K: Fulltower / E-ATX chassi

Permalänk

K: Fulltower / E-ATX chassi

Hej,

Är på jakt efter ett billigt / enkelt chassi med stöd för E-ATX moderkort, om det är ett vanligt tower-chassi, rack-chassi eller format som ett tåg spelar ingen roll. Har du någon gammal rymlig burk med gamla komponenter så kan jag slänga dem åt dig, bara lådan är rymlig och priset är rätt.

Har ni något stående som samlar damm så hojta till i kommentarerna nedan eller skicka PM, priset ni önskar sälja för bör vara med för att undvika skambud.

Har fyrhjulsdrift och vinterdäck så kan hämta runt Örebro / Arboga trakterna.

MVH

Läs hela annonsen här

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

hej hej! jag har ett Corsair Obsidian 450D stånde här hemma å samlar dam. om det låter intressant?

Permalänk

@fruxoz:
Väldigt fin låda, men vad jag kan se så stödjer det ej E-ATX

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

@ManBearPig: Jag gick in på prisjakt å kollade https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2504967. det stod där att chassit stödjer E-ATX.

Permalänk
Skrivet av fruxoz:

@ManBearPig: Jag gick in på prisjakt å kollade https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2504967. det stod där att chassit stödjer E-ATX.

Dra mig baklänges på en liten vagn det har du rätt i! Inet listade bara ATX, men kollar man corsairs hemsida så skriver de också e-atx.

Då är de bara en fråga om vad du tänkt dig för peng? Är som sagt ute efter något enkelt och detta är ju ett rätt fint chassi

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

@ManBearPig: tycker 300kr låter dyrt för chassit? jag bor nästan vid Gustavsvik i Öret.

Permalänk

@fruxoz: 300 låter överkomligt och jag bor faktiskt också vid Gustavsvik 😁 så jag kanske kan plocka upp de imorgon ?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Har Fractal Design Define XL, dock i Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Har Fractal Design Define XL, dock i Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de visade sig tyvärr efter att vi testat att chassi ovan (corsair) ej passade så jag är fortfarande på jaket efter ett stort chassi.

Göteborg är dock lite långt att ta sig men tack!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av ManBearPig:

Göteborg är dock lite långt att ta sig men tack!

Kan mötas upp var som i Västra Götaland om du vill.
Har även ett Antec P182 som jag kan släppa billigare om du är intresserad.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Kan mötas upp var som i Västra Götaland om du vill.
Har även ett Antec P182 som jag kan släppa billigare om du är intresserad.

Vad hade du tänkt dig för pris? Kostar ju ändå en bit att åka men kan ju vara värt de beroende på.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Beror på vilket av dem, såklart.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Beror på vilket av dem, såklart.

Bara det stora som är intressant då P182 ej tar e-atx

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Vad sägs om 300 kronor ifall jag lämnar det?

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk

Om det fortfarande är aktuellt så har en phantek enthoo pro full tower hemma som dammar(varianten med 2 fönster). Dock i väldigt bra skick. Bor i Öret också. vad har du för pris i åtanke?