Spela Pubg och liknande spel samt streama samtidigt

Permalänk

Spela Pubg och liknande spel samt streama samtidigt

Någon som har koll på vad jag behöver uppradera och vad jag bör uppgradera till om jag ska spela PUBG samt streama detta samtidigt? Minst 720p60 men gärna även bättre.

Just nu har jag

ASRock z77 Extreme6
Intel Core i5 3570K 3,4GHZ
Nvidia GeForce GTX 1060 3GB
16GB DDR3 ram

Vad behöver jag uppgradera för att kunna streama på hög kvalite utan att tappa i spelet?
Länka gärna till produkterna så jag enklare hittar. Budget är inte satt än, men vill helst hålla nere priserna om möjligt men ändå få ut så mycket som möjligt.

Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: INTEL Core i9-9900K 3.6 GHz (8 kärnor, 16 trådar) | Processorkylare: Noctua NH-D15 | Moderkort: Z390 AORUS ELITE | Minne: Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB | Grafikkort: MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio 8GB | Hårddisk: 850 EVO Series 250GB SSD + 2 WD SATA diskar 1TB styck. | Nätaggregat: Fractal Design Integra 650W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: MSI Optix 24" LED Curved MAG24C | Mus: Steelseries Rival 600 | Tangenbord: Razor Ornata Chroma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dece_Grillen:

Någon som har koll på vad jag behöver uppradera och vad jag bör uppgradera till om jag ska spela PUBG samt streama detta samtidigt? Minst 720p60 men gärna även bättre.

Just nu har jag

ASRock z77 Extreme6
Intel Core i5 3570K 3,4GHZ
Nvidia GeForce GTX 1060 3GB
16GB DDR3 ram

Vad behöver jag uppgradera för att kunna streama på hög kvalite utan att tappa i spelet?
Länka gärna till produkterna så jag enklare hittar. Budget är inte satt än, men vill helst hålla nere priserna om möjligt men ändå få ut så mycket som möjligt.

Det är processorn som antagligen behövs bytas ut. Kruxet är att man då även måste byta ut moderkortet och all RAM om man vill ha något nytt. Det man eventuellt kan leta efter är en begagnad i7-3770K, då behöver du inte byta ut det andra. Köp till en hyfsad kylare till den och överklocka den.

Grafikkortet är väl också lite av det klenaste laget - och beroende på vilket program du använder så kan det vara denna komponent som får jobba extra vid streaming. Jag skulle kika på ett 1070 (eller 1070Ti) från Nvidia.se för 4399kr (resp. 4799kr), eller begagnat. Alternativt kan du vänta tills efter sommaren då vi förhoppningsvis har lite mer info om de nya grafikkorten som ska komma.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Eftersom du har "ASRock z77 Extreme6 Intel Core i5 3570K 3,4GHZ" så är det absolut första du bör göra överklocka så långt du kan. Duger inte prestandan då skulle jag köpt någon processor med 6 kärnor och 16GB ram till det och passande moderkort. (Ex Ryzen 2600x eller Core i5 8600.)

Har du en för dålig kylare för att överklocka så är det bara att skaffa en ny bättre, de går ändå att återanvända till en dator med lga1151 eller am4 ifall överklockningen inte skulle duga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Streama med NVEC codex istället.. Då använda grafikkortet inbyggda chip för just detta. Kräver lite högre bitrate för att de bättre ut men det är värt det.

5500 bitrate bör vara dugligt.