Jag behöver er hjälp att hitta ett nytt yrke!

Permalänk
Medlem

Jag behöver er hjälp att hitta ett nytt yrke!

Hejsan!

Jag är idag 31 år gammal och jobbar som elektriker och nu har jag börjat tröttna på mitt yrke.

Men på min fritid så tycker jag om att rita/måla, skapa och designa.
Det enda jag vet att jag vill göra på dagarna är att sitta framför en dator och skapa något, vara kreativ med hjälp av datorn. Men jag vet inte vad. Jag tycker att det är så svårt att veta vad det finns för olika typer av jobb där man får skapa saker via datorn. Vad är det för titlar på dom yrkena? så att jag kan läsa mer om dom och se vad det finns för olika utbildningar att gå.
Jag är som sagt 31år har fru och två barn, så jag kan inte starta någon 5 års utbildning med utomlands studier, men någon 1-2 årig yrkesutbildningen skulle funka.

Med eget sökande har jag listat ut att en Level designer verkar ha ett väldigt roligt jobb enligt mig. En level designer jobbar inom spel och skapar "banorna" i spelen, själva miljöerna som spelaren vistas i. Men efter att ha läst på mer om yrket så verkar det väldigt svårt att komma in och få ett jobb som en level designer även efter utbildning och eftersom branschen är relativt ny så är inte arbetsförhållandena dom bästa heller. Så just det yrket lockar inte lika mycket längre, men själva jobbet tror jag skulle ha passat mig bra annars.

Jag har även varit inne på att lära mig programmering och har försökt lite på egenhand, men jag vet inte om det yrket är kreativt på det sättet jag vill ha det. Bara att sitta och skriva kod hela dagarna och inte se något direkt visuellt resultat? eller finns det kanske någon blandning av programmering och visuellt skapande? är det det som kallas för front end developer?