Vad använder ni för att ta bort kylpasta?

Permalänk

Tungan och grogg,funkar bra men smakar skit...l;)

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Vissa går långt för att få bort pastan. Vet inte riktigt vilka mängder ni använder, men för mig räcker det att dutta en riven tygbit/lakan i lite rödsprit och torka bort det. Klart...

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Bara papper om jag är lat. men brukar fukta med lite sprit om jag har hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Isopropanol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem

Spiritus, 96% sprit , funkar som en shot också.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Verkligen? En till sådan här tråd?

JORÅÅÅÅÅÅÅÅ, själv använder jag akasa processor remover! funkar hur bra som helst!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Faktum är att för många år sedan var tidningspapper bra att rengöra fönster med.

Trycksvärtan innehöll ammoniak och det gjorde rent.

Jag har hört så många olika anledningar, men det var inte riktigt det som var poängen. Dagstidningarna trycks på det sämsta pappret man kan få att hålla ihop, och är inte det fullt med grus, och därför ok att gnugga glas med, har jag svårt för att tro att dasspapper som man ska gnugga sig i röven med, skulle innehålla grus...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hushållspapper och vodka, är vodkan slut så får det bli whiskey.

Permalänk

Är det dåligt att använda typ badrumsrengöring istället för t.ex. etanol?

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem

Dasspapper & acetone (ren utan olja). Har inga kaffefilter (perkulator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Är det dåligt att använda typ badrumsrengöring istället för t.ex. etanol?

Det är ganska svårt att misslyckas, men idealt vill du ha något som inte lämnar några rester efter sig.
Etanol, aceton & bensin är ju som bekant ganska flyktiga.
Men noja inte i onödan. Om det ser rent ut, och känns rent, så kan det inte vara hur illa som helst.