Dåligt ljud om man inte använder creatives spelare!

Permalänk
Medlem

Dåligt ljud om man inte använder creatives spelare!

Jag har ett creatives soundblaser audigy2 och det är jättebra ljud i det kortet men nästan bara om man spelar låtar i deras medföljda "mediasource" spelare! Spelar jag t.ex. upp låtar i media player låter helt kasst...precis lika dåligt som mitt inbygda kort...och det var därför jag köpte nytt ljudkort. Vad kan detta bero på????

Och sen har jag en fråga till...kortet stöder "eax advanced hd" men när jag nyss testade "enter the matrix" som har stöd för det, kunde jag inte välja till det....det står på off och jag har inte en chans att få igång det...är det nått jag har glömt bort att göra med mitt ljudkort???

Man vill ju kunna använda sitt ljudkort fullt ut!

Permalänk
Hedersmedlem

Är du säker på att det låter kasst? Du vet väl att Creatives Playcenter har en massa lura-örat fluff-effekter som totalt sabbar ljudbilden? Testa att stänga av alla såna grejer och lyssna med det i någon timme, sen jämför du med t.ex. Winamp eller Windows Media Player. Lovar dig att du aldrig kommer vilja köpa med Playcenter igen!

Permalänk
Medlem

Håller med Teetow. Låter annars som att du inte installerat drivrutinerna ordentligt. Prova med en ny version om du kan.

Permalänk
Medlem

Gällande Matrix så bör du patcha upp spelet till 1.52

Det löser en hel del EAX problem...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jag har nu uppdaterat de drivrutiner som ljudkortet hade...men efter det låter det ingen skillnad! På mediasorce låter det lika underbart som förut men på mediaplayer...brusar det och skrälar och man kan inte ens höra vad de sjunger på vissa låtar...det kan ju inte vara så...eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Är du säker på att det låter kasst? Du vet väl att Creatives Playcenter har en massa lura-örat fluff-effekter som totalt sabbar ljudbilden? Testa att stänga av alla såna grejer och lyssna med det i någon timme, sen jämför du med t.ex. Winamp eller Windows Media Player. Lovar dig att du aldrig kommer vilja köpa med Playcenter igen!

Vad menar du med creatives "playcenter" har inte hört talas om det...jag brukar ändra lite effekter i eax consolen och sådana saker...är det det du menar?? Du skulle inte kunna förklara lite mer där vad du menar...det har inte kopplat riktigt ännu! HEHE