T150 eller logitech g29

Permalänk
Medlem

T150 eller logitech g29

Hej
Letar efter en ny ratt har just nu thrustmaster Ferrari red legend editon
Antingen kan jag köpa en 150 här och nu eller så kan jag skaffa en g29 juni
Vad skulle ni valt och varför?

Nämn inte några andra förslag här tack

Permalänk
Medlem

G29. Rejälare pedaler.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pc55:

Hej
Letar efter en ny ratt har just nu thrustmaster Ferrari red legend editon
Antingen kan jag köpa en 150 här och nu eller så kan jag skaffa en g29 juni
Vad skulle ni valt och varför?

Nämn inte några andra förslag här tack

Kör på G29, mycket bra för pengarna. Skapa ett konto på Prisjakt och bevaka priset på den, den går ofta ner till 2 000kr, se grafen på denna länk: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3199060

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

G29. Rejälare pedaler.

Håller med ovanstående. Pedalerna som hänger med T150 är katastrofala. Skulle satsa på T150 RS Pro eller vad paketet nu heter med T3PA-pedalerna isf, även om de också är något sämre än Logitech-pedalerna.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 2x16GB PC3600 | GTX 1070

Permalänk

Jag köpte thrustmaster TMX pga att jag inte gillar hur Logitech rattarna låter, Skulle jag behöva koppling finns det att köpa nya pedaler. Man kan även köra med logitech pedaler om man vill med en adapter för runt 200kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte logitech driving force gt för 300:- på kul för några dagar sen. Trodde inte jag skulle tycka att det var såhär kul med racing. Det jag däremot redan känner är att jag vill uppgradera, mest på grund av att pedalerna är lika löjliga som på T150. Sitter och trevar med vänsterfoten efter en koppling som inte finns. :/ force feedback motorn är väl typ liknande den i G29? Alltså "gear" och inte "belt"-driven. Jag hade nog hoppat på belt driven (remmdriven?) om jag skulle lägga pengar på ratt. Även om force feedbacken är hyfsat "bra" så är min ratt lite långsam. Alltså, även när man inte jobbar emot force feedbacken utan ska ratta tillbaka åt det hållet som hjulen på bilen "vill" så finns det ett onaturligt motstånd i ratten. Det i sig gör att reaktionerna blir lite för släpiga. Vet inte hur det är med remmdriven forcefeedback? Men kan föreställa mig att den är mer responsiv?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Okej,
skulle någon kunna nämna lite mer specifikt varför jag skulle välja g29 över t150?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pc55:

Okej,
skulle någon kunna nämna lite mer specifikt varför jag skulle välja g29 över t150?

Mycket bättre pedaler är det största argumentet. T150 har bättre force feedback, men helt värdelösa pedaler om du inte köper T150 RS Pro-paketet. T3PA-pedalerna är dock fortfarande inte lika bra som Logitech-pedalerna men betydligt bättre än de som hänger med T150 i grundutförande. Logitech-rattarna brukar också hålla bättre, har själv en T300RS och har fått ny på garanti två gånger. Mycket kvalitetsproblem med TM-rattarna. Sen är G29 inte så mycket mer än en rebrandad G27 med extra knappar och utan växelspak, så personligen skulle jag kolla efter en sparsamt använd begagnad G27:a om jag hade tight budget.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 2x16GB PC3600 | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Både jag och brorsan köpte G29 och G920 begagnat för 1500kr och 1000kr.
Har sett att det finns annonser ute för 1500-2000kr nu.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

Har t150 samma bygg kvallitet som TM Ferrari red legend editon/spider

Kommer det hålla längd eller kort?
Har hört att den har lite långsam ffb oxå?

Permalänk

G29 har väll också haft lite strul ? Men om du menar T150 med dom enkla pedalerna skulle jag valt G29an. Hade G25 i över 12år, funkade fint när jag sålde dom vidare. Tyvärr har verken G27 eller G29 någon sek låda om du vill ha det. TMX Pro hade jag nog valt i denna prisklass. Eller börjat med G29an
och sen köpt Thrustmasters växelspak senare. En jäkla skillnad mellan G29an växelspak o TH spak.

Permalänk
Medlem

Men tror ändå jag ska ta t150...
elr är det ett dålig valt jag eventuellt kommer ångra