Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Overwatch; känns inte som att folk fuskar där, och om det förekommer så är det inte så utbrett. Det är verkligen ett av väldigt få online-spel där aldrig upplevt någon motståndare/medspelare som fuskare. En del som nyttjar buggar, men det är inte heller något större problem.

Overwatch är otroligt imponerande när det kommer till att förhindra fusk. Har nog spelat över 1000 timmar och stött på max 3 eller 4 övertydliga fuskare under denna tid. Samtidigt är Overwatch väldigt lagbalaserat och det kan vara svårt att totalt dominera en match trots en aimbot eftersom det finns mycket sköld och karaktärer som DVA. Så antalet är nog högre bara att man inte märkt av det men det gäller nog de flesta spel.

Min erfarenhet med BFV verkar skilja från andra. Har runt 300 timmar i spelet (inte spelat på många månader dock) och bara stött på ett väldigt lågt antal fuskare. Däremot är antalet spelare som gnäller om fusk i chatten väldigt hög. Tror mycket av anklagelserna kommer från dåliga spelare som har svårt att skilja på någon som pangar hårt eller någon som betalar för programvara. BF3 däremot var en helt annan historia. Aldrig stött på så mycket fuskare i ett spel och det hjälpte inte med alla gratishelger eller att man sålde ut spelet så pass billigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noMad17:

Jag spelar också uteslutande FPP och stöter på fuskare nästan minst en gång i veckan. "Problemet" är att många fuskare är så pass dåliga trots fusk att de inte är så lätta att upptäcka. Kollar man reprisen efteråt blir det ganska tydligt att de håller koll på fienden genom väggar. Vissa är dock väldigt uppenbara och verkar inte bry sig om de blir bannade. Bara att skapa ett nytt konto och köpa spelet igen.

Har blivit "sprayad" på ~200m av en mini, fått granater inkastade rakt på mig när jag suttit helt stilla i ett rum, m.m. Så sent som igår hamnade vi på en server med en kille som fick 20 kills på ett konto som inte spelat något innan den här säsongen. Kollade reprisen och det är tydligt att han har både WH och aimbot.

Edit: Stötte nu precis på en till uppenbar fuskare i FPP. Känns som att det fullkomligt har exploderat på sistone.

Ja där ser man hur olika upplevelser man kan ha. Det är som sagt väldigt sällan som jag har anledning att misstänka fuskare i PUBG. De gånger jag har blivit fundersam så har jag kollat replay och där har det oftast varit tydligt hur den andra spelaren upptäckte mig. Jag tittar också på ganska mycket PUBG-streams och det är ytterst sällan det är någon som misstänks för fusk där.

Oftast är det ljudet som avslöjar en spelares position. Det är också ljudet man följer när man tittar längs en vägg på en spelares position i ett hus. Inte något man gör jämt, men det har att göra med att det ibland är svårt att positionera spelaren om man bara har en sida/öra mot spelaren. Bättre att försöka följa ljudet rakt emot.

Sen har jag har själv granatat en kille som säkerligen trodde han var osynlig då han suttit still och lurat en minut i ett rum. Men då jag visste att han gått in dit och inte hört honom gå ut så var det ju inget att fundera på. Och nån har skrikit aimbot åt en när man fått till nåt turskott. En del kompisar jag spelat med har varit på det sättet, ropat fusk så fort de blev skjutna på ett oväntat sätt.

Nu kan du ha rätt i att alla du upplever som fuskare faktiskt också är det, jag säger inget emot det. Men jag har upplevt mitt spelande annorlunda.

Permalänk
Medlem

Ohyggligt svårt att avgöra om ngn fuskar tycker jag. Förr var det mer obvious när ngn använde aimbot eller wallhack.

Har man spelat en bana tusen gånger vet man ju oftast precis vart folk är och kommer, även när dom själva tror att dom är listiga och hittar på något oväntat.
Jag lirar iofs mest Unreal tournament 4/arenashooter och där är det ju extra fördelaktigt med sjuk kunskap om banan och flöden osv.
Roligaste kanske är när man skjuter en raket på lååångt håll på ett visst ställe för man "vet" att motståndaren kommer att röra sig ditåt.

Skickades från m.sweclockers.com