Överhettning efter Städning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Överhettning efter Städning

Min fläkt gick sjukt dåligt så jag öppnade upp grafikkortet och gjorde rent allt och fläkten osv. När jag satte ihop de tog jag ingen nu kylpasta utan låt den gamla sitta och sen nr jag stoppade in det i datorn och startade. Funkade allt bra fläkten gick mycket bättre. Sen när jag skulle spela så gick temperaturen upp till typ 120 isch och så kunde jag inte få ner tempen och sen blev bara skärmen svart och ljudet försvann. Sen startade jag datorn och då funkade allt. Men blir samma sak när jag sätter på ett krävande spel. Har jag satt ihop grafikkortet fel eller vad beror de på? Mvh Hampus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vara
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av pricken777:

Min fläkt gick sjukt dåligt så jag öppnade upp grafikkortet och gjorde rent allt och fläkten osv. När jag satte ihop de tog jag ingen nu kylpasta utan låt den gamla sitta och sen nr jag stoppade in det i datorn och startade. Funkade allt bra fläkten gick mycket bättre. Sen när jag skulle spela så gick temperaturen upp till typ 120 isch och så kunde jag inte få ner tempen och sen blev bara skärmen svart och ljudet försvann. Sen startade jag datorn och då funkade allt. Men blir samma sak när jag sätter på ett krävande spel. Har jag satt ihop grafikkortet fel eller vad beror de på? Mvh Hampus

Har man lossat en kylare så måste man byta pasta. Gör om proceduren och rengör noga där den gammla pastan är, lågg på ny och sätt ihop all igen så bör det fungera.

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Ny kylpasta är ett måste! Det bör lösa alla dina problem

Fractal Design Arc Mini R2 | i5 3470 | Powercolor 7970 | HyperX 8GB | Random MSI Mobo | be quiet! 630W | Kingston V300 120GB | Samsung 500GB | Kyld av Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

@Hablam: Va händer om jag kör utan pasta bara för kvällen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av pricken777:

Är temperaturen 120 grader så ska du nog inte spela förrän du bytt pasta.

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av pricken777:

Du riskerar att pajja kortet

Signatur raderad, se reglerna för mer info.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av pricken777:

Ditt grafikkort riskerar att brinna upp, bara för kvällen.

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.