Energidrickor betyg och recension, intressekoll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

(håller med ovanstående:)

Mitt tips skulle vara att dricka kaffe istället. Om du tycker om det (inga kemikalier/socker i det) energidrycker ska man väl egentligen hålla sig borta. Ska du bli pigg av det så behöver du dricka det typ 1h innan, det tar ca 1h för kroppen att ta upp all koffein. Alternativt ta ett koffeinpiller. Du behöver också dricka par koppar för att få någon typ av effekt.

Edit: Te kan ju vara ett alternativ också.

De flesta energidrycker innehåller heller inte så mycket koffein. Mycket mindre än en kopp kaffe, förutom några importerade då.
Ta en kopp kaffe med en massa socker istället

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Okej då var man tillbaka och wow, mycket aktivitet sen igår haha. Såg att någon skrev att laskeblask.se redan finns, men det problemet jag har med den bloggen är att det är lite dåligt organiserat och skulle hellre ha en uppdelad energidryck respektive läsk- sektion. Att det var många som helt enkelt skulle avråda det starkt och föreslå andra grejer hade jag lite räknat med, men ja det kom bort en del från min ursprungliga fråga.
Men som någon skrev, kul att ha en tråd för att diskutera detta iallafall! Alla har vi väl olika intressen och jag är övertygad om att det finns flera som är intresserad av energidryck och läsk och deras varianter

Permalänk
Medlem

Bara massa snack om såvida det är nyttigt eller inte. Inte det tråden handlar om.
Så jag dumpar min "lista" här då.

1. Power King (Willys/Hemköp/Hemmakväll) Varför: Klassiska smaken av energidrick och billig. 10kr/50cl
2. Wolverine (Dollarstore/Hemmakväll) Varför: Klassiska smaken av energidryck, men lite för lite kolsyra. Väldigt bra pris 1L (2st 50cl) för 12kr inkl. pant på dollar.

Har ingen på tredje plats. Redbull tycker jag inte är särskilt god och den kostar på tok för mycket.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

@anon159643: Dessa klassiska läskedrycker är även mina favoriter. 90% av mitt läskintag är Champis och Trocadero men det stämmer nog det du säger, de flesta av mina vänner ur den yngre generation har väldigt svårt för smaken och föredrar Coca-cola eller liknande. Men fan, champis är ju bäst!

Permalänk
Medlem

@Tony32: Även på dollarstore finns det ofta De Royal. På mitt lokala dollarstore i örebro säljs den för helt orimliga 4 burkar/10 kr. 10 spänn litern alltså. De royal är min absoluta favorit av de billigaste drickorna, och slår wolverine med hästlängder. Prova den om du får chansen!

Permalänk
Medlem

@SebbeT99: Jaså! Det har jag missat. Ska prova nästa gång jag ska iväg, tack för tipset!

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Kaffe. 10/10. Would drink again.

Kan ärligt talat inte minnas senaste gången jag drack läsk. Men å andra sidan närmar jag mig 40.

EDIT: Om man bortser från Tonicen i mina GT's.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Tycker Cocaine energy drink är najs, både röd och blå.

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Socker är ju dock en del av innehållet som ger "pigghetseffekten" (trötthet pga lågt blodsocker) så genom att dricka sockerfritt är ju ett sämre alternativ. Sen kan man väl diskutera hurvida kemikalierna är bra/dåliga jämfört med socker.

Fast det är ju kanske ingen höjdarstrategi att bälga i sig massa socker i vattenlösning, och få jordens insulinpåslag, om man nu vill hålla sig pigg på sikt. En timma senare har man en negativt netto på pigghetskontot typ, möjligen undantaget om man kontinuerligt suger i sig mer socker.

Den sortens aktiviteter man sysslar med en vanlig arbetsdag i Sverige är väl så gott som aldrig så glukosförbrukande att spjälkningen av långsammare kolhydrater inte hinner med. Vanlig mat räcker gott för att täcka behoven, vi är ju inga saltgruveträlar direkt :>

Vill man hålla sig pigg är det bättre att äta en kost som medger en jämn blodsockernivå, utan en massa svängningar.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

@kaput:
Nej verkligen inte det var lite av min poäng. Skillnaden mellan sockerfritt/socker. Ger ju en extra kick energi. Men det är också orsaken att man inte ska dricvka mängder. TIllsammans med taruin,.

Visa signatur

.