jacke123: Samsung MU6-serien är enklare mellanklass LCD:er med VA-teknik. Vare sig några stora fel eller oväntat bra någonstans utan ganska mycket det man kan vänta sig av produkten.

Jag har en guide till TV, länkad i min signatur ifall du vill ha mer upplysning om tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Jacke123: Samsung MU6-serien är enklare mellanklass LCD:er med VA-teknik. Vare sig några stora fel eller oväntat bra någonstans utan ganska mycket det man kan vänta sig av produkten.

Jag har en guide till TV, länkad i min signatur ifall du vill ha mer upplysning om tekniken.

Är tacksam för allt du skriver kring bild, och följer och läser det du skriver här på sweclockers. Men länge undrat om du inte skulle kunna haft en klistrad tråd någonstans här som lever och uppdateras med ett enkelt upplägg med några kategorier, säg 42-49" 50-55" 60-75" tv:ar, med 1-2-3 tv i lågbudget, mellanbudget och hög? Med lite enkla tvar du rekommenderar för konsoller och liknande.
Men det kanske är lite för mycket jobb egentligen, då ja förstår att du har mycket att göra och att det är så otroligt många olika modeller och funktioner och allt därtill

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Bildexpert 📺

@Holic: Problemet är att det finns cirka 2000 TV-modeller på marknaden (enligt prisjakt) och jag kommer i direkt kontakt med kanske 30-50 om året så jag vet vad de går för. Så det är helt omöjligt för mig att säga "köp modell X och Y" när 97,5% apparaterna aldrig passerat mig.

Det kommer därför aldrig bli min roll att peka ut enskilda apparater och säga åt folk att köpa dem. Jag kan endast ge information och guidning till vad de ungefär går för och vad man ungefär kan förvänta sig. Sedan måste du och alla andra informera er själva om vad som är lämpligt för just dig och vad du tycker är värt pengarna eller inte. Och med 2000 apparater blir det väldigt generellt, att peka med hela handen på sådant som vad MU6-serien har för grundläggande egenskaper.

För övrigt samma sak med bildskärmar, där det finns över 3000 modeller på marknaden.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Förstår det, men tänkte det skadar inte att fråga

Halva nöjet med att köpa elektronik och sådant här är jakten och forumsniffandet, men man letar ju även enkla inkörsportar med. Lathet Får helt enkelt kavla upp armarna och leta efter en tv som passar in. Och följa trådar som denna, så tillbaka till trådskaparens topic så ja inte snor allt av honom.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

@Jacke123 @Laxpudding Snor tråden lite av dig då jag också är ute efter en 4K TV för 7-8000kr i 55"-60".
Spelar en del på konsol/htpc.
Är även här Samsungs MU6-serie att rekommendera?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Bildexpert 📺

@makarickiri: Jag vet inte vad som "är att rekommendera" och jag har ingen koll på priser eftersom dessa är flytande.

Men MU6-serien är som skrivet ”...enklare mellanklass LCD:er med VA-teknik. Vare sig några stora fel eller oväntat bra någonstans utan ganska mycket det man kan vänta sig av produkten.”

Ifall detta matchar dina krav så hugg till. Latenserna är låga på 2017:n Samsung och det verkar vara det som prioriteras från dina sida med krav på konsol/htpc. Om inte reaktionssnabba spel är kravet kommer förmodligen alla TV-apparater du har råd med passa på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Jacke123: Samsung MU6-serien är enklare mellanklass LCD:er med VA-teknik. Vare sig några stora fel eller oväntat bra någonstans utan ganska mycket det man kan vänta sig av produkten.

Jag har en guide till TV, länkad i min signatur ifall du vill ha mer upplysning om tekniken.

Okej, känns som att den kommer passa bra till mina ändamål och priset passar mig också så får nog bli den. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

D6XvX4TJiQvnGKQGY9rTvnrJaGsYBAgpZb