Permalänk
Medlem

Video TDR failure - hjälp!

Hej! Första gången jag gör en tråd på detta forum
Jag har stött på ett felmeddelande med tillkommande bluescreen error i windows 10. Felmeddelandet säger "Video TDR failure. Vad misslyckades: atikmpag.sys". När detta kommer upp så startas datorn om igen för att sedan få upp samma meddelande. Jag började söka runt på google och testade lite olika lösningsförslag utan lycka. Jag slog en signal till microsof support som tipsade mig om att göra en ominstallation av windows vilket jag gjorde samtidigt som jag omformaterade min hårddisk. När detta är gjort så kommer jag in på min desktop igen. 1 min efter jag kommit in släcks min skärm, datorn startas om och samma felmeddelande kommer upp igen. Har öppnat upp datorn och kollar så att all hårdvara sitter rätt så det är inte problemet. Jag kör en relativt gammal stationär dator från 2012.
Någon som har en ide på hur detta problem kan lösas? Tacksam för hjälp

Mvh, Blomstin

Permalänk
Medlem

kollat att du har senaste drivisarna om du har ATI och/eller AMD-grafikkort

när man surfar lite på felmeddelandet så verkar det inte vara helt ovanligt problem.

Permalänk
Medlem

Problemet löst!
Lyckades, efter flera omformateringar och ominstallationer av Windows att komma in i felsäkert läge och återställa drivrutinerna till den gamla versionen.

Permalänk
Medlem

Fick samma blue screen + en blue screen som sade: VIDEO SHEDULER INTERNAL ERROR.
Dessa försvann efter att jag uppdaterade till senaste BIOS och installerade om drivrutinerna + chipset.